Kuzey Marmara Otoyolu ihale şartları Haberi
Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde Kuzey Marmara Otoyolu'ndaki son durumu kaleme aldı.
İşte Çiğdem Toker'in 'Kuzey Marmara’da neler oluyor?' başlıklı yazısı...
Normal ülkelerde ve normal koşullar altında, sonuçlanmış bir ihalenin şartları sonradan değiştirilmez. Değiştirilirse, bu durum ihaleye fesat karıştırma olarak anılır. Eğer yapılan ihaleye fesat karıştırma değil de makul bir neden ve hukuksal zemine dayanıyorsa, bunu toplumun bilmesi gerekir.
★★★
Gelin biraz geriye gidelim. Ülkemizin, kamu özel işbirliği (KÖİ) defterindeki önemli sayfalardan biri olan Kuzey Marmara Otoyolu'na (KMO) bakalım. Toplam uzunluğu 377 km olarak tasarlanan KMO, üç ana bölüm olarak projelendirilmişti. En önce, bizlerin Yavuz Sultan Selim ya da 3. köprü olarak bildiği köprüyü içine alan Odayeri-Paşaköy çalışmaları başladı. İçtaş-Astaldi ortaklığının üstlendiği projede, sadece köprünün geçiş ücreti 3 dolar artı KDV...