Tapu işlemlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar neler Haberi
Tapu işlemlerinde Tapu Dairesine ilk olarak ön başvuru yapmak gerekiyor. Ön başvuru için ise randevu almak gerekiyor. Taşınmazın bağlı bulunduğu Tapu Dairesi’ne belgelerle gidip ön başvuru yapılıyor. Tapu dairesine giderken bazı evrakların olması gerekiyor.
Tapu için gerekli evraklar arasında; Alıcı ve satıcının kimlik fotokopileri (üzerinde adres ve telefon bilgisi yazılmalı), taşınmaz mala ait rayiç bedeli belgesi, taşınmazın tapusu, alıcının 2 satıcının 1 adet fotoğrafı yer alıyor. Bu belgelerin eksiksiz hazırlanması gerekiyor.
Tapu masraf bedeli; taşınmaz malın rayiç bedelinin binde 20’ı şeklinde belirleniyor. Bu bedel, alıcı ve satıcı tarafından ayrı ayrı ödeniyor. Bankaya gitmeden önce bu bedelin temin edilmesi gerekiyor. Tapu masrafı yatırıldıktan sonra tekrar Tapu Dairesi’ne gidip tapu devri işlemi tamamlanıyor. Bu işlem sırasında alıcı ve satıcının mutlaka orada bulunması gerekiyor....