tapu satış masrafları kime ait Haberi
Türkiye sınırları içerisinde yer alan gayrimenkullerin (konut, işyeri, arsa ve arazi vb.) alım satım devir işlemleri tapu dairelerinde gerçekleşiyor. Taşınmazların tapu belgeleri ilgili tapu müdürlüklerinde kayıt altında tutuluyor. Gayrimenkulün satışa konu olması halinde resmi işlemler de bu tapu dairelerinde yürütülüyor.
Tapu devri için sırasıyla; randevu alınması, belgelerin temin edilmesi, randevu gününde ve saatinde tarafların tapuya gitmesi, satış bedelinin ödenmesi, tapu masraflarının ödenmesi ve imzaların atılması işlemleri gerçekleşiyor.
Tapu devir sürecinde ödenecek masrafların miktarı ve ödemenin kimin sorumluluğunda olduğu merak ediliyor. İlk kez tapu alacaklar ya da satacaklar "Tapu devir masrafları kime aittir?" sorusunun yanıtını araştırıyor. İşte tapu devir masrafları ve sorumlusu...
TAPU DEVRİ İÇİN GEREKEN BELGELER:
Tapu devri için iki taraftan da istenen belgeler farklılık gösteriyor. Alıcıdan nüfus cüzdanı ve fotoğraf istenirken...