Tapu devir harçları Haberi
Tapu devir harcı 2015!
Gayrimenkulünü satmak isteyen ya da gayrimenkul satın almak isteyen kimseler mülkiyet devir işlemlerini tapu dairesinde yapıyor.
Tapu devri için öncelikle tapu müdürlüğünden randevu alınması gerekiyor. Tapu dairesinde gerçekleştirilecek işlemler için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya tapu müdürlüğünün resmi internet sayfasından online başvuru yaparak randevu alınabiliyor.
Randevu gününde gerekli belgeler ile orada bulunulması gerekiyor. Alıcı ve satıcıdan ayrı ayrı istenen belgeler şu şekilse sıralanıyor;
Gerekli belgeler..
Satıcıdan istenenler:
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Alıcıdan istenenler..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı)...