22 / 11 / 2024
fuzul

Kız Köprüsü restorasyon

Kız Köprüsü restorasyon

Sivas Divriği'deki Kız Köprüsü’nün onarımını yapan müteahhit, 800 yıllık tarihi köprünün üstüne iş makinası çıkardı. Firma "Büyük taşlar vardı, o nedenle iş makinasıyla çalışmak zorundayız" savunması yaparken, arkeolog Nezih Başgelen “İş makinası ile restorasyon olmaz” şeklinde açıklama yaptı.

1939'da Gazi Köprüsü için Fransız ustalar getirilmiş!

1939 yılında Gazi Köprüsü için gerekli olan parke tahtalar Fransa'dan getirilmiş ve bunlar için de Fransız ustalar gelmiş.

Adil Karaismailoğlu: 1915 Çanakkale Köprüsü için gece gündüz çalışıyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu son zamanlarda sık sık gündeme gelen 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili olarak yaptığı açıklamada,18 Mart 2022 tarihinden önce hizmete girmesi amacıyla yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 iş makinesi ile gece gündüz çalıştıklarını dile getirdi.

800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonuna soruşturma!

Sivas Divriği'deki 800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonunda, üzerine iş makinesi çıkarılması ve sosyal medyada tepki çekmesinden sonra valilik tarafından idari soruşturma başlatıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kırmızı beyaz kulelerin yüzde 78'i tamam!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğinde olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgınına rağmen hız kesmeden devam ediyor. Köprünün kırmızı beyaz kulelerinin yüzde 78'lik bölümü tamamlandı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kırmızı beyaz kulelerin 56,3'ü  tamam!

Temeli 18 Mart 2017'de atılan, iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Avrupa ve Anadolu yakalarında deniz içi ve kara çalışmaları aralıksız sürüyor...

Bafra Çetinkaya Köprüsü restorasyon çalışmaları tam gaz!

Bafra Çetinkaya Köprüsü’nde Eylül 2018'de başlayan restorasyon çalışması hızla devam ediyor. Çalışmaların yıl sonu tamamlanması bekleniyor.

Ahmet Arslan: Dünyanın en büyük köprüsünü yapacağız!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü'ne ilişkin, "Dünyanın en büyük köprüsünü yapmış olacağız. Bu, 'Türkler'de çok oluyor' lafının tam da ispatı." dedi.

Çanakkale 1915 Köprüsü'nde Japon ısrarı!

Japonya’nın Ulaştırma Bakanı Keiichi Ishii, Ankara temasları esnasında, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün yapım işi için talip olduklarını belirtti. Japon Bakan’ın görüşmelerde, “Türkiye'ye güveniyoruz. Firmalarımız Çanakkale 1915’a talip” mesajı verdiği öğrenildi.

Japonlar Çanakkale 1915 Köprüsü talebinde ısrarcı!

Japonlar, Cumhuriyetin 100. yılında hizmete sokulması planlanan Çanakale 1915 Köprüsü'nü yap-işlet-devret modeli ile almak üzere resmi görüşmelere başladı. Japonya’nın Ulaştırma Bakanı Keiichi Ishii, "Finansmanın yüzde 100'ünü biz karşılarız" diyerek bu konudaki ısrarını sürdürdü.

Muğla Muslugüme Köprüsü çöktü!

Denizli – Kale kıyı mahalleleri ile Muğla – Menteşe kıyı mahallerini birleştirecek olan Muslugüme Köprüsü, teknik hatalar yüzünden hizmete açılmadan çöktü.

Göksu 15 Temmuz Gaziler Köprüsü açıldı!

Beykoz Belediyesi tarafından Göksu’da yapımı tamamlanan, 15 Temmuz Gaziler Köprüsü ve bağlantı yolları hizmete girdi. Göksu, Yenimahalle ve Göztepe’yi bir birine bağlayan köprüyle ulaşıma alternatif, hız ve kolaylık geldi.

Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile tarihi bir imzanın temelini atacağız!

AK Parti Grup Başkanvekili Turan: "Olağanüstü bir aksilik olmazsa 18 Mart 2017'de hem şehitlerimizi anacağız, hem de şehitler diyarı Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile 'tarihi bir imza'nın temelini atacağız" dedi.

BASF'tan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne özel çözümler!

Kimya şirketi BASF, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde oluşabilecek korozyon hasarlarına ve kiriş bağlantı detaylarının çok ağır yüklerin aktarımına dayanması için geliştirdiği özel çözümler ile katkı sağladı.

Kız Köprüsü restorasyon Haberi

Kız Köprüsü restorasyon

Sivas Divriği'deki tarihi Kız Köprüsü’nün üstünde iş makinası ile restorasyon görüntüsü tepkilere sebep oldu. Yaklaşık olarak 800 yıllık köprü için Divriği Belediye Başkanı Hakan Gök de olay yerine gitti. Müteahhit firma ağır taşları kaldırmak amacıynla iş makinası kullandıklarını savundu. Fakat taşları kaldırma işinin işçilere bırakılması, restorasyon uzmanlarının ve yetkili mimarın başında olmadan çalışılması da doğru bulunmadı.

'Önemli bir kültürel varlık'


Hürriyet gazetesinden Ömer Erbil'in haberinde görüşleri yer alan, UNESCO Türkiye Milli Komite Üyesi Nezih Başgelen görüntülerle ilgili şu şekilde konuştu:

“Kız Köprüsü bölgenin önemli bir kültürel varlığıdır. Osmanlı döneminde Divriği’yi Ziniski-Sincan-Yağbasan-Karabel üzerinden Sivas’a bağlamak için yaptırılmıştır. Karayollarının bu tarihi köprüyü korumak istemesi doğru bir yaklaşımdır. Ancak restorasyon çalışmalarına mukavemet sorunları belirgin olan böyle tarihi bir köprü üzerinde iş makinası çıkartıp çalışılması hiçbir gerekçe...