Güven Kepçe, Körfez için 34 tonluk özel kepçe üretti!
Körfez Geçiş Projesi için özel bir kepçe ürettiklerini ifade eden Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demir, "Kepçe, Körfez Geçiş Köprüsü'nün ayaklarının yerleştirileceği bölgelerin kazılmasında kullanılacak." dedi.
İstanbul Maltepe'de 1983 yılında küçük bir atölyede kum kepçeleri üretim ve tamiratı yaparak faaliyetlerine başlayan Güven Kepçe, 1999 depremiyle birlikte inşaadarda kullanılan deniz kumunun önemini kaybetmesiyle faaliyet alanını genişleterek gemi ve limanlarda kullanılan yükleme ve boşaltma kepçelerinin üretimine başladı. 2000'li yılların başında taşındıkları Gebze Hasköy Sanayi Sitesi'ndeki tesislerinde kendi tasarımları olan ve patentli kepçelerini üretmeye başladıklarını belirten Güven Kepçe Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demir, bugün itibarıyla altısı patentli olmak üzere 12 farklı tipte kepçe imalatı yaptıklarını söyledi. Standart kepçelerin yanı sıra sipariş üzerine özel üretimler de yaptıklarını aktaran Demir, Körfez Geçiş Projesi için özel bir kepçe imal ettiklerini açıkladı. Demir, şöyle devam etti: "Ürettiğimiz kepçe, Körfez Geçiş Köprüsü'nün ayaklarının yerleştirileceği bölgelerin kazılmasında kullanılacak. Dizaynı tamamen bize ait olan ve boş ağırlığı 34 ton olan kepçemiz deniz dibinden tek seferde 50 ton malzeme alabilecek kapasiteye sahip. Yaklaşık 600 tonluk bir vinç ile çalışacak kepçe, önümüzdeki günlerde kullanılmaya başlanacak." Benzer bir ekipmanı daha önce Rotterdam Limanı için ürettiklerini düe getiren Demir, özel yapım kepçenin üretimini 30 gün gibi kısa bir sürede tamamlayarak yüklenici firmanın zaman kaybını en aza indirdiklerini belirtti. Türkiye'de deniz taramasmda kullanılan kepçeleri üreten firma bulunmadığını aktaran Murat Demir, kepçenin ileride yapılması planlanan Kanal İstanbul ve 3'üncü Boğaz Köprüsü projelerinde kullanılabileceğini kaydetti.
"Türkiye ekonomisine 25 milyar dolar katkı sağladık"
Yurtiçindeki limanların konteyner hatlına dönmesinden dolayı buralarda kullanılacak kepçe sayısının oldukça az olduğuna dikkat çeken Demir, 2004 yılından itibaren direkt ihracata başladıklarını düe getirdi. 2007 yüında 4 bin metrekare alana kurulu Çayırova tesislerine taşınarak üretim kapasitelerini daha da artırdıklarını ve 2010 yılından beri adet bazında dünyada en fazla kepçe üreten firma özelliğini ellerinde bulundurduklarını savunan Demir, bu alanda Almanya ve Hollanda başta olmak üzere dünyadaki kepçe üreticileriyle yarıştıklarını söyledi. 201 l'de 335,2012'de ise 355 adet kepçe üretimi yaptıklarını aktaran Demir, "Rakiplerimiz yılda 300 kişiyle 300 ekipman üretirken, biz 80 kişilik ekibimizle ayda ortalama 20-25, yılda ise 350-400 kepçe üretiyoruz. Yakın zamanda yine Çayırova'da 9 bin metrekarelik yeni fabrikamızı faaliyete geçirdik. Böylece hem üretim kapasitemizi hem de çalışan sayımızı artırdık" şeklinde konuştu.
Bugüne kadar yaptıkları ihracatla Türkiye ekonomisine 25 milyar dolar civarında katkı sağladıklarını ifade eden Murat Demir, şöyle devam etti: "Limanlar, gemiler, demir-çelik fabrikaları ve madencüik sektöründe kullanılan kepçeler tamamen yurtdışından ithal ediliyordu. Şu anda bu firmaların tüm ihtiyaçları bizim tarafımızdan karşılanıyor. Üretimini yaptığımız kepçelerle birlikte gemilerin 35 gün süren tahliyelerinin yedi güne inmesi, demoraj, liman, çalışan maliyederinin yanı sıra limanlarda kullanılan ekipman ve yakıt maliyederinin düşmesi gibi konulan göz önünde bulundurduğumuzda 23 yılda ülkemize önemli katkı sağladığımızı söyleyebiliriz."
Geçen yıl üretiminin yüzde 95'ini ihraç etti
Dünya devi birçok tersanenin 2008 yılında yaşanan ekonomik krizden olumsuz etkilendiğini hatırlatan Demir, denizcilik sektörünün sıkıntılı Yıllık kepçe üretimi 350 adedi geçti Firmanın 2011de 335.2012'de ise 355 adet kepçe ürettiğini aktaran Murat Demir, "Rakiplerimiz yılda 300 kişiyle 300 ekipman üretirken, biz 80 kişilik ekibimizle ayda ortalama 20-25, yılda ise 350-400 kepçe üretiyoruz" dedi.
günler yaşamasına rağmen yeni gemi alımlarının devam ettiğini söyledi. Dünyada taşımacılığın yüzde 80'i deniz yoluyla gerçekleştirildiği için kepçe kullanımının kaçınılmaz olduğunu aktaran Demir, kriz döneminde Türkiye denizcilik sektörünün yaşadığı en büyük sıkıntının esnek ve rekabet edüebilir ortamın müşterilere sağlanamaması olduğunu dile getirdi. Denizcilik sektörünün zor günlerinde müşterilerine yardımcı olmak için ellerinden geleni yaptıklarını kaydeden Demir, "Biz de bu dönemde ürünlerimizde yüzde 20 oranında indirim yaparak müşterilerimize avantaj sağladık. Bunun yanı sıra Çin ile rekabet edebilmek için daha kaliteli ve ucuz kepçeler ürettik ve bunda da başarılı olduk. Başarımızdaki en büyük etken tabü ki satış sonrası verdiğimiz teknik servis hizmetimiz oldu" dedi. Sıkıntılı geçeceğini düşündükleri 2012 yılında ürettikleri 355 adet kepçenin yüzde 95'ini ihraç ederek Türkiye ihracatına önemli bir katkıda bulunduklarını söyleyen Murat Demir, 100'den fazla ülkeye satışları olduğunu kaydetti. İhracatlarının yüzde 80'ini Çin, Kore, Vietnam, Japonya ve Singapur gibi Uzakdoğu ülkelerine gerçekleştirdiklerini belirten Demir, 2013 yılında da aynı başarıyı tekrarlamak istediklerini ifade etti. Avrupa'da yaşanan krizle birlikte Batı Afrika, Güney Amerika, Rusya ve Uzakdoğu pazarlarına yöneldiklerini söyleyen Murat Demir, Singapur, Kore, Çin, İtalya, Hong Kong, Endonezya ve Kuzey Amerika'da temsilcilikleri bulunduğunu ve bu sayıyı her geçen gün artırdıklarını söyledi. Demir, yatırımlarına devam ettiklerini, Denizkonak şirketi ile birlikte lüks bir konut projesiyle inşaat sektörüne girmeyi planladıklarını sözlerine ekledi.
Dünya Bölge