22 / 11 / 2024
fuzul

surat demiryolu

surat demiryolu

İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve 'Ayaş Tüneli' geçilemediği için yılan hikayesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu sona yaklaşıldı

Manisa Kuzey Demiryolu Geçişi'nin yapımı için acele kamulaştırma!

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Demiryolu projesi kapsamında Manisa Kuzey Demiryolu Geçişinin yapımı amacıyla bazı taşınmazların acele kamulaştırılması hakkında karar bugünkü Resmi Gazete'de yayımlandı.

Demiryolu hemzemin geçitleri TBMM gündeminde!

İstanbul Milletvekili Ali Özcan demiryolu hemzemin geçitlerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Özcan sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun yüzde 87'si tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nda incelemelerde bulundu. Bakan Ahmet Arslan, BTK Demiryolu hattının yüzde 87'sinin tamamlandığını söyledi.

Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli inşaatında son durum!

TCDD tarafından yaptırılan ve Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli'nde çalışmalar hız kazandı.

Sürat Demiryolu Hattı 2018'de devreye girecek!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan “Sürat demiryolu 2018’de devreye girince YHT bütün şehirlere uğrayan banliyo hattı gibi olacak” dedi.

Çin-Özbekistan arası Angren Pab demiryolu tüneli açıldı!

Çin ile Özbekistan arasındaki 20 kilometrelik demiryolu tüneli, Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te yapılan açılış töreni Özbekistan Devlet Başkanı İslam Kerimov ve Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping katılımıyla gerçekleştirildi.

Ahmet Arslan demiryolu projeleriyle ilgili bilgi verdi!

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan: BKT hattı orta vadede 3 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Trabzon Diyarbakır arasında ise demiryolu ile bir kardeşlik hattı kurulacak.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı projesi yıl sonunda tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu (BTK) hattı şantiyesinde çalışanlarla yemek yedi.

Palu-Genç-Muş demiryolu inşaatı çöktü!

Palu-Genç-Muş demiryolu inşaatında iş kazası yaşandı. Demiryolu inşaatında çalışan Ramazan Dağdelen Muş’a yakın bir bölgede açılan tüneli genişletmek için tünel alanına girdiği zaman yaşanan göçüğün altında kaldı.

Adapazarı-İstanbul Demiryolu projesinin ÇED toplantısına tepki!

TCDD tarafından yapılacak olan Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi’nin ÇED toplantısında, vatandaşlar projeye karşı tepki gösterdi.

Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçiş Demiryolu Hattı için evler mi yıkılacak?

Adapazarı İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi'nin ÇED toplantısı gerçekleştirildi. Kartepe ve İzmit'teki mahallelerin sakinleri yerleşim yerlerinin yıkılacağı için projeye tepki gösterdi.

Özbekistan demiryolu taşımacılığında hedef yükseltmeyi planlıyor!

Özbekistan, 4 yıl içerisinde ülkedeki demiryolu sektörünün geliştirilmesi kapsamında 24 adet lokomotif satın alarak, demiryolu taşımacılığını yüzde 20 oranında arttırmayı hedefliyor.

Doğu Karadeniz'e demiryolu yapılacak mı sorusu mecliste!

Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, Doğu Karadeniz'e yönelik demiryolu projelerine ilişkin sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a iletti. İlk sorusu "Doğu Karadeniz'e demiryolu yapılacak mı?" oldu..

surat demiryolu Haberi

surat demiryolu

Türkiye ile çin arasında imzalanan 'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' kapsamında 7 bin kilometre hızlı tren hattı yapılması kararına varıldı. Projenin finansmanı için de çin hükümeti 28-30 milyar dolar kredi sağlayacak. Hat, Edirne'den Kars'a, Diyarbakır'dan İzmir'e, Trabzon'dan Antalya'ya kadar uzanacak. Trenlerin hızı 450 kilometreye ulaşacak. 10 yıl içinde, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Antalya hattının yapılması planlanıyor.

Sürat Demiryolu Projesi'nin tarihi 1973'e kadar dayanıyor. İnşaatına 1975 yılında başlanan projede 'Ayaş Tüneli' 30 yılda geçilemedi. 10,5 kilometrelik tünelin ancak 8,5 kilometrelik kısmı tamamlanabildi. Sürat Demiryolu'nun projesine devam edilmemesinin birçok sebebi daha var. Bunların başında, Arifiye-Sincan arasındaki 275 km'lik kısmın 85 km'lik bölümünün iddia edildiği gibi 300 kilometre hıza göre değil, saatte 160 km'lik hıza göre planlanmış olması. Diğer yandan, altyapı inşaatının yüzde 85 oranında tamamlanan Sincan-çayırhan...