Hakan Kıran: Metro geçiş köprüsü tüm felaketlere dayanır!
29 Ekim’deki test sürüşüne Başbakan Erdoğan da katılacak. Üzerinde hummalı çalışmaların sürdüğü köprünün mimarı Hakan Kıran “Bilimsel verilere göre olası ne varsa her şeye dayanıklı yapıldı. Kıyamet koparsa bilemem” dedi.
Türkiye’nin ilk metro geçiş köprüsünde son viraja girildi. 29 Ekim’deki test sürüşüne Başbakan Erdoğan da katılacak. Üzerinde hummalı çalışmaların sürdüğü köprünün mimarı Hakan Kıran “Bilimsel verilere göre olası ne varsa her şeye dayanıklı yapıldı. Kıyamet koparsa bilemem” dedi.
Taksim-Yenikapı metro hattı için yapılan Türkiye’nin ilk metro geçiş köprüsünde son viraja girildi. 480 metresi deniz üzerinde olmak üzere uzunluğu 936 metre olan geçiş köprüsünün test sürüşü 29 Ekim’de Başbakan Tayyip Erdoğan ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımı ile yapılacak. 180 milyon euroya mal olan köprünün proje mimarı Hakan Kıran AKŞAM’a şu açıklamaları yaptı:
ÜST MONTAJ İŞLERİMİZ KALDI
“Yapımına 2009 yılında başladık. Köprünün taşıyıcısı bitti. Şu anda ince ve üst montaj dediğimiz işler var. Ray döşemesi ise sürüyor. Asansör, yürüyen merpen gibi montaj çalışmaları yapılacak. Köprüyü aydınlatma konusunda Fransızlarla çalışıyoruz. Diğer köprülerdeki gibi renkli aydınlatma olmayacak. Test sürüşünden sonra yolcunun kullanımı 2014 yılı başında ocak-şubat gibi yapılmaya başlanacak. Hat, Marmaray ve Yenikapı’nın devreye girip, senkronize olarak hizmete açılacak ki kişi Kartal’a kadar gidebilsin.
EN YOĞUNU KAZIK ÇAKIMIYDI
Köprüde, dünyanın en iyi bilim adamlarıyla çalıştık. Dalgıçlar dalıp yer altı dalgasını ölçtü. Aylarca rüzgar takip edildi. Yine yer altındaki balçığın kayma derecesi izlendi. Bilimsel veriler toplandı ve veriler güncellendi. Projenin en yoğun kısmı balçığa kazık çakımıydı. İki ayak, büyük uğraşı ve dünyanın en ileri teknolojisiyle çakıldı. Haliç’in altındaki balçık yer yer 10 metre sonra başlıyordu. Ancak biz 120 metre derinliğe kadar kazık çaktık.”
DÜNYADAKİ EN İLERİ ÇALIŞMA
Bilimsel verilere göre olası felaketlere, her şeye dayanıklı yapıldı. Kıyamet koparsa onu bilemem ama fırtına deprem kasırga olasıları güncelledik. Mühendislik olarak dünyadaki en ileri çalışmaları yapıldı.
YENİ BİR ŞEHİR TERASI OLACAK
KIRAN, “Haliç üzerindeki istasyona çıktığınızda Süleymaniye ve tarihi yarımadayı göreceksiniz. Şehrin yeni bir terası olacak. Çok mücadele verdik. İstediğimi yapabildiğim için mutluyum” dedi.
RAKAMLARLA İŞTE O KÖPRÜ
- Taksim-Yenikapı metro hattı projesi, 5.2 km uzunluğunda
- Çelik köprüde bugüne kadar 17 bin 329 metreküp beton, 6 bin 795 ton çelik ile 169 ton kablo kullanıldı.
- Toplam 27 adet 2 bin 500 mm çapında kazık üzerinde inşa edilen, iki adet çelik pilona eğik kablolu sistem ile asılı 360 m uzunluğunda kablo askılı köprü ile 120 m’lik baçılır-kapanır köprüden oluşuyor.
Akşam