turistik şehirlerin markaya etkisi Haberi
GÜNÜMÜZDE kentlerin hızla büyüyerek geliştiğine dikkat çeken Balıkesir Ticaret Odası BTO Yönetim Kurulu Başkanı Fahri Ermişler, hedeflerinin 'Markalaşmış bir Balıkesir' olduğunu kaydetti.
Mutlaka görülmesi gereken kentler listesi olduğunu hatırlatan Ermişler, 'Marka Kent' kavramının hayatımıza girdiğini belirterek, "Bu son 10 yılın kavramı. Herkesin gitmek, görmek ve yatınm yapmak istediği kentleri ifade eder" diyerek şunları söyledi: "Marka kent; turist, tüccar, yatırımcı, öğrenci ve göçmen çekebilen kentler. Marka kent dışa açılmayı bilir, davetkâr, misafirperver ve ilginçtir.
Marka kent ile turistik yeri karıştırılmamalı.
Balon turizm cenneti olan ne Marmaris Muğla'yı, ne Pamukkale Denizli'yi, ne de Kapadokya Nevşehir'i marka kent yapmıyor." 'İçine kapanan kent markalasamaz' Dünyada bazı kentlerin ziyaretçi sayısının on milyonlan geçtiğini, bazılannın ise şehirlerin onbin ziyaretçisi dahi olmadığına dikkat çeken Fahri Ermişler, "Buradan anlaşılıyor ki...