23 / 12 / 2024

İkinci Boğaziçi Köprüsü

İkinci Boğaziçi Köprüsü

1986 yılında inşası devam eden, Asya ve Avrupa'yı ikinci defa bağlayacak olan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün ayakları tamamlanmış. 107 metre yüksekliğinde olacak olan kulelerin 65 metrelik bölümü de tamamlanmış.

1985 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü için 1.280 yapı yıkılacakmış!

1985 yılında inşa edilecek Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Mahmutbey ve Kozyatağı arasında yapılacak 2. Çevreyolu için bin 280 yapı yıkılacakmış. Yıkılacak yapıların sahiplerine, 18 milyar lira kamulaştırma bedeli ödenecekmiş.

1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün ilk ihalesi yapılmış!

1983 yılında 2. Boğaziçi Köprüsü'nün ilk ihalesi yapılmış. 100 milyar liraya mal olacak köprünün ilk ihalesini Freeman Fox and Patners adında İngiliz firması kazanmış. Firma, 1 milyar 416 milyon lirayla en iyi teklifi vermiş.

1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün proje ihalesi yapılacakmış!

1983 yılında Baltalimanı ile Kanlıca arasında yapılması öngörülen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün proje ihalesi yapılacakmış. 1983 yılı çalışmaları için 500 milyon lira proje ödeneği ayrılmış.

1983 yılında 2. Boğaziçi Köprüsü'nün ayak yerleri belirleniyormuş!

1983 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün ayak yerlerini belirlemek için sondaj çalışmalarına başlanmış. Kanlıca ile Baltalimanı yamaçlarında yapılan çalışmalar sonucunda köprünün ve çevre yolunun geçeceği yer kesin olarak belirlenecekmiş.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

3. Köprü ve Körfez Geçiş Köprüsü ücretleri yeniden düzenlenecek!

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü hizmete girdiğinde belirlenen geçiş ücretleri, dolar kuru üzerinden belirli periyotlarda yeniden düzenlenecek. Peki Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü'nde ücretler nasıl şekillencek ?

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü şantiyesinde ilginç tabela!

Geçtiğimiz haftalarda iki gencin 3. Boğaz Köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfie çektirmeleri İzmit Körfez Geçiş köprüsü şantiyesindeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi.

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'ya kaldı!

İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

Boğaziçi Köprüsü'nde planlanan bakım ertelendi!

Karayolları’nın Boğaziçi Köprüsü’nde bu yaz yapmayı planladığı bakım Italya’dan sipariş edilen genleşme derzlerinin teslimi gecikince 2016’ya kaldı.

1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanı Boğaziçi Köprüsü'nü istemiş!

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

Boğaziçi Köprüsü bakım çalışmaları Haziran 2016'ta bitecek!

42 yıldır Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Boğaziçi Köprüsü'ne inşa edildiğinden bu yana en büyük bakım çalışması yapılıyor. 1.5 yıldır süren çalışma 2016 Haziran ayında tamamlanacak

İkinci Boğaziçi Köprüsü Haberi

İkinci Boğaziçi Köprüsü



1988'e yetiştirilecek


Köprünün ayakları tamam


İkinci Boğaz Köprüsü'nün dev ayakları ortaya çıktı ve üzerilerine kule bağlantıları yerleştirildi.


Ali BOSTANCI


  YAPIMI sürdürülen Fatih Köprüsü'nü 5 milimetre çapında yaklaşık 27 milyon 180 bin metrelik çelik halatlar taşıyacak. Köprünün, 107 metre yüksekliğinde olacak kulelerin 65 metrelik bölümü tamamlanarak, kuleler arasındaki ana porteller (bağlantı kirişleri)'in ilki dün Rumeli ve Anadolu yakalarında yerlerine monte edildi. Kulelerin 52. metresinde monte edilen ana porteller üç bölümden oluşuyor. 

   ''Eser tüm ekip arkadaşlarımın emeğidir'' diyen ve isminin yazılmasını istemeyen Anadolu Yakası şefi Japon mühendis, köprünün yapımında önemli aşamalara gelindiğini belirterek, çalışmaları şöyle sıraladı:

   ''Bundan sonra yapılacak en önemli...