konut tapusu için gerekenler Haberi
Konut tapusu için gerekenler!
Konut tapusu alma işlemleri alıcı ve satıcı tarafından tapu dairesinde yapılıyor. Alım satım işlemleri, konutların bulunduğu ilçenin tapu müdürlüğünde, taşınmaz başka bir şehirdeyse size en yakın tapu müdürlüğünde bu işlem yapılabiliyor.
Öncelikle tapudan randevu alınıyor. Randevu alındıktan sonra gerekli belgelerin temin edilmesi halinde müracaat yapılabiliyor.
Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya http://randevu.tkgm.gov.tr adresinden online başvuru yaparak randevu alabilir, size gönderilecek kısa mesaj doğrultusunda işleminizi belirlenen gün ve saatte yapabilirsiniz.
Belgeler teslim edildikten sonra herhangi bir eksiklik olmaması halinde tapu harcının da ödenmesi isteniyor. Tapu harcı satış bedeli üzerinden binde 20 oranında hesaplanıyor. Bu bedel, alıcı ve satıcıdan ayrı ayrı tahsil ediliyor.
Satışa konu olan gayrimenkul değerinin 300 bin lira olduğunu düşünelim. Bu durumda...