trafikte çemberler sistemi Haberi
Büyük kaynakların seferber edilmesine karşın Istanbul kentiçi ve çevresi ulaşımının her geçen gün daha vahim bir tablo çizmesinin bir nedeni de Kentin ana ulaşım aksları E5 veya yeni adıyla D100 ve TEM Trans European Motorway’ in doğu-batı yönünde doğrusal güzergahlar çizmesi, Şehri kuşak gibi çemberleyen dairesel raylı ve lastik tekerlekli sistemlerin kurulamamış olmasıdır. 3. Köprü projesi bağlamında inşa edilen Kuzey Marmara Otoyolu’ da aynı kaderi paylaşmaktadır. Halbuki birçok önemli metropolün ulaşımını yerleşimi yüzük gibi saran ve yabancıların ‘loop’, ‘beltway’, ‘ring road’, ‘route périphérique’ olarak adlandırdıkları çember sistemlerin rahatlattıkları bilinmektedir.
Boğaziçi’nin güneyinde raylı sistem için tamamlanan Marmaray Tüpgeçiş alkışlanacak bir proje olmakla beraber, bu aks Aanadolu Yakasından Sirkeci Yenikapı yönüne servis vermektedir. Ancak, iki yaka arasında bugün ulaşım arzu hattı (desire...