22 / 12 / 2024

veraset işlemleri

veraset işlemleri

Bir kişinin vefatı durumunda gayrimenkulleri mirasçıları arasında paylaştırılıyor. Peki veraset işlemleri nasıl yapılır 2021? İşte tüm merak edilenler...

Veraset ve intikal vergisi oranları nedir?

Veraset ve intikal vergisi oranları nedir? sorusuna, vefat eden kişinin kalan mirasının mirasçıları tarafından kabul edilmesinden sonra mirasın değeri üzerinden belli bir vergi oranı ile devlete vergi ödenmesi cevabı veriliyor...

Veraset ve intikal işlemleri!

Veraset ve intikal işlemleri için öncelikle vefat durumundan sonra mirasçıların mahkeme veya notere başvuruda bulunarak veraset ilamı almaları gerekiyor. Alınan veraset ilamı ile ölen kişinin sahip olduğu varlıkların kime kaldığı belli ediliyor...

Veraset işlemleri!

Vefat halinde mirasçıların yapması gereken bazı işlemlerden öncelikli olanı mahkemeye başvurup veraset ilamı çıkartmak oluyor. Veraset işlemlerini takiben yapılacaklar arasında vefat eden kişinin mirasının pay edilmesi gibi işlemler yapılıyor...

Veraset işlemleri nasıl yapılır 2021?

Bir kişinin vefatı durumunda gayrimenkulleri mirasçıları arasında paylaştırılıyor. Peki veraset işlemleri nasıl yapılır 2021? İşte tüm merak edilenler...

Taşınmazlarda veraset intikal işlemleri nasıl yapılır?

Tapu sicile kayıtlı taşınmaz malın, taşınmaz sahibinin vefatı halinde, mülkiyet hakkının mahkemeden ya da noterden alınan veraset belgesi ile tescil edilmesi işlemine mirasın intikali deniyor. Peki Taşınmazlarda veraset intikal işlemleri nasıl yapılır? diyorsanız işte yanıtı...

Veraset intikal vergisi işlemleri nasıl yapılır?

Veraset ve intikal yolu ile sahip olunan taşınmazlar için veraset ve intikal vergisi ödenmesi gerekiyor. Peki, veraset intikal vergisi işlemleri nasıl yapılır?

Tapu intikal işlemleri nelerdir?

Vefat durumunda, taşınmazlar otomatik olarak mirasçılara intikal etmiyor. Yasal mirasçıların veraset ilamını çıkarması ve gerekli belgelerle intikal işlemini yapması gerekiyor. Peki, tapu intikal işlemleri nelerdir?

Gayrimenkul alım satım işlemleri!

Gerçek yada tüzel kişilerin gayrimenkul alım satımı için tapu dairelerinde yapmaları gereken bazı şeyler bulunuyor.Gayrimenkul alım satım işlemleri için gerekenler nelerdir?İşte, gayrimenkul alım satım işlemleri..

Ayazma Emlak Konutları kura başvuru işlemleri!

Ayazma Emlak Konutları kura başvuru işlemleri için istenen belgeler haberimizde yer alıyor. Daire fiyatlarının 396 bin TL ile 1 milyon 92 bin TL arasında değiştiği projede başvurular 30 Ocak'a kadar devam edecek.

Tapu takas işlemleri!

Tapunun bir bedel karşılığında devri işleminin yanı sıra, taşınmaz tapusunun bir başka tapu ile takas edilmesi mümkün. Peki, tapu takas işlemleri nasıl yapılır?

Kooperatif kuruluş işlemleri 2015!

Kooperatiflerin kurulması için kanunen 7 ortak olması gerekiyor. Bu sayının tamamlanamaması durumunda kooperatif kurulamıyor. Peki bu sayıyı tamamlayan ortakların ne yapmaları gerekiyor? İşte kooperatif kuruluş işlemleri 2015...

Müteahhitlik yetki belgesi işlemleri!

Yapı Müteahhitleri ve Şantiye Şefleri Yönetmeliği gereğince; Yapı müteahhidi yetki belgesi numarası, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüğünce veriliyor. Peki, müteahhitlik yetki belgesi işlemleri nelerdir?

Merkezi sistemden bireysel doğalgaza geçiş işlemleri!

Bir merkezden elde edilen ısıtma enerjisinin binalara dağıtılmasını ve bağımsız bölümlerin ısıtılmasını sağlayan sisteme, merkezi ısıtma sistemi deniyor. Peki, merkezi sistemden bireysel doğalgaza geçiş işlemleri nelerdir?

Tapu işlemleri 2015!

Tapuda yapılacak işlemlerin gerçekleşmesi için tarafların istenen belgeler ile birlikte başvurularını yapmaları gerekiyor. Peki, gayrimenkul alım satım işleminde tapu dairesinde istenen evraklar nelerdir? Alıcı tapu işlemleri için nasıl randevu alır?

Müelliflik işlemleri ücretleri 2015!

Mimarlık ve mühendislik tasarım hizmetlerini, ana uğraş konusu olarak seçmiş olan ve yapıların proje, hesap ve çizimleri hazırlayan gerçek veya tüzel kişiliklere müellif deniyor. Peki, müelliflik işlemleri ücretleri 2015 ne kadar?

Riskli yapı tespit işlemleri hızlandırıldı!

Muhtemel deprem, sel baskını, heyelan gibi durumlarda yıkılma ve ağır hasar görme tehlikesi bulunan riskli binaların tespit işlemleri hızlandırıldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tespit için Türkiye genelinde 817 kurum ve kuruluşu görevlendirdi.

veraset işlemleri Haberi

veraset işlemleri

Veraset işlemleri nasıl yapılır 2021?
Türkiye'de bulunan malların veya gayrimenkullerin veraset durumunda ya da ivazsız olarak bir kişiden diğer kişiye intikal etmesi durumunda mirasçılık hakkı doğuyor. Bir kişinin vefatının ardından gayrimenkullerin mirasçıların arasında pay ediliyor. Veraset işlemleri nasıl yapılır 2021? İşte tüm merak edilenler...

Bir kişinin vefatı halinde tüm mal varlığı mirasçılarına paylaştırılıyor. Kişinin veraset ilamında belirtilen mirası, mirasçıların kabul etmeme hakkı da bulunuyor. Bu durum karşısında Medeni Kanunu kapsamında 3 ay içinde miras red edilebiliyor. 3 aylık zaman diliminde mirasın men edilmemesi halinde miras otomatik olarak kabul ediliyor.

Veraset ilamı gerekli belgeler

Veraset ilamı başvurusunun 1 ay içerisinde yapılması gerekiyor. Veraset ilanı için gerekli belgeler şu şekilde:
1. Sulh Hukuk Mahkemesine yazılacak talep dilekçesi

2. Mirascılık Belgesi (herhangi bir nüfus müdürlüğünden...