24 / 11 / 2024

İnebolu Tüketici Sorunları

İnebolu Tüketici Sorunları

Kastamonu'nun İnebolu ilçesinde bir bankadan ev kredisi kullanırken 700 lira komisyon alınan tüketici, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurarak başlattığı mücadele sonucu parasını yasal faiziyle geri aldı

Tüketici hakem heyeti parasal sınırı 2018!

Tüketiciler, yaşadıkları parasal sorunlar için tüketici hakem heyetlerine müracaat edebiliyor. Peki, tüketici hakem heyeti parasal sınırı 2018 ne kadar oldu?

Konut satışındaki sorunlar tüketici kanunu ile giderilecek!

Yeni Tüketici Kanunu nihayet yürürlüğe girdi. Konut satışında düzenlemeler getiren kanunun ardından "Ön Ödemeli Konut Satışları Hakkında Yönetmelik" yayımlarken, konut satışındaki sorunların tüketici lehine çözümü için adım atıldı.

Tüketici güven endeksi Temmuz'da 73.9'a yükseldi!

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen Tüketici Eğilim Anketi verilerinden hesaplanan Tüketici Güven Endeksi temmuz ayı sonuçları açıklandı. Tüketici Güven Endeksi yükseldi.

Tüketici Güven Endeksi yükseldi!

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen Tüketici Eğilim Anketi verilerinden hesaplanan Tüketici Güven Endeksi temmuz ayı sonuçları açıklandı. Tüketici Güven Endeksi yükseldi.

Konut ve tüketici kredi faiz oranları ortalama 12,65'e geriledi!

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) son üç Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısında politika faizini 175 baz puan indirmesinin ardından ticari, taşıt, konut ve tüketici kredi faiz oranları ortalama 150-200 baz puan geriledi...

Yapı Kredi Koray GYO Ankara tüketici davaları ile ilgili açıklama yaptı!

Yapı Kredi Koray Gayrimenkul Ytaırım Ortaklığı tarafından bugün Kamu Aydınlatma Platformu'nda yapılan yazılı açıklamaya göre Yapı Kredi Koray GYO Ankara tüketici davaları ile ilgili açıklama yaptı.

Yeni tüketici kanunu konut satışına ek maliyet getirdi!

Demir İnşaat Başkanı Hamit Demir, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu'nu değerlendirdi. Demir'e göre, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu konut satışına ek maliyet getirdi...

Hamit Demir: Yeni tüketici kanunu konut satışına ek maliyet getirdi!

Demir İnşaat Başkanı Hamit Demir, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu'nu değerlendirdi. Demir'e göre, 28 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu konut satışına ek maliyet getirdi. Bu yüzden senetli satışlar artacak...

ABD'de tüketici güven endeksi beklentilerin altında!

Tüketici güven endeksi Temmuz'da 81.3 öncü değerini alarak beklentilerin altında açıklandı. euters anketine katılan analistler Haziran'da 82.5 nihai değerini alan endeksin 83 seviyesinde açıklanmasını bekliyorlardı.

Tüketici derneğinden "devre tatil" uyarısı!

" Devre tatil " satan şirketlerden bazılarının sözleşme adreslerinde bulunmaması nedeniyle "cayma bildirimleri"nin müşterilere PTT tarafından teslim edildiği ve tüketici mağduriyetinin ikiye katlandığı iddia edildi.

Yeni Tüketici Kanunu ofisleri kapsıyor mu?

İnşaat sektörüne güven getirmesi beklenen Yeni Tüketici Kanunu konut alıcısına aldığı evden teslime kadar vazgeçme hakkı tanıdı. Ev alan vatandaş ilk 14 günde karar değiştirir ya da ödeme döneminde iflas ederse evini cezasız iade ediyor...

Ayıplı mal tüketici hakları!

Ayıplı mal, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmayan mallara deniyor. Ayıplı mal karşısında tüketicinin sahip olduğu haklar kanunda açıklanıyor. İşte, ayıplı mal tüketici hakları..

Tüketici ayıp ihbar süresi 2014!

Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımayan; sözleşmeye aykırı olan mala deniyor. Peki, tüketici ayıp ihbar süresi 2014 ne kadardır?

İnebolu Tüketici Sorunları Haberi

İnebolu Tüketici Sorunları

Emekli bekçi Sadık Uçar (52), bir bankadan 2010'da aldığı 42 bin liralık kredi karşılığında ödediği 700 liralık komisyon ücretini geriye almak için 9 ay önce İnebolu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. 

     Uçar'ın başvurusunu değerlendiren hakem heyetinin komisyonun geri ödenmesine karar vermesi üzerine ilgili banka İnebolu Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurarak karara itiraz etti. 

     Sadık Uçar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketici mahkemesi sıfatıyla davaya bakan mahkemeye sunduğu belgelerin ardından hakimin ilgili bankaya cevap için 2 hafta süresi tanıdığını söyledi. 

     Mahkemenin yapılacak duruşmaya taraflardan birinin gelmemesi durumunda dosyanın işlemden kaldırılacağı uyarısında da bulunduğunu ifade eden Uçar, şunları kaydetti: 

     ''Bankanın avukatı tanınan cevap süresinin ardından yapılan duruşmaya gelmeyince dava lehime sonuçlandı. Ödediğim komisyonun tahsili için 13 Kasım'da İnebolu İcra...