02 / 05 / 2024

genel iskanı kim alır

genel iskanı kim alır

İnşaat çalışmaları sona eren ve tasdikli projesine uygun olarak inşa edilen binada yasal olarak oturuma izin verildiğini gösteren belge olan iskanı kim alır? İskan nasıl alınır?

Genel İskan nedir?

Binanın imar mevzuatına uygun olup olmadığını belgeyen bir rapor olan genel iskan, söz konusu binanın bağlı bulunduğu belediye tarafından veriliyor. Genel iskan nedir? detayları için tıklayın...

İnşaat iskanı nasıl alınır? İnşaat işlerini kim takip etmeli?

İnşaat sektörü, belirli izin ve belgelerin alınması ile resmiyete dökülür. Bu belgelerin başında ise iskan belgesi geliyor. Peki İnşaat iskanı nasıl alınır? İnşaat işlerini kim takip etmeli? İşte ayrıntılar...

İhsan Gökşin Durusoy, Akiş GYO Genel Müdürlüğü görevinden ayrılıyor!

Akiş GYO Genel Müdürü, İhsan Gökşin Durusoy, 2022 sonu itibariyle Akkök Holding A.Ş.'de İcra Kurulu Başkanı görevini üstlenecek olması sebebiyle 31 Aralık 2022 tarihi itibariyle, Genel Müdürlük görevinden ayrılacak. Peki Akiş GYO Genel Müdürü kim olacak? İşte ayrıntılar ve Akiş GYO'dan gelen o açıkl

Daire alırken iskan masrafını kim öder?

İskan masrafına dair pek çok kişi aynı soruyu sormaktadır. Bir mülk alırken iskan masrafını kim öder? İşte merak edilen o detaylar!

Daire alırken iskan masrafını kim öder?

İnşaatı bitmemiş bir yapıdan konut satın alanların karşısına iskan masrafı gibi masraf da çıkabiliyor. Peki, daire alırken iskan masrafını kim öder?

Baraj yapımı için yerleri kamulaştırılanların iskanına ilişkin esaslar!

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü (DSİ) tarafından yapılan veya yapılacak baraj projeleri için bu alanında kalan gayrimenkullerin kamulaştırılması sonucunda yerlerini terk etmek zorunda kalanların iskanına ilişkin usul ve esaslar belirlendi..

Doğuş GYO genel kurul işlemlerine ilişkin bildirimi!

Doğuş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı, kısmi bölünme ilişkim olağanüstü genel kurul toplantısı hakkında bildiriyi Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayınladı.

Genel iskan alınmazsa ne olur?

Genel iskan, inşası tamamlanan binaların imar mevzuatına uygunluğunu tescilleyen belge olarak karşımıza çıkıyor. Peki, genel iskan alınmazsa ne olur?

İskan başvurusunu kim yapar?

İnşaat çalışmaları tamamlanmış olan herhangi bir yapının belirli kriterlere uygunluğuna göre belediye tarafından verilen onay belgesine iskan deniyor. Peki, iskan başvurusunu kim yapar?

Yapı Kredi Koray GYO'nun yeni genel müdür yardımcısı kim?

Yapı Kredi Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Mali ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı Ataması hakkındaki açıklamasını Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayınlamıştır.

Kat irtifak tapusu ile alınan dairelerde iskan ücretini kim öder?

Posta Gazetesi Ekonomi sayfası köşe yazarı Tamer Heper bugünkü yazısında okuyucusunun "Kat irtifak tapusu ile alınan dairelerde iskan ücretini kim öder?" sorusunu cevaplandırıyor. İşte Heper'in köşe yazısı;

Kat mülkiyeti tapusunu kim alır?

Kat mülkiyeti kanununa göre inşaat çalışmaları tamamlanıp iskan izni alındığı zaman, bu bölüm "arsa" yerine "bina" olarak değiştirilerek kat mülkiyeti tapusu elde edilebiliyor.Peki, kat mülkiyeti tapusunu kim alır?

Çevre düzeni planını kim onaylar?

Çevre düzeni planları, genel arazi kullanım kararlarını belirleyen, yerleşme ve sektörler arasında ilişkiler ile koruma-kullanma dengesini sağlıyor. Peki, çevre düzeni planını kim onaylar? Çevre düzeni planı nasıl onaylanır?

Çatı masrafını kim öder?

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince, çatılar, bacalar, genel dam terasları, yağmur olukları ortak alanlar kapsamına giriyor. Peki, çatı masrafını kim öder? Kat maliklerinin hepsi çatı masraflarına katılmak zorunda mı?

genel iskanı kim alır Haberi

genel iskanı kim alır

İskanı kim alır?

İskan belgesi, inşaat çalışmaları sona eren ve tasdikli projesine uygun olarak inşa edilen binada yasal olarak oturuma izin verildiğini gösteren belge olarak karşımıza çıkıyor.


İskan için, ruhsatlı olarak inşa edilen yapının inşaat çalışmalarının bitmiş olması, yapı ruhsatı alındığı tarihinden 2 sene içinde inşaatına başlanmış olması ve  inşaat çalışmalarının 5 sene içerisinde bitmiş olması gerekiyor.


İskan belgesini binanın müteahhidinin alması gerekiyor. İskan belgesinin alınması için, bazı belgelerin tamamlanması gerekiyor. 


İskan için gereken evraklar belediyeden belediyeye değişkenlik göstermek ile birlikte şu şekilde sıralanıyor:


- Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,

- Tapu kaydı bilgileri,

- Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

- Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

- Telekom Olur Yazısı,

- Proje Müellifleri Raporu, 

- Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

- Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),

- Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

- SSK'dan alınan...