tapu başka ilden alınır mı Haberi
Tapu devir işlemleri, tapu dairelerinde gerçekleşiyor. Arsa, arazi, konut ve işyeri gibi taşınmaz malların tapu satışları için öncelikle randevu alınması gerekiyor. Randevu, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'nün 181 numaralı çağrı merkezinden alınabiliyor.
Ardından gerekli belgelerin de temin edilmesi ile birlikte tapu dairesine gidiliyor. Ancak tapu işi başka ilde olan vatandaşlar işlemi nereden ve nasıl yapabileceklerini araştırıyor. Peki, tapu satışı başka ilden yapılır mı?
SATIŞ İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
Kimlik Belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait) (Yabancılar için kendi ülkesince düzenlenmiş kimlik belgesi veya pasaport)
İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Vasi kararı, vekâletname vb.)
Yabancının taraf olduğu taşınmaz satışı işlemlerinde taşınmaza ilişkin değerleme raporu. (Değerleme Raporu SPK Tarafından Taşınmaz Değerlemesi Yapmaya Yetkilendirilmiş Kuruluşlardan Biri Tarafından Düzenlenmiş Olmalıdır. Bu kuruluşlara http://www.spk.gov.tr/SiteApps/SirketIletisim/List/gds internet adresinden ulaşılabilir.)