17 / 05 / 2024

Türkiye demiryolu tünelleri

Türkiye demiryolu tünelleri

Osmaniye'nin Bahçe ve Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olması öngörülen projede bin 200 metrelik ilerleme sağlandı.

Beklenen proje hizmete girdi! 50 dakikalık seyahat 5 dakikaya indi!

Troya ve Assos tünelleri bugün hizmete girdi. Bu tünel sayesinde 50 dakikalık seyahat 5 dakikaya indi. İşte detaylar!

1915 Çanakkale Köprüsü ulaşıma nefes aldıracak!

1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ederken, köprünün bağlantı tünelleri için de çalışmalar aralıksız sürüyor. İşte Asya ve Avrupa yakası arasında ulaşıma nefes aldıracak projede son durum. 

Çorum'da inşa edilen Kırkdilim Tünelleri'nde sona gelindi! 

Karadeniz'i  İç Anadolu'ya bağlayan en önemli güzergahlar arasında bulunan  Çorum'da inşa edilen Kırkdilim Tünelleri'nde son aşamaya gelindi. 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına bağlı yapıların deprem kriterleri belirlendi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yeni yapılacak ve yapılmış olan kara yolları, demir yolları tünelleri, hava meydanları ve diğer zemin yapıları, kıyı ve liman yapıları, köprü ile viyadüklerinin deprem etkisi altındaki değerlendirme ve tasarımına yönelik kriterler düzenlendi. 

Türkiye Karayolları ve Demiryolları Tünelleri ile Diğer Zemin Yapıları Deprem Yönetmeliği!

Türkiye Karayolları ve Demiryolları Tünelleri ile Diğer Zemin Yapıları Deprem Yönetmeliği Resmi Gazete'nin mükerrer sayısında yayımlandı.

Musul ve Türkiye arasında demiryolu inşa edilecek!

Irak'ın kuzeyindeki Musul vilayetinden Türkiye sınırına kadar modern bir demiryolu yapılacağı bildirildi.

Güzeldere Tünelleri 2022'ye kadar tamamlanacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, Güzeldere Tünellerini 2022'ye kadar tamamlamayı planladıklarını söyledi.

Zonguldak Mithatpaşa Tünelleri inşaatında sona gelindi!

Zonguldak’ta kent trafiğinin rahatlatılması için 2013 yılında yapımına başlanan Mithatpaşa Tünelleri inşaatında sona yaklaşıldı. Tünellerle beraber 30 dakikalık ilçe yolu 5 dakikaya düşecek.

Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Tünelleri tamamlandı!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Gayrettepe-Kağıthane- İstanbul Havalimanı Metro Projesi Tüneli ilk ışık törenine katılıyor. Erdoğan, metro projesi ile "İstanbul'un dünya şehri özelliğini biraz daha güçlendiriyoruz" dedi...

Ankara-Sivas demiryolu projesinde son durum ne?

Ankara-Sivas demiryolu projesi kapsamındaki güvenlik tünelleri meclis gündemine taşındı. CHP'li Karasu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Bakü-Kars Demiryolu'yla Türkiye'den yurt dışına inşaat malzemesi taşınıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Avrupa ile Orta Asya, Çin ve Orta Doğu aksını ekonomik, güvenli ve elverişli rota haline getiren Bakan Turhan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı vasıtasıyla Türkiye'den yurt dışına inşaat malzemesi, demir cevheri gibi ürünler taşınıyor." dedi.

Honaz Tünelleri'nde ışık göründü!

Antalya-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen Honaz Tünelleri'nde ışık göründü. 600 metrelik Honaz Tünelleri için ışık görüntü töreni düzenlendi...

Konak Damlacık Mahallesi kaderine terk edildi!

İzmir Konak Tünelleri’nin yapımından sonra kaderine terk edilen tarihi Damlacık mahallesi sakinleri, “Ne olacak bu Damlacık’ın hali” deyip yetkililerden destek istedi.

Türkiye demiryolu tünelleri Haberi

Türkiye demiryolu tünelleri

Osmaniye'nin Bahçe ve Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olması öngörülen projede bin 200 metrelik ilerleme sağlandı.


TCDD tarafından Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı üzerindeki Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 8 metre çapında 20 bin 400 metre tünel kazılacak.


Yüklenici firmanın tünel grup koordinatörü, jeoloji mühendisi Barış Duman yaptığı açıklamada, geçen yıl eylül ayında Nurdağı ilçesi Gökçedere mevkisindeki çıkış noktasından tüneli açmaya başladıklarını ve iki tünelde bin 200 metre ilerleme 


Tünelin tamamlanmasıyla mevcut demiryolu hattını 17 kilometre kısaltacağını vurgulayan Duman, "Tünel açma çalışmalarında şimdiye kadar klasik kazı yöntemini kullandık. Bundan sonraki kısımda çift tünelde eş zamanlı olarak dünyada en çok kullanılan TBM (Tunnel Boring Machine) sistemine geçeceğiz....