18 / 01 / 2025

Gotthard Base Tüneli ne zaman açılacak

Gotthard Base Tüneli ne zaman açılacak

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor. İsviçre’deki tünel Alp Dağları’nın altından kazıldı ve Avrupa’nın farklı ülkelerine İsviçre’den geçişi kolaylaştıracak proje kabul ediliyor.

Gotthard Tüneli para basmaya başladı!

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Gotthard Base Tüneli açıldı!

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.

Gotthard Base Tüneli bugün açılıyor!

Rönesans İnşaat tarafından tamamlanan dünyanın en uzun ve en derin tüneli Gotthard Base bugün açılıyor. Zürih'ten Milano'ya gidişi 1 saat kısaltarak 2 saat 40 dakikaya düşürecek olan tünelin maliyeti 16 milyar Avro.

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor!

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor. İsviçre’deki tünel Alp Dağları’nın altından kazıldı ve Avrupa’nın farklı ülkelerine İsviçre’den geçişi kolaylaştıracak proje kabul ediliyor.

Gotthard Tüneli inşaatında sona gelindi!

57 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun tren yolu tüneli olan Gotthard Tünelinde sona gelindi. İnşaat ekibi, 1 Hazirandan itibaren ulaşımın tünel vasıtasıyla yapılabileceğini duyurdu.

Gotthard Base Tüneli Haziran'da açılıyor!

Rönesans Holding, dünyanın en uzun tüneli olmaya aday Gotthard Base’in yapımını tamamlıyor. Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor.

Gotthard Base Tüneli'nde sona gelindi!

Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat tarafından yapımı tamamlanan Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor. Gotthard Base için tam 40 aydır 4 bin kişi çalışıyor.

Rönesans İnşaat, Gotthard Base Tüneli için gün sayıyor!

Rönesans İnşaat tarafından yapılan dünyanın en uzun tüneli Gotthard Base’in tamamlanması için geri sayım başladı. Gotthard’ın tamamlanmasıyla İsviçre, Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak.

İsviçre'deki dünyanın en uzun tüneli tamamlandı!

İsviçre Alpleri’nin altından geçen 56 kilometre uzunluğundaki demiryolu tüneli tamamlandı. NEAT Gotthard Base Tüneli, geliş ve gidiş için birbirine paralel 9 metre çapında iki tünelden oluşuyor.

Avrasya Tüneli, 1965 yılında da planlanmış!

İstanbul'da Kazlıçeşme - Göztepe arasında yapımı devam eden Avrasya Tüneli'nin 1965 yılında Ahırkapı - Salacak arasına yapılması teklif edilmiş. İşte Emlakkulisi.com tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın ortaya çıkarttığı o haber...

Avrasya Tüneli inşaatı son durum!

Avrupa ve Asya kıtasını birleştirecek Avrasya Tüneli'nin inşaatı, boğazın yarısına kadar ulaştı. Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen, 2 yıl içinde hizmete girmesi planlanan tüneldeki çalışmaları inceledi.

Ovit Tüneli'ndeki çalışmalara yeniden başlandı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan yaptığı açıklamada Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişlerince Ovit Tüneli'nde durdurulan çalışmaların bugün itibariyle başladığını dile getirdi...

Ovit Tüneli'ndeki çalışmalara yeniden başlandı!

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı İş Teftiş Kurulu Başkanlığınca yapılan incelemede tespit edilen bazı eksiklikler nedeniyle 31 Ekim'den itibaren durdurulan Ovit Tüneli'ndeki çalışmalar yeniden başlatıldı.

Gotthard Base Tüneli ne zaman açılacak Haberi

Gotthard Base Tüneli ne zaman açılacak

Rönesans İnşaat tarafından tamamlanan 16 milyar Euro’luk projenin açılışına Almanya Şansölyesi Angela Merkel, Hollanda Cumhurbaşkanı François Hollande, İtalya Başbakanı Matteo Renzi, Avusturya Cumhurbaşkanı Heinz Fischer katılacak.



İsviçre’deki tünel Alp Dağları’nın altından kazıldı ve Avrupa’nın farklı ülkelerine İsviçre’den geçişi kolaylaştıracak proje kabul ediliyor.


Açılışa tünelin bağlandığı ülkelerden 100 bin ziyaretçi bekleniyor. 



57 KİLOMETRELİK TÜNELE 20 YIL ÖNCE BAŞLANDI 

20 yıl önce kazısına başlanan tünelin uzunluğu 57 kilometre. 


Çalışmalarda 28 milyon ton kaya ve taşın çıkarıldığı tünelden günde önce 9 bin yolcunun geçmesi, 2020 yılına gelindiğinde de 15 bin yolcunun geçmesi bekleniyor.


Tünelle Zürih’ten Milano’ya gidiş 1 saat kısalarak 2 saat 40 dakikaya...