23 / 12 / 2024

Galata Tüneli

Galata Tüneli

1945 yılında tarihi Tünel'in içinden tramvay geçirilmesi düşünülmüş ve geçirilmesi düşünülen tramvayın daha kolay manevra yapabilmesi için Tünel Meydanı'nın solundaki adanın da kaldırılması gündeme gelmiş.

1938 yılında Galata'da Tünel'in önü genişletilecek!

1938 yılında Tünel Şirketi'nin yaptırması gereken üç katlı binayı yaptırmaması Belediye ile ihtilafa sebep olmuş. Bayındırlık'ın araya girmesiyle Şirket binayı yaptırmayı kabul etmiş. Belediye de binanın yapılabilmesi için Tünel'in önünü genişletecekmiş.

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro çalışmaları durmuş!

2000 yılında Taksim - Yenikapı metro güzergahında yapılan metro çalışmaları Tünel'deki Fransız Sarayı olarak bilinen binada çatlamalar meydana getirmiş. Fransız Konsolosluğu mahkemeye başvurması üzerine İBB metro çalışmalarını durdurmuş.

Galata Tüneli 140 yaşında!

İstanbul'un ilk metrosu sayılan Karaköy-Beyoğlu arasındaki 573 metrelik demiryolu tüneli (Galata Tüneli) bundan tam 140 sene önce bugün, yani 17 Ocak 1875'te hizmete girdi.

Cankurtaran Tüneli'nin yüzde 70'i tamamlandı!

Tamamlandığında Türkiye’nin en uzun tünellerinden biri olacak Hopa-Artvin karayolu güzergahında yapılan Cankurtaran Tüneli’nde betonlama çalışmalarının yüzde 70’i tamamlandı. Tünelin 2015 yılı sonunda açılacağı ifade ediliyor.

Hopa Cankurtaran Tüneli 2015 yılına yetişecek!

Tamamlandığında Türkiye’nin en uzun tünellerinden biri olacak Hopa-Artvin karayolu güzergahında yapılan Cankurtaran Tüneli’nde betonlama çalışmalarının yüzde 70’i tamamlandı. Tünelin 2015 yılı sonunda açılacağı ifade ediliyor.

Cankurtaran Tüneli'nin yüzde 70'i tamamlandı!

TAMAMLANDIĞINDA Türkiye’nin en uzun tünellerinden biri olacak Cankurtaran Tüneli’nde betonlama çalışmalarının yüzde 70’i tamamlandı.Artvin Valisi Kemal Cirit, “Tünel, 2015 yılı sonunda hizmet vermeye başlayacak” dedi.

Cankurtaran Tüneli Türkiye'nin en uzunlarından biri olacak!

Hopa - Artvin karayolu güzergahındaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan Cankurtaran Tüneli'nin 10 bin 400 metrelik bölümünde delme işlemi, 16 Mart 2014'te tamamlandı.

Cankurtaran Tüneli'nin yüzde 70'i tamamlandı!

Cankurtaran Tüneli' nde ışığın görülmesinin ardından yürütülen betonlama çalışmaları da yüzde 70 tamamlandı. Cankurtaran, 10 bin 400 metre uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak...

Zigana Tüneli 10 Kasım'da ihaleye çıkıyor!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen ay kente yaptığı ziyaret sırasında projesinin tamamlanarak 10 Kasım'da ihaleye çıkılacağı müjdesini verdiği Zigana Tüneli, özellikle kış aylarında sürücülerin en çok zorlandığı yerlerin başında geliyor.

Zigana Tüneli Karadeniz'e nefes aldıracak!

Zigana Tüneli Karadeniz'e nefes aldıracak. Doğu Karadeniz’i, Orta Doğu’ya bağlayan tarihi İpek Yolu güzergahında yapılması planlanan 12,9 kilometrelik Zigana Tüneli için 10 Kasım'da ihaleye çıkılacak.

Prysmian Group'tan Avrasya Tüneli projesine özel kablo!

Enerji ve telekomünikasyon kabloları sektörünün lideri Prysmian Group, Asya ve Avrupa'yı ilk kez deniz tabanı altından geçen karayolu tüneliyle birleştirecek olan Avrasya Tüneli Projesi'ne özel kablo üretti.

Gali-Zaho Tüneli'nin kazısı tamamlandı!

Limak İnşaat, Kuzey Irak ve Türkiye'yi bağlayacak Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını bitirdi. Limak İnşaat'tan yapılan açıklamaya göre, şirket geçen yıl haziran ayında yapımına başladığı, kazı tamamlandı...

Limak, Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamladı!

Limak, Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamladı. Limak İnşaat, Kuzey Irak ve Türkiye'yi bağlayacak Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını bitirdi. Proje, Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamlayarak tünelin iki tarafını birleştirdi.

Limak‘ın tüneli 2015‘te Irak ticaretini uçuracak!

Limak‘ın tüneli 2015‘te Irak ticaretini uçuracak. Türkiye-Irak arasındaki geçişi kolaylaştıracak tünel tamamlanıyor. 3,6 km'lik tünelle Irak-Türkiye ticareti 2015’te çok daha güvenli ve hızlı hale gelecek.

Limak İnşaat Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamladı!

Limak İnşaat Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamladı. Limak İnşaat'ın, tasarım ve yapım işini 158 milyar Irak dinarı teklifle kazandığı Gali-Zaho Tüneli’nin iki tarafının birleştirilmesi için tören yapıldı.

Galata Tüneli Haberi

Galata Tüneli



Tünelin içinden tramvay geçecek mi?


Bazı fenni mahzurlardan bahsediliyor - Tünel Meydanı'nın genişletilmesi düşünülüyor

    Amerika'ya sipariş edilen tünel kayışı ancak martın yirmi beşinde yola çıkarılacağından şimdiki kayışın dayanma kudretini arttırmak için, tünel seferleri azaltılmıştır.

    Amerika'da yapılan kayışın 25 Mart'tan sonra yola çıkarılacağına daire yeni bir haber gelmezse iki ay sonra seferlere büsbütün son verilecektir. 

    Diğer taraftan baz salahiyetli kimseler, tünel seferlerini daha esaslı bir şekilde düzenlemek mümkün olduğunu ileri sürmektedir. Bu fikre göre kayışla çekilen şimdiki usule kati surette nihayet vermek ve tünelden tramvay geçirmek daha muvafıktır. Bu suretle İstanbul ile Beyoğlu arasında ikinci bir tramvay...