tapu işlemleri nasıl yapılır 2019 Haberi
![tapu işlemleri nasıl yapılır 2019](https://cdn.emlakkulisi.com.tr/resim/orjinal/OTcxOTk5Mz-tapu-islemleri-2019da-nasil-yapilacak.jpg)
Konut, işyeri, arsa ve arazi gibi gayrimenkullerin alım satım işlemine konu olması durumunda tapu devir işlemlerinin ilgili tapu dairesinde yapılması gerekiyor. Gayrimenkulün farklı bir ilde yer alması durumunda tapu devir işlemi en yakın tapu dairesinde de yapılabiliyor.
Başka şehirdeki taşınmazın satışı için; Tapu müdürlüğü tarafından kabul edilen başvurunun karşılanabilmesi için TAKBİS üzerinden taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki talebi işlemi başlatılıyor. Tapuda yapılacak bu işlemler için tarafların öncelikle randevu alması gerekiyor.
Peki, 2019 yılı içerisinde gayrimenkul satın alacak kimselerin neler yapması gerekiyor? Tapu'dan randevu nasıl alınacak? Tapu devir işlemi için hangi belgeler temin edilecek? Ne kadar masraf ödenecek?
Tapu randevusu alma
Tapu müdürlüklerinde yapılacak işlemler için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattı aranabiliyor. Ayrıca http://randevu.tkgm.gov.tr adresinden online başvuru ile randevu alınabiliyor. Bu işlemde başvuru...