pazar Haberi
AA muhabirinin yaptığı derlemeye göre, Türkiye'nin Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika başta olmak üzere yakın coğrafyasında kazandığı ihracat başarısını küresel sahaya yayma hedefi doğrultusunda, Ticaret Bakanlığının hazırlanış olduğu "Uzak Ülkeler Stratejisi" ile yurt dışı müteahhitlik hizmetlerinin de uzak pazarlara taşınması amaçlanıyor.
Stratejiyle birlikte Türkiye'ye 2.500 kilometreden uzak mesafede bulunan 18 ülkeye yönelik hizmet ve mal ihracatının artırılması amaçlanırken, bu ülkeler şu şekilde sıralanıyor. Amerika kıtasından ABD, Kanada, Meksika, Brezilya ve Şili, Asya'dan Çin, Japonya, Güney Kore, Pakistan, Hindistan, Endonezya, Malezya, Tayland, Filipinler ve Vietnam, Afrika'dan Güney Afrika ile Nijerya ve Okyanusya'dan Avustralya.
Uzak Ülkeler Stratejisi ile ihracatı artırma hedefinin yanı sıra Türk ürün ve hizmetlerinin küresel ölçekte tanınırlığının arttırılması amaçlanıyor. Türkiye'nin, geleneksel olarak güçlü olduğu müteahhitlik hizmetlerinin uzak pazarlarda etkinliğinin artırılması...