tapu devri için gerekli evraklar 2019 Haberi
2019 yılında gayrimenkul satın alacak vatandaşların neler yapması gerekiyor? Tapudan randevu nasıl alınacak? Tapu devir işlemi için hangi belgeler temin edilecek?
Tapu randevusu nasıl alınır?
Tapu müdürlüklerinde yapılacak işlemler için ALO 181 Tapu ve Kadastro hattı aranıyor. Bunun dışında ayrıca http://randevu.tkgm.gov.tr adresinden online başvuru ile randevu alınabiliyor. Bu işlemde başvuru sahibine gönderilecek kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işlem belirlenen gün ve saatte yapılabilir.
Tapu devri için gereken belgeler
Gayrimenkul alıcısı ve satıcısının veya vekillerinin randevu günü ve saatinde gerekli belgelerle tapu dairesinde bulunması gerekli. Tapuda gerekli olan belgeler ise şu şekilde;
Tapuda satıcıdan istenen belgeler
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait...