Habitat, Türk tasarımcılara kapısını açtı!
Otantik Türk ev mutfak kültüründen ve hamamından derinden etkilenen Habitat, küresel büyüme stratejisi içerisinde Türk tasarımcılara özel yer açtı.Dünya dekorasyon ve mobilya devi Habitat 50. Yılında Türk tasarımcılara kapısını araladı.
Dünya dekorasyon ve mobilya devi Habitat 50. Yılında Türk tasarımcılara kapısını araladı. Otantik Türk ev mutfak kültüründen ve hamamından derinden etkilenen Habitat, küresel büyüme stratejisi içerisinde Türk tasarımcılara özel yer açtı. Habitat Türkiye ortağı Funda Akın; “Mobilya ve aksesuar mağaza konseptine uygun bayilikler vererek 2015 yılından itibaren büyümeyi hedefliyoruz. Yaklaşık 400 kişiye yeni istihdam olanağı yaratacağız” dedi.
Habitat
İNGİLTERE’DE DOĞDU, TÜRKİYE İLE BÜYÜYECEK
1964 yılında Terence Conran tarafından İngiltere’de kurulan Habitat, IKEA ortaklığı macerasının ardından 50. Yılına özgün ürünlerle müşterilerinin karşısına yeniden çıktı.
Habitat Türkiye ortağı Funda Akın, Kanyon alışveriş merkezindeki mağazada düzenlediği basın toplantısında şirketin küresel ortağı Vincent Destailleur katıldı. Destailleur burada yaptığı açıklamada, şirketin agresif bir büyüme planı olduğunu söyledi.
Destailleur yaptığı açıklamada, Habitat’ın dünya çapındaki büyüme planlarında Türkiye orjinli ürünlere özel yer vereceğini belirterek, şunları söyledi:
“2011 yılında Cafom grup olarak devraldığımız Habitat markası, İngiltere, Fransa, İspanya, Almanya, İsviçre, Yunanistan ve Türkiye’de vardı. Şimdi 14 ülkede 72 mağazamız var. Türkiye’de 5 yıl içinde 5 büyük mağaza olmak üzere 45 adet mağaza açacağız. 45 milyon liralık bir yatırım yapacağız. Türkiye’de 30-40 tasarımcıyla görüştük. Bazılarıyla çalışmaya başladık. İlk ürünler bir yıla kadar küresel mağazalarda yerini alacak.”
HAMAM VE ÇAY KÜLTÜRÜNDEN ETKİLENDİM
Vincent Destailleur, basın toplantısında Türk hamam ve çay kültüründen derinden etkilendiğini belirterek Habitat konsepti içerisinde bu ürünlerin yoğun olarak tasarımlarda kullanılacağını söyledi.
YEREL ÜRÜNLERE BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ
Destailleur, otantik Türk izleri taşıyan çini, peştamal, çay bardağı gibi çok sayıda ürünü etkileyici bulduğunu belirterek “Yerel üreticilerden ürün satın almak bizim için yeni bir şey. Bunu yapmak istiyoruz. Habitat’ı devraldığımızdan beri Cafom grup olarak büyütmek üzere atılıma geçtik. 7 ülkede 57 mağaza olarak devraldık. 14 ülkede 72 mağazaya çıktık. Kısa bir zamanda İskandinav ülkelerinde çok büyüdük. Norveç’te 8 mağaza, Finlandiya’da 1, Katar’da açılacak, Singapur’da açılıyor, Çin’de açılacak. Global bir marka diyoruz ama aslında Avrupa markasıyız. Habitatı tüm dünyaya geliştirmek istiyoruz. 2014 yılında 250 milyon Euro’luk bir satış hedefliyoruz. Sanırım bu rakam hızla büyüyecek.
Çok basit bir büyüme stratejisi geliştirdik. 2014’de 14 mağaza açtık. 2015’de 15 mağaza, 2016’da 16 mağaza şeklinde mağaza açmayı düşünüyoruz. Bunlar bin metrekarenin üzerindeki mağaza hedeflerimiz. Aksesuar mağazalarıyla bu rakam çok daha büyüyecek” Dedi.
BAYİLİK VERECEĞİZ
Habitat Türkiye ortağı Funda Akın ise, şunları söyledi: “Biz burayı aldığımız zaman bu konsepti çok gündeme getirdik. Daha rahat mağaza açabilmemiz için bin metrekarenin altına inmemiz gerekiyordu. Kaç kere Bağdat caddesinde 500 metrekarelik yer bulundu, vazgeçildi. Küçük olduğu için vazgeçilmişti. Türkiye’de 45 mağaza açılacak. 6 tanesi büyük mağaza. Mağazaları yüksek trafiği olan iyi perakende noktalarında bayilik vererek açacağız. 200 ve 500 metrekarelik mağazalar olmak üzere 45 mağaza açılacak. Mini mağazaları aksesuar odaklı konsept olarak düşünüyoruz. İlk olarak İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya gibi büyük şehirlerde mağazalaşacağız. Yaklaşık 400 kişiye istihdam yaratacağız.”