22 / 12 / 2024

marmaray banliyö

marmaray banliyö

Marmaray projesinin hedeflerinin açık ve net terimler kullanılarak ifade edilmesi önemli bir konudur. Buna göre Marmaray projesi ile amaçlanan İstanbul’daki mevcut şehiriçi taşıma sorunlara uzun vadeli bir çözümün sağlanmasıdır diyebiliriz...

Halkalı-Gebze Marmaray Hattı nereden geçecek?

63 kilometre uzunluğundaki Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatları ile 13,60 kilometre uzunluğundaki Marmaray’ın birleştirilmesiyle oluşan Halkalı-Gebze Marmaray Hattı nereden geçecek?

Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattı'nın deneme sürüşünde kaza!

İstanbul Florya’da, Halkalı - Sirkeci Banliyö hattında deneme seferi yapan Marmaray treni ile demiryolu yenileme aracı çarpıştı. Kaza sonucunda yaralıların olduğu öğrenildi.

Gebze-Haydarpaşa banliyö hattında son durum görüntülendi!

Gebze-Haydarpaşa arasında yapım çalışmaları devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı havadan görüntülendi.

Sirkeci-Kazlıçeşme Banliyö Hattı yeniden hizmete alınıyor!

Marmaray projesi sebebiyle atıl kalan Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki tren hattını tramvaya dönüştürecek projeden vazgeçilince TCDD, eski banliyö hattını yenileyerek tekrar hizmete almaya karar verdi.

Sirkeci Kazlıçeşme banliyö hattı yenilenecek!

TCDD, Marmaray Projesi nedeniyle atıl kalan yaklaşık 8 kilometrelik Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki eski banliyö hattını yenileyecek. 

Gebze-Haydarpaşa banliyö hattında son 10 kilometre!

Gebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattının tamamlanmasına 10 kilometre kaldı.

Marmaray'ın banliyö hatları 2 yıl içinde tamamlanacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ''Marmaray'dan beklentimiz çok daha yüksek. Banliyö hatlarını bitirip bağladığımızda Marmaray şu andakinin birkaç misli yolcu taşıyacak'' dedi.

Eski banliyö hattı üzerindeki Florya istasyonunun yeri değişiyor!

Marmaray kapsamında yenilenecek olan eski banliyö tren hattı üzerindeki Florya istasyonu, lüks lokantalar bölgesine kaydırılıyor. Yeni istasyonun bulunduğu bölgede Haskral Hatay Sofrası,Kosova Restaurant ve Ziya Şark Lokantası bulunuyor.

Marmaray banliyö hatlarında son durum!

İki yıl önce Marmaray’a entegrasyon için kapatılan banliyö hatlarının akıbetini Ulaştırma Bakanlığı’ndan Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Fatih Turan açıkladı. Yeni takvime göre hattın tamamının bitiş tarihi 2017’nin ikinci yarısı...

Marmarayın yeni banliyö hatları ne zaman tamamlanacak?

İspanyol OHL-Dimetronic firması, Gebze-Pendik arası banliyö hattını bu yılın sonu, Halkalı-Kazlıçeşme'yi Eylül 2016'da, Ayrılıkçeşme-Pendik arasını 2016 sonunda bitirmeyi taahhüt etti.

Marmaray banliyö hatları ne zaman tamamlanacak?

İspanyol firma, Gebze-Pendik arası banliyö hattını bu yılın sonu, Halkalı-Kazlıçeşme'yi Eylül 2016'da, Ayrılıkçeşme-Pendik arasını 2016 sonunda bitirmeyi taahhüt etti.

Marmaray banliyö hatlarına ek süre!

Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmasında Ulaştırma Bakanlığı ile İspanyol OHL- Dimetronic firmaları arasında görüşmelerin sona erdiği öğrenildi.

1999 yılında Marmaray için kredi bulunmuş!

1999 yılında Boğaz'a yapılması düşünülen Marmaray Projesi için Japonlar 1.2 milyar dolar (386 trilyon 400 milyar lira) kredi verecekmiş. Banliyö hatları ile istasyonların yapımı için de 1.1 milyar dolarlık kredi alınacakmış.

marmaray banliyö Haberi

marmaray banliyö


Marmaray projesinin hedefleri!


Marmaray projesi gibi büyük altyapı projelerinin tanıtımında, bu projenin İstanbul’un günlük trafik şartlarını etkileyecek olmasının yanı sıra, şehrin ve bölgenin kalkınmasını da etkileyeceğinin göz önünde bulundurulması gerekiyor. Bu nedenle Marmaray projesinin hedeflerinin açık ve net terimler kullanılarak ifade edilmesi de ayrıca önem taşıyor. Marmaray projesinin hedeflerini şöyle açıklayabiliriz:


- İstanbul’daki mevcut şehiriçi taşıma sorunlara uzun vadeli bir çözümün sağlanması;

- Anahat demiryolu hizmetlerindeki mevcut işletimsel sorunların hafifletilmesi;

- Asya ve Avrupa’daki demiryolu sistemleri arasında doğrudan bir bağlantının kurulması;

- Banliyö demiryolu hizmetlerinde, kapasite, güvenilirlik, erişilebilirlik, dakiklik ve güvenliğin arttırılması;

- Banliyö trenlerini kullanan çok sayıda yolcu için yolculuk süresinin kısaltılması  ve konforun arttırılması;

- İstanbul Boğazı üzerinden kesintisiz yük ve yolcu taşımacılığının sağlanması;

- Egzoz gazlarından kaynaklanan hava kirliliğinin azaltılması ve böylece İstanbul’daki hava...