tapu dairesinde hangi belgeler istenir Haberi
Tapu dairesinde istenen evraklar!
Tapu dairesinde başta gayrimenkul alım satım işlemi olmak üzere, gayrimenkullerin tapu kaydı ile ilgili birçok işlem yapılıyor. Tapuda yapılacak işlemlerin gerçekleşmesi için ise tarafların gerekli belgeler ile birlikte başvurularını yapmaları gerekiyor.
Peki, gayrimenkul alım satım işleminde tapu dairesinde istenen evraklar nelerdir? Alıcı hangi belgeleri temin etmek zorunda?
Tapu dairesinde gerekli belgeler:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C....