Sektörel

Güntay Şimşek: Rezidansta uçmayı hiç hayal ettiniz mi?

Etihad, Abu Dabi'de gökyüzüne çıkardığı 3 odalı rezidanslarını tanıttı. Habertürk köşe yazarı Güntay Şimşek bugün ki köşe yazısında havayolu şirketi Etihad'ın projesini kaleme aldı. Güntay Şimşek'in köşe yazısı;

Bir yolcu uçağında, çoğu özel jetlerde bile olmayan,3 odadan oluşan rezidansta uçmayı hiç hayal ettiniz mi?


Etmediyseniz yorulmayın; Birleşik Arap Emirlikleri’nin başkenti Abu Dabi merkezli milli havayolu şirketi Etihad, bir ilke imza atarak Airbus A380’e rezidans koydu. Bununla da yetinmeyen Etihad, filosuna yeni eklediği dünyanın en büyük jumbo jeti A380 ve dünyanın ilk kompozit gövdeli uçağı Boeing 787-9 Dreamliner uçaklarındaki first ve business class bölümlerinde adeta lükse zirve yaptırdı.


12 METREKARELİK REZİDANS


Etihad, dünya medyasından 200’ün üzerinde gazetecinin katılımıyla Abu Dabi’de, ilk A380 ve 787 Dream liner uçaklarını ve yeni kabin tasarımlarını tanıttı. Etihad yeni A380’inde dünyada ilk defa bir yolcu uçağında yer alan 3 odalı rezidans konseptini tanıtarak sürpriz yaptı. Tek veya 2 kişinin kalabileceği rezidans; oturma odası, yatak odası, duş bölümü ve tuvaletten oluşuyor. Ayrıca rezidansın bir de kişisel yardımcısı bulunuyor.Yaklaşık 12 metrekare alana sahip Etihad rezidans kabini, A380’in üst katının ön bölümünde yer alıyor.Etihad’ın her A380’inde bir tane rezidans var.


ABU DABİ-LONDRA 20 BİN DOLAR


Etihad, gökyüzüne çıkardığı 3 odalı rezidanslarıyla ilk olarak Abu Dabi-Londra arasında uçmaya hazırlanırken burada uçacak 2 kişinin tek yön için ödemesi gereken bilet fiyatı tam 20 bin dolar. Bu, aynı sınıftaki özel bir jetin aynı hatta yapacağı uçuş maliyetine tekabül ediyor.Etihad Havayolları Başkanı ve CEO’su James Hogan, törende yaptığı konuşmada; “Kısa geçmişimizde pek çok defa yaptığımız gibi yine modern havayolu seyahatini yeniden şekillendiriyoruz. Yeni uçaklarımızın lansmanıyla birlikte benzeri olmayanbir lüks, konfor ve hizmet döneminin öncülüğünü yaptık” dedi.Etihad’ın filosunda yer alacak yeni A380 ve Boeing 787 uçakları ticari uçuşlara başlamadan önce bir süre daha test edilecek. A380,27 Aralık’tan itibaren Londra Heathrow Havalimanı ile Abu Dabi arasında günlük seferler gerçekleştirecek;Boeing 787 ise 1 Şubat 2015 tarihinden itibaren Düsseldorf uçuşlarında hizmet vermeye başlayacak.


FIRST CLASS DEĞİL A380 FIRST APARTMENT


Etihad Havayolları’nın yeni A380 uçağı,tümüyle yatabilen bir koltuğun yanı sıra 205 cm uzunluğunda yatağa dönüşebilen bir kanepenin ve özel bir yaşam alanı sunan yeni First Apartment kabinlerinin yer aldığı ilk uçak olma özelliğini de taşıyor.Bu bölümde de aynı anda 3-4 misafir ağırlayabilecek kadar oturma alanı bulunuyor.


FIRST SUIT VE BUSINESS STUDIO


Etihad Havayolları’ın B787 uçağındaki First Süit kabininde ise soğutuculu mini-bar ile birleştirilerek iki kişilik yatağa dönüşebilen bir özel bir de açık iki koltuk bulunuyor.A380’in üst katında 70 adet, B7 87’de ise 28 adet, koridor çıkışına ve 205 santimetrelik yatağa dönüşebilen koltuğa sahip Business Studio kabin yer alıyor


EKONOMİDE BUSINESS CLASS KONFORU


A380 ve B787 uçaklarında yer alan Economy Smart koltuklarda ise özel“sabit kanatlı” başlıklar, kabin içi eğlence sistemi için de çözünürlüğü yüksek, geniş ekranlar yer alıyor.Yeniden tasarlanmış ekonomi bölümü, diğer havayollarının neredeyse business class seviyesine çıkarak bu alanda da ilginç bir rekabetin ipuçlarını veriyor. Etihad,2015 yılı içinde 4 adet A380 ve 3adet Boeing 787-9 uçağı daha teslim alacak.


MESCİTLİ A380 VE 787


Malezya Havayolları’nın A380’lerinden sonra uçakta özel mescit alanı oluşturan Etihad, bir adım daha ileri giderek filoya katılan Boeing 787 ve A380 modellerinde acil çıkış kapılarının önlerini değerlendirdi ve perdeyle ayrılan tek kişilik mescit alanları oluşturdu. Bu bölümde yer alan ekranda da kıble yönü gösteriliyor.


KABİN PERSONELİ ÇİKOLATA RENKLİ


Etihad, İtalyan modacı Ettore Bilotta tarafından tasarlanan ve yeni kurum kimliğindeki renkleri taşıyan üniformalarını özel bir defileyle tanıttı.Defilede, 22 Etihad Havayolları kabin görevlisi podyuma çıktı. 2003 yılındaki kuruluşundan bugüne ilk defa büyük bir değişime giden şirketin yeni üniformalarında,kabin içlerinde ve uçak dışında kullanılan renkler tercih edilmiş.Bilotta’nın şirketin “konuk hizmetleri” ve “konuk deneyimi”birimleriyle birlikte tasarladığı yeni üniformaların temel rengi ise çikolata. Kabin ekibi ve lounge çalışanlarının üniformalarında çikolata rengine mor eşlik ederken,yer hizmetleri ve özel hizmetler personelinin üniformalarında bir ayrıntı olarak portakal rengine deyer verilmiş.


787’LERLE GÜNDE 2 SEFER İSTANBUL-ABU DABİ


Etihad Havayolları Türkiye Genel Müdürü Fatoş Kutay, yoğun sezonlarda günlük uçtukları İstanbul AbuDabi arasında haftanın her günü iki sefer yapmak istedikleri bilgisini verdi. Atatürk Havalimanı’ndaki yoğunluk ve iki şehir arasında karşılıklı uçuşları düzenleyen anlaşmalar sebebiyle beklentilerini ifade eden Kutay, kış sezonunda haftanın 5 günü yaptıkları seferleri tekrar 7 güne çıkarıp Etihad filosuna yeni katılacak Boeing 787 model uçaklarla hizmet vermeyi planladıklarını belirtti.


11 YILDA 100 UÇAĞA ULAŞTI


Etihad Havayolları, 2003’te havacılık dünyasına adım attı ve kısa sürede 100 uçaklık bir filoya ulaştı. 100’üncü uçağını Haziran 2014’te filosuna dahil eden şirketin 2025 yılı hedefi ise 206 uçak. İlk defa yüzde 80 doluluk oranına bu sene ulaşan Etihad, 2014’te 9 yeni hat açarak filosunun yanı sıra uçuşağını da genişletti. Etihad şu an itibarıyla 63 ülkede, 103 noktaya sefer yapıyor.2013 yılında 11.5 milyon yolcu taşıyan Etihad’ın 2012 geliri 6.1 milyar dolar, 2013’teki toplam geliriyse 10.6 milyar dolar olmuştu.Herhangi bir havayolu ittifak grubunda yer almayan Etihad’ın,Air berlin, Air Seychelles, Virgin Australia, AerLingus, Air Serbia ve Jet Air ways’te çeşitli oranlarda hisse yatırımı bulunuyor. Alitalia ve Darwin Airline tarafından işletilen İsviçre merkezli Etihad Regional’a yaptığı öz kaynak yatırımı için de onay bekliyor.


UZUN MENZİLLİ FRANSIZ


Fransız Dassault’un ultra uzun menzilli iş jeti Falcon 8X,roll-out yaptı.Fabrika çıkış töreninde dünya medyasıyla birlikte Airport ekibi de yer aldı.Yakıt ikmali yapmadan İstanbul’dan NewYork’a uçabilen 8X, 11 bin 945 km’lik menzili ile 7X’ten (11bin 19 km) daha kapasiteli. Ayrıca 26.29 metrelik kanat açıklığıyla Falcon’lar arasında en büyüğü... 13 metrelik kabin uzunluğuyla da 7X (11.91 m) ve 5X’i (11.79) geride bıraktı. Ancak 8X’in 48 metreküplük kabini, 5X’ten (50m3) daha az alan sunuyor.Mevcut yolcu uçakları ve bazı iş jetleri 12 bin metrede uçarken (40 bin feet) kabin basıncı bin 828 etre (6 bin feet ) ile 2 bin 438 metrede (8 bin feet) uçuyormuş gibi hissediliyor. Falcon 8X’te ise bu basınç bin 188 metredeki (3 bin 900 feet) ile aynı. Yeniden tasarlanan 8X’in kokpiti düşük görüş şartlarında çok gelişmiş durumsal farkındalık için geliştirilmiş. İsteğe bağlı geniş ekran ve kolay uçuş kokpitiyle iş jeti Honeywel’in yeni nesil 3D gelişmiş türbülans algılama hava radar sistemine sahip.Son olarak geçtiğimiz kasım ayında uçuş kontrol sistemi,titreşim, zemin ve yakıt sistemi testlerini başarıyla tamamlayan 8X,aralık başında motor çalıştırdı. 3 motorlu olan Falcon 8X’in 2015’in ilk çeyreğinde ilk uçuşunu yapması planlanıyor.


'JAPONYA'YI GÖRMEDEN ANLATTIM'


Yeni romanıyla kısa süre önce okurlarıyla buluşan İnci Aral, aynı zamanda seyaha etmeyi seven bir isim.Bir çok ülkeyi gezen Aral,kitaplarında seyahatlerine de yer veriyor. Kitap fuarı için gittiği Londra’ya yeni kitabında sayfa ayırmış.Araştırmalar yaparak, hiç gitmediği Japonya’yı da bir kitabında anlatmış. Aral ile ilk seyahatini, ilk uçağa binişini, yolculuklarını ve gitmek istediği yeni şehirleri konuştuk. Sohbeti,Habertürk’te yarın 12.15’te izleyebilirsiniz. Airport’ta ayrıca, en pahalı ve en hızlı helikopterleri, gelecekte İstanbul’un ve Türk Hava Yolları’nın havacılıkta nasıl yükseleceği ve Rota bölümünde Avusturya’nın turizm şehri Salzburg yer alacak.


Habertürk