26 / 12 / 2024

Hakan Binbaşgil: Konut kredilerinde sektörün üzerinde büyüdük!

 Hakan Binbaşgil: Konut kredilerinde sektörün üzerinde büyüdük!

Toplam nakdi ve gayri nakdi kredilerini yüzde 25 artırarak yaklaşık 111 milyar TL’ye yükselten Akbank, Türk ekonomisinin ve reel sektörünün daha da büyümesi için kaynak sağlamayı sürdürüyor



Akbank’ın 2012 yılında 3 milyar 877 milyon TL brüt kâr elde ettiğini kaydeden Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, “Brüt kârı üzerinden 872 milyon TL vergi karşılığı ayıran bankamızın konsolide net kârı 3 milyar 5 milyon TL oldu” dedi.

                                                                

Türkiye’nin son senelerde yakaladığı yüksek performansı daha da yukarılara taşımak için Akbank olarak çalışmalarını ve desteklerini sürdürdüklerini vurgulayan Binbaşgil. “2012 yılında çok başarılı bir dönemi geride bıraktık. Tüm Akbanklılar’la birlikte yüksek bir performans sergiledik. Bu sene hemen hemen tüm kalemlerde sektörün üzerinde büyüyerek önemli sayılabilecek pazar payları kazandık. Büyümeyi sağlıklı bir şekilde ve karlılık içinde gerçekleştirdik. Toplam aktiflerimiz 2011 yıl sonuna kıyasla yaklaşık yüzde 17 büyüyerek 163 milyar TL’nin üzerine çıktı. Aynı dönemde nakdi ve gayri nakdi kredilerimizi de yüzde 25 artırarak yaklaşık 111 milyar TL seviyesine yükselttik.” dedi.

 

“Sektörün üzerinde bir büyüme ile yüzde 40 artırdığımız TL kredilerimizle pazar payı kazanmaya devam ettik.”

Akbank’ın basitleştirdiği süreçleriyle müşterilerine hızlı ve pratik şekilde kredi vermeye devam ettiğini vurgulayan Binbaşgil, “Müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını anında analiz ederek, onlara uygun ve avantajlı krediyi sunuyoruz. 2012’de nakdi kredilerimizi yüzde 24’ün üzerinde artırarak 92 milyar TL’nin üstüne çıkardık. TL kredilerde ise %40 büyüdük, sektörün üzerinde bir büyüme ile  pazar payı kazanmaya devam ettik. Gayri nakdi kredilerimiz de yüzde 29 artışla yaklaşık 19 milyar TL’ye yükseldi.” dedi.

 

“Yüzde 19 civarında büyümeyle yaklaşık 59 milyar TL’ye ulaşan KOBİ ve kurumsal kredilerimizle şirketlerin önde gelen çözüm ortağıyız.”

Ülkelerin sahip oldukları global markalar oranında dünya piyasalarında söz sahibi olduğunu kaydeden Binbaşgil, “Dünün KOBİ’leri ve şirketleri, bugün istihdam yaratan, ekonomik büyümeye ciddi katkı sağlayan, inovasyon merkezleri olarak öne çıkıyor. Biz de ekip olarak vaktimizin önemli bir kısmını farklı illerimizde, sahada KOBİ’lerimiz ve iş dünyasından temsilcilerle birlikte geçiriyoruz. Müşterilerimize markalaşma, yatırımlarını artırma, faaliyetlerini genişletme yolunda sağladığımız desteği artırıyoruz. KOBİ ve kurumsal kredilerimizin toplamı yüzde 19 civarında büyüyerek yaklaşık 59 milyar TL’ye ulaştı.” dedi.

 

“Tüketici kredilerimizle sağladığımız desteği yaklaşık yüzde 35 artırarak 1,5 puanlık pazar payı kazandık.”

Tüketici harcamalarının sürmesinin ekonominin sağlıklı büyümesine destek sağladığını vurgulayan Binbaşgil, “Yıl içinde tüketicilerimizin kredi taleplerini ihtiyatlı bir şekilde karşılamayı sürdürdük. İhtiyaç ve konut kredileri başta olmak üzere tüketici kredilerinde sektörün üzerinde büyüdük ve pazar payı kazandık. Tüketici kredilerimizi yaklaşık yüzde 35 büyüterek 21 milyar TL civarına yükselttik. Bu alandaki pazar payımızı 2011 yıl sonuna kıyasla 1,5 puanlık artışla yüzde 10,8’e çıkardık. Yaklaşık yüzde 41 artış gösteren ihtiyaç kredilerimizle pazar payımızı 1,8 puan artırdık. Yüzde 31 civarında büyüyen konut kredilerimizle de 1,3 puanlık pazar payı kazandık. Bir yıl gibi kısa bir sürede gelen bu ciddi pazar payı kazanımları bankamızın, Akbanklılar’ın ve alt yapımızın gücünü, etkinliğini yansıtıyor.” dedi.

 

“2012’de kredi kartları toplam cirosunu en fazla artıran banka olduk.”

Kredi kartları ve ödeme sistemlerindeki yenilikçi uygulamalarının Akbank’ı müşteri kredi kartı kullanımında yukarıya taşıdığının altını çizen Binbaşgil, “Geçen seneye kıyasla müşterilerimize kredi kartı kredileriyle sağladığımız destek yüzde 35 büyümeyle yaklaşık 13 milyar TL’ye yükseldi. Yüzde 18,3 seviyesinde pazar payımızla kredi kartları alacaklarında lider bankalardan biriyiz. Bunun yanında, yaklaşık 1,5 puanlık pazar payı kazanımıyla 2012’de kredi kartları toplam cirosunu en fazla artıran banka olduk.” dedi.

 

“Yüzde 1,2 seviyesindeki takipteki kredi oranımız sektördeki en düşük oranlardan biri.”

Akbank’ın takipteki kredi oranının 2012 yıl sonu itibarıyla yüzde 1,2 seviyesinde gerçekleştiğini kaydeden Binbaşgil, “Sektördeki en düşük takipteki kredi oranlarından birine sahibiz.” dedi. Takipteki kredi karşılıklarına da değinen Binbaşgil, Akbank’ın genel kredi karşılıkları da dikkate alındığında takipteki kredilere yaklaşık yüzde 200 oranında karşılık ayırdığının altını çizdi.

 

“Yurtdışı borçlanmada öncü işlemlerle ekonomimize kaynak sağlamayı sürdürüyoruz.”

Türk bankacılık sektörüne yurtdışı borçlanma işlemlerinde çeşitli ve farklı işlemlerle öncülük etmeye devam ettiklerini kaydeden Binbaşgil, “Yurtdışı borçlanmada öncü işlemlerle ekonomimize kaynak sağlamayı sürdürüyoruz. Ağustos 2012’de imzaladığımız 1.5 milyar ABD Doları tutarındaki sendikasyon kredimiz Türk bankacılık sektöründe bugüne kadar alınan en büyük sendikasyon kredisi. Ayrıca Ekim ayında 1 milyar Dolar tutarındaki Eurobond ihracı gerçekleştirdik. Bu işlem imza tarihi itibarıyla Türk bankalarınca yapılan ve en yüksek talep toplanan ihracı temsil ediyor. Bu ihraç aynı zamanda bir Türk bankasınca 5 ve 10 yıllık vadelerde yapılan en düşük maliyetli sabit faizli Eurobond ihracı niteliğini de taşıyor. 2012 yıl sonu itibarıyla Eurobond ihraçlarında pazar payımız yüzde 19, sendikasyon kredilerinde ise yaklaşık yüzde 17’ler civarında.” dedi.


“TL mevduatlarımızı sektörün üzerinde bir büyümeyle yüzde 17’nin üzerinde artırdık.”

2012 yılını tasarruf yılı olarak ilan ettiklerini kaydeden Binbaşgil, “Yılın başında kamuoyunun dikkatini ülkemizdeki tasarruf oranının düşüklüğüne ve bunun cari açığımız üzerindeki olumsuz etkilerine çektik. Halkımızı tasarrufa özendirmek için “Ekonominin Kahramanları” başlıklı bir iletişim kampanyası düzenledik. Çocuklarımıza tasarruf bilincini aşılamak, yaygınlaştırmak için bir eğitim programı da düzenledik. Akbanklı gönüllülerimiz bu kapsamda tüm Türkiye’de 3.500 ilkokul öğrencisine eğitimler verdi. Tasarrufların arttırılmasına destek sağlamak amacıyla pekçok ürün ve yatırım aracını müşterilerimizin kullanımına sunduk. Bugün geldiğimiz noktada cari açıkta önemli iyileşme sağladığını görüyoruz. Bu yönde yarattığımız farkındalık ve sağladığımız destekten dolayı mutluluk duyuyoruz.” dedi.  

 

Toplam mevduatlarını sektörün üzerinde bir büyümeyle yüzde 12’nin üzerinde artırdıklarını kaydeden Binbaşgil, “Yurtiçinde yaygın ve güçlü dağıtım kanallarımızla toplam mevduatlarımızı yaklaşık 91 milyar TL’ye çıkardık. TL mevduatlarında da sektörün üzerinde bir büyümeyle başarılı bir performans gösterdik. Yüzde 17’nin üzerinde artırdığımız TL mevduatlarımız yaklaşık 51 milyar TL’ye ulaştı.” dedi. 

 

“Ülkemiz de, Akbank da pozitif yönde ayrışıyor.”

Dünya’nın ve Türkiye’nin hızla değiştiğine dikkat çeken Binbaşgil, “Ülkemiz diğer ekonomilerden pozitif yönde ayrışıyor. Genç bir nüfusa sahip olmamız Türkiye’deki değişimin daha da hızlı olmasını sağlıyor. Akbank olarak finans sektöründeki değişime öncülük ediyoruz.. 2012’de 50’ye yakın şube açtık, 1.000’in üzerinde yeni arkadaşımız aramıza katıldı. Teknolojiye her yıl yaklaşık 100 milyon dolar yatırım yapıyoruz. 2012’de de teknoloji yatırımlarımıza devam ettik. Türkiye’de öncülüğünü yaptığımız Direkt Bankacılık’ı Genel Müdür Yardımcısı’na bağlı ayrı bir bölüm olarak yapılandırdık. Kalıcı Liderlik yolunda emin adımlarla ilerleyen Akbank bugün müşterilerinin ihtiyaçlarına çok daha hızlı dönüş yapan, çok daha çevik ve etkin bir banka. Bu başarılı performansımız farklı ödül platformlarında takdir görüyor. 2012’de birçok başarıya imza attık ve 70’e yakın ödül kazandık. Brand Finance tarafından gerçekleştirilen "Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası - 2012" sıralamasında “Türkiye’nin En Değerli Banka Markası” olduk. Global Finance ‘Dünya’nın En İyi Bankaları’ değerlendirmesinde Akbank’ı bir kez daha ‘Türkiye’nin En İyi Bankası’ seçti. Akbank ayrıca Global Banking and Finance Review 2012 yılı ‘Bankacılık Ödülleri’ değerlendirmesinde üst üste 2. kez ‘Türkiye'nin En İyi Bankası’ oldu.  Retail Banker International ise Akbank’ı ‘Best Use of CRM in Marketing’ – ‘Pazarlama Faaliyetlerinde En İyi Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri Kullanımı’ kategorisinde ‘Dünyanın En İyi Bankası’ ödülüne layık gördü. The Banker ve Euromoney ise bankamızı “Türkiye’nin En İyi Özel Bankacılık Hizmeti Veren Bankası” ödülü ile onurlandırdı. Akbank’ı her alanda öncülüğe taşıyan çalışanlarımıza, tüm müşterilerimize ve hissedarlarımıza teşekkür ediyorum.” dedi.


Geri Dön