tapunun devredilmesi Haberi
Tapu devri nasıl olur?
Taşınmaz malların devir işlemleri tapu dairesinde gerçekleşiyor. Devir için istenildiği anda tapu dairesine gidilemiyor. Tapu müdürlüğü randevu sistemi ile çalışıyor.
Devir için öncelikle bağlı olunan tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor.
Randevu..
Tapu dairesinde gerçekleştirilecek işlemler için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya tapu müdürlüğünün resmi internet sayfasından online başvuru yaparak randevu alınabiliyor.
Randevu gününde gerekli belgeler ile orada bulunulması gerekiyor.
Gerekli belgeler..
Alıcıdan;
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C. Kimlik Numarası
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Satıcıdan;
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
-...