04 / 05 / 2025

marmaray demiryolu tüneli

marmaray demiryolu tüneli

İstanbul'da doğu ile batı arasında uzanan ve İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısı olan Marmaray tünelinin uzunluğu nedir? sorusuna 1,4 kilometredir diyebiliriz...

Avrasya Tüneli ve Marmaray gibi Kanal İstanbul da gereklidir!

Gazeteci Nagehan Alçı  "Avrasya Tüneli ve Marmaray gibi Kanal İstanbul da gereklidir" diyor. İşte Alçı'nın yazısı...

Ardahan Sahara Tüneli'nin projesi hazır!

Vali Bilmez: "Sahara Tüneli projesi tamamlandı, ihale aşamasına gelindi. Ardahan gibi bir ilde, bir değil, birkaç tünel yapımı aynı anda sürüyor. İpek Demiryolu üzerindeki tünel bitti bitecek." dedi.

Avrasya Tüneli'ni sürücüler nasıl kullanacak?

Avrupa ile Asya’yı Marmaray’dan sonra Boğaz’ın altından 2. kez birleştiren Avrasya Tüneli, 20 Aralık’ta açılacak. Günde 130 bin araç Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikalık yolu 15 dakikada alacak.

Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli inşaatında son durum!

TCDD tarafından yaptırılan ve Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli'nde çalışmalar hız kazandı.

Çin-Özbekistan arası Angren Pab demiryolu tüneli açıldı!

Çin ile Özbekistan arasındaki 20 kilometrelik demiryolu tüneli, Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te yapılan açılış töreni Özbekistan Devlet Başkanı İslam Kerimov ve Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping katılımıyla gerçekleştirildi.

Gotthard Base Tüneli açıldı!

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.

Avrasya Tüneli konut fiyatlarını etkiledi!

İstanbul'a yapılan ulaşım projelerinin konut fiyatlarına etkisi tartışılmaz. Artık konut yatırımı yapılırken konutun 3. Havalimanı, 3. Köprü, Marmaray gibi kamu projelerinin güzergahında olup olmadığına bakılıyor. Bu projelerden biri de, Avrasya Tüneli...

Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli inşaatında son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesi ile sürüyor.

Rönesans İnşaat, Gotthard Base Tüneli için gün sayıyor!

Rönesans İnşaat tarafından yapılan dünyanın en uzun tüneli Gotthard Base’in tamamlanması için geri sayım başladı. Gotthard’ın tamamlanmasıyla İsviçre, Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak.

Marmaray, metro ve Avrasya Tüneli, Üsküdar'ı değerlendirdi!

Marmaray, metro ve Avrasya tüneli gibi büyük projelerin Üsküdar'ı cazibe merkezi yaptı. Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen, "İstanbul'un taşı toprağı altın' diyorlar ya, Üsküdar'ın da taşı toprağı yakut." dedi.

İsviçre'deki dünyanın en uzun tüneli tamamlandı!

İsviçre Alpleri’nin altından geçen 56 kilometre uzunluğundaki demiryolu tüneli tamamlandı. NEAT Gotthard Base Tüneli, geliş ve gidiş için birbirine paralel 9 metre çapında iki tünelden oluşuyor.

Gothard Demiryolu Tüneli 1 Haziran 2016'da açılacak!

Zürih ve Milano arasındaki mesafenin 2 saat 40 dakikada kat edilmesini sağlayacak olan Gothard Demiryolu Tüneli 57 kilometre uzunluğunda. Trenler 250 kilometre hız yapacak .

Büyük İstanbul Tüneli'nin güzergahından sit alanları çıkarıldı!

İstanbul’a yapılacak Büyük İstanbul Tüneli’ne ilişkin detaylar ortaya çıkmaya başladı. Marmaray ve Avrasya Tüp Geçit projesi deneyimlerine sahip Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, projeye özel çalışmaları yürütecek.

marmaray demiryolu tüneli Haberi

marmaray demiryolu tüneli


Marmaray tünelinin uzunluğu nedir?


İstanbul'da doğu ile batı arasında uzanan ve İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısının inşa edilmesine yönelik çalışmalar 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü ile gerçekleştirildi. 


Çalışmalar sonucunda, bu tür bir bağlantının teknik olarak uygulanabilir ve maliyet açısından verimli olduğu belirlendi. Bugünkü Marmaray tünelinin güzergahı, bir dizi güzergah arasından en iyisi olarak seçildi. Boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan Marmaray'ın inşaatı, 2004 yılının Ağustos ayında başladı. Projenin 2009 yılının Nisan ayında faaliyete sokulması planlandıysa da Yenikapı-Sirkeci arasındaki arkeolojik çalışmaların uzaması nedeniyle bitiş süreci bugüne kadar uzadı. 


İstanbul Boğazı'nın altından geçen demiryolu tüneli, Gebze-Söğütlüçeşme ile Halkalı-Kazlıçeşme arasındaki banliyö hatlarıyla birleşecek. Banliyö hatlarının iyileştirilme çalışmaları ise hala sürüyor. 29 Ekim'deki törenle projenin boğazın...