23 / 11 / 2024
fuzul

Gotthard Tüneli nerede

Gotthard Tüneli nerede

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Gotthard Tüneli'ni Rönesans Holding inşa ediyor!

Dünyanın en uzun tüneli olan Gotthard Tüneli ' nde imzası bulunan Rönesans Holding'in yeni vizyonu Avrupalı şirketleri satın alarak, bu kıtada da söz sahibi olmak...

Rönesans Holding Gotthard Tüneli'ni inşa ediyor!

Rönesans Holding Rusya Başkanı Avni Akvardar, "Gotthard projesi İsviçre başta olmak üzere Avrupa'daki ülkelerin yüzyılı aşan bir hayali" dedi. Akvardar, 57 km'lik uzunluğuyla tünelin Avrupa'nın en uzun tüneli olacağını söyledi.

İsviçre’deki Gotthard Base Tüneli'nde seferler başladı!

İsviçre’de isviçre Alp Dağları’nın altından geçen 57 kilometre uzunluğundaki dünyanın en uzun ve derin demiryolu tüneli Gotthard Base’de dün düzenli tren seferleri başladı.

Gotthard Tüneli para basmaya başladı!

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Gotthard Base Tüneli açıldı!

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.

Gotthard Base Tüneli bugün açılıyor!

Rönesans İnşaat tarafından tamamlanan dünyanın en uzun ve en derin tüneli Gotthard Base bugün açılıyor. Zürih'ten Milano'ya gidişi 1 saat kısaltarak 2 saat 40 dakikaya düşürecek olan tünelin maliyeti 16 milyar Avro.

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor!

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor. İsviçre’deki tünel Alp Dağları’nın altından kazıldı ve Avrupa’nın farklı ülkelerine İsviçre’den geçişi kolaylaştıracak proje kabul ediliyor.

Gotthard Tüneli inşaatında sona gelindi!

57 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun tren yolu tüneli olan Gotthard Tünelinde sona gelindi. İnşaat ekibi, 1 Hazirandan itibaren ulaşımın tünel vasıtasıyla yapılabileceğini duyurdu.

Gotthard Base Tüneli Haziran'da açılıyor!

Rönesans Holding, dünyanın en uzun tüneli olmaya aday Gotthard Base’in yapımını tamamlıyor. Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor.

Gotthard Base Tüneli'nde sona gelindi!

Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat tarafından yapımı tamamlanan Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor. Gotthard Base için tam 40 aydır 4 bin kişi çalışıyor.

Rönesans İnşaat, Gotthard Base Tüneli için gün sayıyor!

Rönesans İnşaat tarafından yapılan dünyanın en uzun tüneli Gotthard Base’in tamamlanması için geri sayım başladı. Gotthard’ın tamamlanmasıyla İsviçre, Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak.

İsviçre'deki dünyanın en uzun tüneli tamamlandı!

İsviçre Alpleri’nin altından geçen 56 kilometre uzunluğundaki demiryolu tüneli tamamlandı. NEAT Gotthard Base Tüneli, geliş ve gidiş için birbirine paralel 9 metre çapında iki tünelden oluşuyor.

Limak‘ın tüneli 2015‘te Irak ticaretini uçuracak!

Limak‘ın tüneli 2015‘te Irak ticaretini uçuracak. Türkiye-Irak arasındaki geçişi kolaylaştıracak tünel tamamlanıyor. 3,6 km'lik tünelle Irak-Türkiye ticareti 2015’te çok daha güvenli ve hızlı hale gelecek.

Limak İnşaat Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamladı!

Limak İnşaat Gali-Zaho Tüneli'nin kazısını tamamladı. Limak İnşaat'ın, tasarım ve yapım işini 158 milyar Irak dinarı teklifle kazandığı Gali-Zaho Tüneli’nin iki tarafının birleştirilmesi için tören yapıldı.

Avrasya Tüneli 2016 sonuna yetişecek!

Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, Ağustos 2017 ’de bitmesi planlanan ‘Avrasya Tüneli’nin 2016 sonuna yetişeceği müjdesini verdi. Tünelden geçiş ücreti 4 dolar + KDV olarak belirlendi.

Gotthard Tüneli nerede Haberi

Gotthard Tüneli nerede

Tünelin nasıl kazıldığı, taşların nasıl kırılıp çıkarıldığı, yer altı sularının tahliyesi ve sıcaklıklarına göre değerlendirildiği görüntülerle, fotoğraflarla ve bazen çizimlerle anlatılıyor.


Hafta sonu, dünyanın en uzun tüneli unvanını, 1 Haziran’da Avrupa liderlerinin de katıldığı resmi açılışıyla kazanan İsviçre’deki Gotthard Base Tüneli’nde yolculuk yaptım. Önemli bir mühendislik ve teknoloji eseri olan tünel yolculuğunun başlangıcında ve bitişinde, böyle bir eserin nasıl değer üretecek hale getirilebileceğine dair ilginç bir deneyim ve tecrübe kazandım. 20 dakikalık bir tünelin tanıtımı, bundan başka türlü de yapılamaz. Zürih’ten Milano yönüne saatte 250 km hızla giden trenimiz, Alplerin 2300 metre altına, 57 km uzunluğundaki Gotthard Tüneli’nin başlangıç noktası Erstfeld’den girdi. Yer altında geçen 20 dakikalık karanlık yolculuğumuz tünelin çıkış veya bitiş noktası Biasca istasyonunda sonlandı. Zaten tüm tünel...