06 / 05 / 2024

marmaray tüneli uzunluğu

marmaray tüneli uzunluğu

İstanbul'da doğu ile batı arasında uzanan ve İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısı olan Marmaray tünelinin uzunluğu nedir? sorusuna 1,4 kilometredir diyebiliriz...

Bakan Uraloğlu açıkladı! Yeni Zigana Tüneli'nden 1 yılda 1 milyon 770 bin araç geçti...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, geçen sene bugün hizmete açılan Trabzon'u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlayan Avrupa'nın en uzun çift tüplü kara yolu tüneli Yeni Zigana Tüneli'nden 1 yılda 1 milyon 770 bin aracın geçtiğini duyurdu.

Sivas'ta yapımı tamamlanan Yağdonduran Tüneli açılışa hazırlanıyor...

Sivas'ın Kangal ile Ulaş ilçeleri arasında iki tüp şeklinde yapımı gerçekleşen 1567 metre uzunluğundaki Yağdonduran Tüneli açılışa hazırlandığı açıklandı. İşte haberin ayrıntıları...

Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli yarın açılıyor!

Elazığ ile Malatya'nın ulaşım ihtiyacını karşılayacak olan 5 bin 155 metre uzunluğundaki "Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli"nin açılışı yarın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katılımıyla gerçekleştirilecek. 

Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi tamamlandı!

Malatya ile Elazığ arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde yapılan ve türkülere konu olan "Kömürhan Köprüsü", bağlantı tüneli ve yeni yüzüyle Doğu Anadolu'yu Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle bağlayacak..

Türkiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek!

Tükiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek. Tüm hatlar yenilenecek. Demir yolu taşımacılık payı yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15’e ulaşacak ve Türkiye demir yolunda merkez haline gelecek...

Yeni Zigana Tüneli'nin yüzde 68'i tamam!

Doğu Karadeniz Bölgesi'ni Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergahta inşa edilen, tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise 14,5 kilometreyle en uzun çift tüplü kara yolu tüneli olacak olan Yeni Zigana Tüneli inşaatının yüzde 68´i tamamlandı...

İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 318 kilometreye ulaşacak!

İstanbul'da şu anda 233 kilometre raylı sistem hizmet verdiğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ''85 kilometrelik metro hattı projelerimiz tamamlandığında İstanbul kent içi raylı sistem uzunluğu tam 318 kilometreye ulaşacak'' dedi.

Avrasya Tüneli ve Marmaray gibi Kanal İstanbul da gereklidir!

Gazeteci Nagehan Alçı  "Avrasya Tüneli ve Marmaray gibi Kanal İstanbul da gereklidir" diyor. İşte Alçı'nın yazısı...

Kop Tüneli'nde çalışmalar yeniden hızlandı!

Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayan en önemli arterlerden biri olan Kop Tüneli'nde çalışmalar yeniden hızlandı...

Kireçli Tüneli inşaatının aşaması TBMM'de!

Kireçli Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Dallıkavak Tüneli inşaatının maliyeti ne kadar?

Dallıkavak Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Nenehatun Tüneli inşaatında son durum ne?

Nenehatun Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kırık Tüneli inşaatında son durum ne?

Kırık Tüneli inşaatının bulunduğu aşamaya ve projenin toplam maliyeti meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

marmaray tüneli uzunluğu Haberi

marmaray tüneli uzunluğu


Marmaray tünelinin uzunluğu nedir?


İstanbul'da doğu ile batı arasında uzanan ve İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısının inşa edilmesine yönelik çalışmalar 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü ile gerçekleştirildi. 


Çalışmalar sonucunda, bu tür bir bağlantının teknik olarak uygulanabilir ve maliyet açısından verimli olduğu belirlendi. Bugünkü Marmaray tünelinin güzergahı, bir dizi güzergah arasından en iyisi olarak seçildi. Boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan Marmaray'ın inşaatı, 2004 yılının Ağustos ayında başladı. Projenin 2009 yılının Nisan ayında faaliyete sokulması planlandıysa da Yenikapı-Sirkeci arasındaki arkeolojik çalışmaların uzaması nedeniyle bitiş süreci bugüne kadar uzadı. 


İstanbul Boğazı'nın altından geçen demiryolu tüneli, Gebze-Söğütlüçeşme ile Halkalı-Kazlıçeşme arasındaki banliyö hatlarıyla birleşecek. Banliyö hatlarının iyileştirilme çalışmaları ise hala sürüyor. 29 Ekim'deki törenle projenin boğazın...