04 / 07 / 2025

surat demiryolu

surat demiryolu

İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve 'Ayaş Tüneli' geçilemediği için yılan hikayesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu sona yaklaşıldı

Çin'de demiryolu uzunluğunu 30 bin kilometreye çıkarılacak!

Çin, ulaştırma alanında yaklaşık 500 milyar dolar yatırım yapacak. Pekin yönetimi, ülkedeki hızlı tren demiryolu uzunluğunu 30 bin kilometreye çıkarmayı hedefliyor.

Haydarpaşa-Pendik Demiryolu Hattı meclis gündeminde!

İstanbul Haydarpaşa-Pendik Demiryolu Hattı'nın yapımı meclis gündemine taşındı. Konu hakkında CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer soru önergesi hazırladı.

Haliç-Kemerburgaz Demiryolu Hattı protesto edildi!

Kuzey Ormanları Savunması üyeleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 13 Ocak'ta ihaleye çıkacağı Belgrad Ormanları'ndan geçecek Haliç-Kemerburgaz Demiryolu Hattı Projesi'ni protesto etti.

Trabzon'a yapılacak demiryolu projesi TBMM gündeminde!

CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu, Trabzon'a yapılacağı ilan edilen demiryolu projesine ve güzergahına ilişkin soru önergesi hazırladı..

Afganistan'ı Avrupa'ya bağlayacak demiryolu hattı açıldı!

Afganistan Devlet Başkanı Gani, ülkeyi Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak demiryolu hattının açılışında, "Demiryolu koridorunun inşasındaki öncülüğü için Türkmenistan'a teşekkürü borç biliriz. Yaşasın Türkmenistan-Afganistan dostluğu." dedi.

Türkmenistan-Afganistan-Tacikistan Demiryolu'nun ilk etabı açıldı!

Türkmenistan-Afganistan-Tacikistan Demiryolu Hattı'nın 88 kilometrelik ilk etabı İmamnazar Sınır Kapısı'nda Berdimuhamedov'un ev sahipliğinde düzenlenen törenle hizmete açıldı.

Trabzon demiryolu ile Batum'a bağlanacak!

Başbakan Binali Yıldırım, katıldığı programda, Trabzon'un demiryolu ile Batum'a bağlanmasına ilişkin çalışma yapılacağı yönünde açıklama yapmıştı. Bu açıklama ticaretle uğraşan çevrelerde heyecanla karşılandı.

Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidinde son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ilçesiyle Gaziantep'in Nurdağı ilçesini birbirine bağlayacak, Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi projesinde çalışmalar kesintisiz sürüyor.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nda test sürüşleri başlıyor!

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi'nin tamamlanmasıyla Asya ile Avrupa arasındaki demiryoluyla seyahat süresi 15 güne inecek. Projenin bitiminden sonra Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımacılığının tamamının demiryoluna kaydırılması hedefleniyor.

Güneydoğu'nun en uzun demiryolu viyadüğü yapılıyor!

Devlet Demir Yolları, Batman Çayı üzerinde bin 430 metre uzunluğunda bölgenin en uzun demiryolu viyadüğünü yapıyor.

Batman Çayı'na bin 430 metrelik demiryolu viyadüğü yapılıyor!

Devlet Demir Yolları (DDY) Batman Çayı üzerinde bin 430 metre uzunluğunda demiryolu viyadüğü yapıyor. Diyarbakır'ın Bismil İlçesine bağlı Sinan köyü yakınlarından geçen ve Batman ile Diyarbakır'ı birbirine bağlayan tarihi Zilek Demiryolu Köprüsü, Ilısu Barajı'nın tamamlanması halinde sular altında k

Rayem İnşaat Demiryolu Taşımacılık ve Turizm Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Rayem İnşaat Demiryolu Taşımacılık ve Turizm Ticaret Limited Şirketi 50 bin TL sermaye ile Atakan Aküren, Nasuh Acar ve Baışcan Yıldız tarafından bugün kuruldu.

ASELSAN'ın demiryolu teknolojileri Berlin'de sergilendi!

ASELSAN'ın demiryolu teknolojileri Berlin'de sergilendi. Şirketin geliştirdiği milli demiryolu teknolojileri InnoTrans Berlin 2016 Fuarı'nda görücüye çıktı.

surat demiryolu Haberi

surat demiryolu

Türkiye ile çin arasında imzalanan 'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' kapsamında 7 bin kilometre hızlı tren hattı yapılması kararına varıldı. Projenin finansmanı için de çin hükümeti 28-30 milyar dolar kredi sağlayacak. Hat, Edirne'den Kars'a, Diyarbakır'dan İzmir'e, Trabzon'dan Antalya'ya kadar uzanacak. Trenlerin hızı 450 kilometreye ulaşacak. 10 yıl içinde, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Antalya hattının yapılması planlanıyor.

Sürat Demiryolu Projesi'nin tarihi 1973'e kadar dayanıyor. İnşaatına 1975 yılında başlanan projede 'Ayaş Tüneli' 30 yılda geçilemedi. 10,5 kilometrelik tünelin ancak 8,5 kilometrelik kısmı tamamlanabildi. Sürat Demiryolu'nun projesine devam edilmemesinin birçok sebebi daha var. Bunların başında, Arifiye-Sincan arasındaki 275 km'lik kısmın 85 km'lik bölümünün iddia edildiği gibi 300 kilometre hıza göre değil, saatte 160 km'lik hıza göre planlanmış olması. Diğer yandan, altyapı inşaatının yüzde 85 oranında tamamlanan Sincan-çayırhan...