27 / 11 / 2024

Yönetim planının tapuya tescili

Yönetim planının tapuya tescili

Yönetim planı nedir? Yönetim planının tapuya şerhi nasıl olur? Yönetim planını neden tapu sicil müdürlüklerinde bulunur? sorularının cevaplarını merak ediyorsanız detaylı olarak haberimizde bulabilirsiniz..

Bunu yapanların hemen tapuya gitmesi gerekiyor! Ev sahipleri ve kiracılar sakın gözden kaçırmayın!

'Yönetim planının geçerli olması için gerekenler neler?, Tapuya bildirilmeyen yönetim planı geçerli olur mu?' gibi soruların yanıtları merak ediliyor. Peki bina yönetim planı, tapuya bildirilmeli mi? 

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...

Kmv Proje Yönetim Ve İnşaat Anonim Şirketi kuruldu!

Kmv Proje Yönetim Ve İnşaat Anonim Şirketi Kağıthane'de Ramadan Kumova tarafından kuruldu.

Sıfır Sıfır Karbon Yönetim Ve İnşaat Limited Şirketi kuruldu!

Sıfır Sıfır Karbon Yönetim Ve İnşaat Limited Şirketi Kadıköy'de Cihan Çelik ve Doruk Batuhan Şahnali ortaklığında kuruldu.

Tasfiye edilen kooperatifte eski yönetim planı geçerli olur mu?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, 170 haneli yazlık bir sitede hisse sahibi olduğunu aktaran okuyucu, kooperatiflerini tasfiye ettiklerini belirtti. Okuyucu, eski yönetim planının, kurulların ve kararların geçerli olup olmadığını sordu.

Sitelerde yönetim planı nasıl alınır?

Posta Gazetesi Tamer Heper'e gelen soruda 20 senelik sitede yönetici seçildiğini ve elinde sitenin yönetim planının olmadığını belirten okuyucu, tapuya başvurduğunu, tapudan şahsen bu  işlemin yapılmadığı yanıtını aldığını aktardı. Okuyucu, yönetim planı için beklemenin gereği olup olmadığını sordu.

SOCAR Türkiye yönetim binalarında ve tesislerinde yeşil enerjiye geçiyor!

SOCAR Türkiye'den karbon ayak izinin azaltılması amacıyla yeni bir adım geldi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; SOCAR Türkiye tarafından yönetim binalarının ve bazı tesislerin yenilenebilir enerjiyle kullanılmasına karar verildi.

Bina yönetim planı örneği!

Kanun kapsamında bina yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmüne sahip olurken, apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini gösteriyor. Peki bina yönetim planı nasıl hazırlanıyor? İşte bina yönetim planı örneği...

Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021!

Kat irtifakı yönetim planı nedir? Kat irtifakı yönetim planı olur mu? Kat irtifakı yönetim planı neden kurulur? Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021 nasıl hazırlanır? İşte tüm merak edilen soruların cevapları...

2021 Türkiye Tesis Yönetim ve Pandemi ile Mücadele Konferansı 1 Haziran’da!

Tesis yönetim sektörünün önde gelen ulusal ve uluslararası tesis yönetim firmalarının katılım sağlayacağı TRFMC 2021 Türkiye Tesis Yönetim ve Pandemi ile Mücadele Konferansı 1 Haziran'da gerçekleşecek. 

Sitelerde yönetim planı tescil edilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper, '3 blok, 140 bağımsız bölümlü sitemizin ilk yönetim planı 2007 tarihli ve tapuda tescilli. 2010’da yeterli çoğunluk ile onay almış olan yeni yönetim planının, tapuda şerh edilmiş olmasa dahi geçerli plan olduğunu anlıyorum. Doğru yorumluyor muyum?' sorusunu cevapladı.

Siteler için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Posta yazarı Tamer Heper 'Apartman yönetirken, apartman yönetim planının elimizin altında olması gerekiyormuş. Tapuya sordum, ‘yok’ dediler. Biz yönetim planını nereden elde edeceğiz?' sorusunu cevapladı.

Site yönetim planı nereden talep edilebilir?

Posta yazarı Tamer Heper, binayı yapan müteahhit aynı sitede oturuyorum. İlk yöneticiliği kendisi yaptı. Kendisinden site yönetim planını defalarca istedim, vermedi. Tapuya dilekçe vererek yönetim planını temin edebilir miyim? sorusunu yanıtladı.

Yönetim planının tapuya tescili Haberi

Yönetim planının tapuya tescili

Yönetim planı nedir? 


Yönetim planı;  kat mülkiyetine geçilmede ya da kat irtifakı kurulurken toprak sahibi ve müteahhit arasında düzenlenir. Düzenlenen bu yönetim planı, sonradan diğer kat maliklerinin de istekleri doğrultusunda ortak alınan kararlarla değiştirilebilir. Bu değiştirilme sonrasında ise yönetim planının son hali tapu kütüğüne şerh edilmelidir. İlk hazırlanan ve tapuya şerh edilmiş olan yönetim planının yerine yenisi kat maliklerinin seçeceği bir temsilci aracılığıyla değiştirilir.



Yönetim planının tapuya şerhi


Tapu idaresine verilecek yeni yönetim planı, bağımsız bölümlerin kullanılış tarzına, birden çok yapının varlığı halinde bu yapıların özelliğine göre Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 28. maddesindeki esaslar çerçevesinde hazırlanmış, kat mülkiyetini kuran malik veya malikler tarafından imzalanmış oluyor. Ortaklığın giderilmesi davası sırasında, hâkim, yönetim planını imzalamayan maliklerin de onu imzalamış sayılmasına karar verecek olduğundan bu karar...