10 / 05 / 2024

topkapı edirnekapı yolu

topkapı edirnekapı yolu

4 Eylül 1936 yılında Son Posta gazetesinde yayınlanan habere göre İstanbul'un en geniş asfaltlı caddesi Topkapı ile Edirnekapı arasında yapılıyormuş. Yolun sağ tarafı motorlu vasıtalara, sol tarafı ise atlara ayrılacakmış.

1934'te İstanbul'un en iyi yolu Edirnekapı'ya yapılmış! Numune olacak türden.. 

1934 yılında Edirnekapı ve Topkapı surlarından başlanarak, Eyüp'e kadar uzanmak üzere yeni bir yol inşasına başlanacakmış. Bu yol o tarihe kadar eşi benzeri görülmemiş türden, numune olarak gösterilmiş. 

Osmanlı mimari Topkapı-Edirnekapı Surları korunmalı!

Hürriyet Gazetesi köşe yazarı olan İlber Ortaylı, bugünkü yazısında Osmanlı mirası olan Topkapı-Edirnekapı arasındaki surların son vaziyetini anlattı. İşte o haber...

Haluk Dursun: Topkapı Sarayı için sahil yolu kapatılmalı!

Topkapı Sarayı Müzesi’nde ortaya çıkan hasar görüntüleri tartışmaları da beraberinde getirdi. Fatih Köşkü’nün alt yapısında oluşan çatlaklar ve sarayın bahçe kısmında meydana gelen derin çukur, tarihi yapının geleceği için endişe yaratırken, Prof. Dr. Haluk Dursun, neler yapılması gerektiğini anlatt

1959 yılında Edirnekapı ve Yedikule yolu, Florya asfaltına bağlanacakmış!

1959 yılında Yedikule - Kazlıçeşme yolu, Edirnekapı - Kazlıçeşme yolu, Florya - Sirkeci yani Sahilyolu'na bağlanacakmış. Ayrıca Bakırköy için hazırlanan imar planı da tasdik edilmek üzere valiliğe verilmiş.

1958 yılında Topkapı - Yedikule yolu asfaltnacakmış!

1958 yılında Topkapı'yı Yedikule'ye bağlanan yol 30 metreye çıkartılmasına ve asfaltlanmasına karar verilmiş. Yolun inşaatı, Belediye Encümeni tarafından 6 milyon 667 bin 610 liraya ihale edilmiş.

1957 yılında Topkapı ve Edirnekapı surları tamir edilecekmiş!

1957 yılında İstanbul'un giriş kapılarındaki surların onarılmasına başlanmış. Topkapı surları 250 bin liraya, Edirnekapı surları ise 210 bin liraya ihaleye çıkarılacakmış. Edirnekapı'da ise büyük bir sur kapısı açılacakmış.

Topkapı Habibler metrosu!

Topkapı Habibler metrosu 2007 yılında hizmete girmiş ve 2009 yılında da Edirnekapı-Topkapı etabı tamamlanmıştır. T4 hattı da denilen Topkapı Habibler tramvayında 7'si yer altı olmak üzere toplam 22 istasyon bulunuyor...

Topkapı Habibler tramvayı!

17 Eylül 2007 tarihinde hizmete giren ve Şehitlik-Mescid-i Selam arasında hizmet veren Topkapı Habibler tramvayı 18 Mart 2009 tarihinde Edirnekapı-Topkapı etabının da hizmete alınmasıyla birlikte 15,3 kilometrelik hat boyunca hizmet vermeye başlıyor...

Topkapı Habibler Tramvay Hattı!

17 Eylül 2007 tarihinde hizmete giren ve Şehitlik-Mescid-i Selam arasında hizmet veren T4 tramvayı 18 Mart 2009 tarihinde Edirnekapı-Topkapı etabının da hizmete alınmasıyla birlikte 15,3 kilometrelik hat boyunca hizmet veriyor...

Beyaz Residence Topkapı İki'de 437 bin TL'ye! 24 ay sıfır faizle!

İnşaatı başlamış durumda olan Beyaz Residence Topkapı İki projesinde yüzde 30 peşinatla 24 ay sıfır faizle vade yapılıyor

Topkapı Beyaz Rezidans 1'de 461 bin TL'ye! Ağustos'ta teslim!

Beyaz İnşaat'ın hayata geçirdiği Topkapı Beyaz Rezidans 1'de teslimler önümüzdeki Ağustos ayında yapılacak. Projede fiyatlar 461 bin liradan başlıyor

Beyaz Plaza Topkapı için ön talep toplanıyor!

Beyaz İnşaat, Topkapı Cevizlibağ'da inşa edeceği Beyaz Plaza Topkapı için ön talep toplamaya başladı

İzmir Karaburun'daki 40 yıllık yolu, çit kurarak ulaşıma kapattı!

Karaburun ilçesine bağlı Mordoğan beldesinde arazisinden izinsiz yol geçirildiğini iddia eden kişi, yolu ulaşıma kapattı

topkapı edirnekapı yolu Haberi

topkapı edirnekapı yolu

Topkapı ile Edirnekapı arasındaki yeni ve eşsiz yol bir semti heyecanlandırıyor.

Gazi Köprüsü'nün temel atma töreninde İçişleri Bakanı İsanbul'un git gide güzelleşeceğini söylemişti. İstanbul gerçekten gittikçe güzelleşiyor. Haliç'in gittikçe dolmasına, Haliç surlarının gittikçe kirlenmesine rağmen İstanbul'un bilhassa Haliç tarafına yakın yerlerinde yeni teni ve adamakıllı bayındırlıklar günden güne alıp yürüyor. 

Şu resimde gördüğünüz geniş asfalta bakınız. İstanbul'un en geniş asfaltı olan bu eşsiz yolun yapısı beş on güne kadar bitecektir. İki tarafında ki yaya geçitleri de ayrıca son moda bir asfalt olarak yapılmış olan bu yolun sağ tarafı otomobil, otobüs, kamyon, motosiklet gibi makineli nakil vasıtalarına, sol tarafı da arabalara, atlara mahsustur.

İnşaatı henüz bitmediği halde İstanbul'un bu en geniş ve en muntazam asfaltı daha şimdiden şehrin en güzel ve en gözde...