22 / 12 / 2024

Prost

Prost

1947 yılında Sultanahmet Meydanı'nda inşa edilecek olan İstanbul Adliye Sarayı sahasının dar olması sebebiyle, inşa sahasının etrafında bulunan yirmi iki parça emlakın istimlak muamelesine başlanmış.

1946 yılında Tapu Kadastro binasının yıktırılması muhtemel!

1946 yılında Sultanahmet Meydanı'nda inşa ettirilecek İstanbul Adliye Sarayı'nın arsasını genişletmek ve inşa sahasında istimlak masrafı yapmamak için meydandaki Tapu İdaresi binasının yıktırılması gündeme gelmiş.

1945 yılında Ebusuud Caddesi'ndeki binaların yıktırılması isteniyor!

1945 yılında Sirkeci ile Ayasofya bölgesinin de imar planını hazırlayan Prost, Vilayet Konağı sahasında bitişik olan ve yükseklikleriyle bu sahanın manzarasını bozan Ebusuud Caddesi üzerindeki binaların yıkılmasını istemiş.

1945 yılında Ortaköy ile Bebek arasının imar planı hazırlanmış!

1945 yılında Prost, Bebek ile Ortaköy arasındaki kısmın imar planını hazırlamış. İmar planını iki kısma ayıran Prost, deniz kıyısını genişletmeyi ve bölgenin üst taraflarında iki yeni yolun açılmasını uygun görmüş.

1945 yılında Kuruçeşme imar planı tatbik edilecek!

1945 yılında İstanbul Belediyesi, Bebek - İstinye yolunun tamamlanmasından sonra Kuruçeşme için hazırlanan imar planını tatbik edecekmiş. Plana göre Kuruçeşme'deki kömür depoları Ortaköy'ün arkasında kurulacak bir kömür bölgesine nakledilecekmiş.

1942 yılında yeraltı tramvayı!

1942 yılında İstanbul'un imar planını hazırlayan Prost, şehirde kurulması düşünülen yeraltı tramvayı şebekesi üzerinde tetkikler yapmış. Prost, bu yeraltı yolunun hangi cadde ve sokakların altından geçeceğini tespit etmiş.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1940 yılında Karaköy Meydanı tanzim edilecek!

1940 yılında İstanbul Belediyesi, Mimar Prost'un hazırlayacağı plana göre Karaköy Meydanı'nı tanzim ederek genişletecekmiş. Yapılacak tanzim işiyle Tophane'ye, Azapkapı'ya ve Beyoğlu'na giden yollar da açılacakmış.

1940 yılında Prost, Üsküdar ve Kadıköy'ün nazım planını hazırlamış!

1940 yılında Mimar Henri Prost, Üsküdar ve Kadıköy'ün nazım imar planını hazırlamış. Prost'un üç mıntıkaya ayırdığı imar planı Şehir Meclisi tarafından incelendikten sonra tatbik edilecekmiş.

1940 yılında Harbiye'de bir meydan ve bahçe yapılacak!

1940 yılında İstanbul Belediyesi, Harbiye'de bir meydan ve bahçe vücuda getirmeye karar vermiş. Prost'un hazırladığı plana göre genişletilecek olan sahada bulunan Elektrik İdaresi'ne ait bir bina da istimlak edilecekmiş.

1939 yılında tramvay hattı Likör Fabrikası'na kadar uzatılacak!

1939 yılında Prost'un Mecidiyeköy için hazırladığı imar planı Bayındırlık Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş. Plana göre Mecidiyeköy'de 40 metre genişliğinde bir cadde açılacakmış ve caddenin ortasından tramvay hattı geçecekmiş.

1939 yılında İstanbul Limanı Haydarpaşa'da yapılacak!

1939 yılında Prost'un hazırladığı nazım imar planını tasdik eden Bayındırlık Bakanlığı, Prost'un planına göre Yenikapı'da inşa edilmesi planlanan İstanbul Limanı'nın Haydarpaşa ile Harem arasında yapılmasını istemiş.

1939 yılında Mecidiyeköy'ün imar planı hazırlanacak!

1939 yılında Henri Prost, gelişi güzel gelişen Mecidiyeköy'ün nazım planını hazırlayacakmış. Dut tarlalarının tanzimi işinin de yer alacağı planda, Mecidiyeköy'ün şehirle irtibatı nazarı dikkate alınacakmış.

1939 yılında Bayındırlık'tan Yenikapı'da yapılacak limana itiraz!

1939 yılında Prost'un hazırladığı plana göre Yenikapı'da yapılması düşünülen İstanbul Limanı'na Bayındırlık Bakanlığı'ndan itiraz gelmiş. Bayındırlık, limanın Yenikapı yerine Yedikule'de, sur dışında yapılmasını uygun görmüş.

1940'te Prost planına göre Harbiye-Osmanbey arasındaki binalar geri çekilecek!

1940 yılında prost planına göre Harbiye-Osmanbey arasındaki tramvay caddesi, Osmanbey ile Şişli arasındaki genişlik derecesine getirilecekmiş. Bunun için bu cadde üzerindeki binaların geri çekilmesine karar verilmiş.

1957'de imarda Prost planları kullanmış! Prost planı nedir?

1957 yılında yapılmakta olan imar ve istimlak hareketlerinde belediyenin Prost'un planlarından faydalandığı ortaya çıkmış. Peki Prost planı nedir?

Caddebostan Çiftehavuzlar yolu 1938 yılında yapılmış!

1938 yılında, Şehircilik uzmanı B. Prost,  Kadıköy ve civarının nazım imar planını hazırlamış. Bu kapsamda Caddebostan Çiftehavuzlar yolunun da yapımına karar verilmiş.

1948 yılında Borsa Hanı yıktırılacak!

1948 yılında İstanbul Belediyesi, Karaköy Meydanı'ndaki mülkiyeti kendisine ait olan Borsa Hanı yıktıracakmış. Prost'un hazırladığı planı tatbik edecek olan Belediye, yıktırılacak hanın kapladığı alanı meydana ilave edecekmiş.

1946 yılında Bakırköy'ün imar planı hazırlanmış!

1946 yılında Prost tarafından hazırlanan Bakırköy'ün imar planı Belediye İmar Müdürlüğü'nce tanzim edilerek yürürlüğe girecekmiş. O yıllarda Bakırköy'ün en büyük problemi olarak görülen su problemi de halledilecekmiş.

1945 yılında Ebusuud Caddesi'ndeki binaların yıktırılması isteniyor!

1945 yılında Sirkeci ile Ayasofya bölgesinin de imar planını hazırlayan Prost, Vilayet Konağı sahasında bitişik olan ve yükseklikleriyle bu sahanın manzarasını bozan Ebusuud Caddesi üzerindeki binaların yıkılmasını istemiş.

1945 yılında Ortaköy ile Bebek arasının imar planı hazırlanmış!

1945 yılında Prost, Bebek ile Ortaköy arasındaki kısmın imar planını hazırlamış. İmar planını iki kısma ayıran Prost, deniz kıyısını genişletmeyi ve bölgenin üst taraflarında iki yeni yolun açılmasını uygun görmüş.

1943 yılında Sultanahmet ile Yedikule arasının imar planı hazırlanmış!

1943 yılında Umumi Meclis, Prost'un hazırladığı Sultanahmet ile Yedikule arasının imarına dair planı kabul etmiş. Bölgede otel, yat limanı dahil inşa edilecekmiş ve burası şehrin en şerefli bölgesi olacakmış.

1944 Kasımpaşa Deresi civarında iskan yasaklanmış!

1944 yılında İstanbul Belediyesi, Kasımpaşa Deresi civarında iskanı yasaklamış ve buradaki eski evleri de istimlak edecekmiş. Prost'un imar planına göre derenin başlangıç kısımları, iskan mıntıkası olmaktan çıkarılmış.

1942 yılında yeraltı tramvayı!

1942 yılında İstanbul'un imar planını hazırlayan Prost, şehirde kurulması düşünülen yeraltı tramvayı şebekesi üzerinde tetkikler yapmış. Prost, bu yeraltı yolunun hangi cadde ve sokakların altından geçeceğini tespit etmiş.

1942 yılında Beyazıt ile Şişli arasında yeraltı yolu!

1942 yılında Prost tarafından hazırlanan yeraltı yolu projesine göre, Bayazıt'tan Eminönü'ne inecek tünel, Karaköy Köprüsü'ne paralel yapılacak bir köprüden geçerek tekrar yeraltından Taksim ve Şişli'ye ulaşacakmış.

1942 yılında Galatasaray ve Tünel meydanları imar edilecek!

1942 yılında İstanbul Belediyesi, Prost planı mucibince Galatasaray ve Tünel meydanlarını imar edecekmiş. Her iki meydan genişletilecekmiş ve Tünel Meydanı'nda yapılacak istimlakler sonrası meydandan deniz görülebilecekmiş.

1942 yılında Kağıthane'de yeşil alan kurulacak!

1942 yılında Belediye, Prost planı çerçevesinde Kağıthane'de yeşil bir alan tesis edecekmiş. Bu alanda bulunan İmrahor Köşkü belediye tarafından satın alınacakmış ve aynı bölgedeki Çağlayan Köşkü'de yıktırılacakmış.

Prost Haberi

Prost



Adalet Sarayı için istimlake başlandı


Yapılacak yeni bina tapu ve kadastro teşekkülerini de içine alacak


     Adalet Sarayı'nın inşa edilmesi kararlaştırılan eski hapishane binası arsasındaki sahanın dar olması itibarıyla bütün bina müştemilatının sığamayacağı düşünülmüş ve binanın arka tarafına tesadüf eden yirmi iki parça emlakın istimlakına karar verilmişti. Bu binaların istimlak muamelesine başlanmıştır. 

     Hükümet, Adalet Sarayı'nın inşasına bir an evvel başlayabilmeyi arzu ettiğinden son hazırlıklar hakkında Adalet ve Bayındırlık bakanlıklarıyla temas etmek üzere İstanbul Bayındırlık Müdürü B. İsmail Devletkuşu Ankara'ya gitmişti. B. İsmail Devletkuşu, alakalı yüksek makamlara izahat vermiş ve icap eden talimatı almıştır. Şimdi inşaatın hazırlık...