05 / 05 / 2024

Osmangazi Köprüsü hisse satışı

Osmangazi Köprüsü hisse satışı

Gebze-İzmir otoyolunun işletmesini üstlenen Otoyol Yatırım A.Ş. potansiyel hisse satışı için uluslararası yatırım bankası olan JPMorgan'ı danışmanlık için yetkilendirdi...

Köprü ve otoyol geçiş ücretlerine zam geliyor! İşte Osmangazi, Çanakkale Köprüsü, Ankara- Niğde Otoyolu geçiş ücretleri

Seçimlerin ardından yaşanan zam rüzgarı devam ediyor. Şimdi de  köprü ve otoyollara zam gelmesi bekleniyor. Peki Osmangazi, Çanakkale Köprüsü, Ankara- Niğde Otoyolu geçiş ücretleri ne kadar olacak? İşte geçiş ücretleri...

Bakan açıkladı: 24 Haziran'da Osmangazi Köprüsü'nden 111 bin 770 araç geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 24 Haziran'da Osmangazi Köprüsü'nden 111 bin 770 aracın geçtiğini duyurdu. İşte detaylar...

Osmangazi Köprüsü'nde 40 bin araçlık geçiş garantisi yıl ortasında tutturulacak! 

Nurol Holding CFO'su Kerim Kemahlı, Osmangazi Köprüsü’nden günde geçmesi garanti edilen 40 binlik aracı senenin ortasında tutturacaklarını duyurdu. İşte ayrıntılar...

Osmangazi Köprüsü'nden iki haftada 757 bin araç geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Osmangazi Köprüsü'nden 4-17 Temmuz tarihleri arasında toplamda 757 bin 227 aracın geçtiğini açıkladı. En yoğun araç geçişi, Kurban Bayramı arifesi olan 8 Temmuz’da oldu. Bu tarihte, Osmangazi Köprüsü’nden 80 bin 624 araç geçti.

Osmangazi Köprüsü'nden geçiş ücretlerinin 590 lirasını geçmeyenler ödüyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Osmangazi Köprüsü'nden Kurban Bayramı sürecinde 100 bine yakın aracın geçtiğini açıkladı. Osmangazi Köprüsünden geçen araçlardan 184 lira ücret alınıyorken köprüyü hiç kullanmayanlar 590 lira bedel ödüyor.

Yap İşlet Devret modeliyle yapılan Osmangazi Köprüsü 6 ayda araç geçiş rekoru kırdı

Osmangazi Köprüsü inşa edilip hizmete açıldığı 1 Temmuz 2016 yılından bu yana ilk kez taahhüt edilen araç geçiş sınırını aştı. 15 yıl 9 ay 24 gün boyunca özel sektör tarafından işletilecek köprü işletmesi için devlet araç geçiş taahhüdü vermişti.

Osmangazi Köprüsü dünya basınında!

Ünlü İngiliz ekonomi dergisi The Economist, Osmangazi Köprüsü ve diğer yap işlet devret projeleri için devletin yaklaşık 150 milyar dolarlık gelir garantisi sağladığını, Türk Lirası'ndaki değer kaybıyla birlikte faturanın da kabardığını yazdı.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hisse devrine Çinli bankalardan destek!

İstanbul Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu işletmesinin devrinde Çinli yatırımcılar büyük Çinli bankalardan finansman desteği aldı. 

Osmangazi Köprüsü'nün çevresindeki araziler tarıma kazandırılıyor!

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan Osmangazi Köprüsü'nün çevresindeki kullanılmayan araziler tarıma kazandırılıyor.

KGM'den Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki hisse devri açıklaması!

Karayolları Genel Müdürlüğü, "Bu hisse devri, 3,1 milyar dolar yatırım değerine sahip otoyolun ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün satışı anlamına gelmemektedir" şeklinde açıklama yaptı...

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hisse devrine vize!

Rekabet Kurulu, Astaldi S.P.A'nın, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki hisselerinin IC İçtaş'a devrinin izne tabi olmadığı kararını verdi...

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün hisse satışında kur tartışması!

İtalyan Astaldi'nin girdiği mali dar boğaz nedeniyle Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki yüzde 33 hissenin Çinli gruba satış görüşmeleri geçiş ücretlerindeki kur ayarlaması nedeniyle  tıkandı.

'Osmangazi Köprüsü satılacak' iddiasına cevap!

Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ Üst Yöneticisi Yavuz Batum, Osmangazi Köprüsü'nün satılacağı iddialarına ilişkin dikkat çeken bir cevap verdi. 

Osmangazi Köprüsü hisse satışı Haberi

Osmangazi Köprüsü hisse satışı

Açıldığı dönemde otomobiller için İstanbul ile İzmir arası gidiş dönüş maliyetinin 500 liradan fazla olması ile çok tartışılan Gebze-İzmir otoyolunun işletmesini üstlenen Otoyol Yatırım A.Ş.'de potansiyel hisse satışı için uluslararası yatırım bankası JPMorgan'ı danışmanlık için yetkilendirdi. Osmangazi köprüsünü de içeren Gebze-İzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009 yılında Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum almıştı.

Sözcü Gazetesi'nde yer alan habere göre, yetkilendirmeye ilişkin bilgi konuya yakın dört kaynaktan edinildi.

Türkiye’nin en büyük altyapı projelerinden birisi olan ve Osmangazi köprüsünü de içeren İzmir-Gebze otoyolunun ihalesini Nisan 2009’da Nurol, Özaltın, Astaldi, Makyol ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazanmıştı.

Toplam yatırım bedeli 7.3 milyar dolar olan projenin 4.96 milyar doları kredi, 1.5 milyar doları özkaynak ve 800 milyon doları net erken işletme geliri ile...