genel iskan raporu Haberi
Genel iskan, inşası tamamlanan binaların imar mevzuatına uygunluğunu tescilleyen bir belge olarak karşımıza çıkıyor. Buna göre iskan raporunda yazanlar ise şöyle;
-İnşaatın bitim tarihi,
-Tapu kaydı,
-Adresi,
-Bağımsız bölümlerin cinsi,
-Numaraları,
-Arsa payları,
-Metrekareleri,
-Sınıfları,
-Mal sahipleri
Söz konusu iskan raporu ise binanın bağlı olduğu Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni bölümü tarafından veriliyor.
Genel iskan nasıl alınır?
Genel iskan nedir? sorusunu yanıtladıktan sonra gelelim bu belgenin nasıl alındığına. İskan raporunu temin etmek için bina inşaatını yapan müteahhit veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediye'ye başvuruyor. Belediye'nin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni bölümü, rapor almak için başvurulan binanın imar mevzuatına uygun olup olmadığını denetler. Eğer binanın herhangi bir eksiği yoksa,
mal sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak MESKİ, TEDAŞ, TÜRK Telekominikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektirik, telefon, sığınak,...