Hakan Koçer: Evleri cepten ve tabletten yöneteceğiz!
Küçük ev aletleri üreten Homend’in Genel Müdürü Hakan Koçer, “Cep telefonu ve tablet uygulamalarıyla entegre ürünler üzerinde çalışıyoruz. Yani evleri cepten ve tabletten yöneteceğiz” dedi.
Küçük ev aletleri pazarına 3 yıl önce giren Homend, 36 ürünle başladığı yolculuğuna bugün 132 ürünle devam ediyor. Konuşan çay makinesi, seramik kaplamalı tos makinesi, katlanabilir mikser, mutfak robotu gibi inovatif ürünleriyle öne çıkan Homend, yeni çıkardığı dik süpürge ile de iddialı. 2015 planlarını şimdiden yapan şirket, ürünlerini cep telefonu ve tablet uygulamalarıyla entegre hale getirecek.
İnovasyon ilk sırayı alıyor
Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, “2014 yılından itibaren inovasyona, ileri teknoloji kullanımına daha çok ağırlık vereceğiz. 2015 ve sonrasında tablet bilgisayar ve akıllı cep telefonlarının günlük yaşantımızda çok daha fazla kullanılacağını öngörüyoruz. Bu yüzden Homend ürünlerini buna paralel geliştirilmesi için uğraşıyoruz. Cep telefonu, tablet uygulamalarıyla entegre ürünler üzerinde çalışıyoruz. Yani evleri cepten ve tabletten yöneteceğiz” dedi.
Türkiye’de küçük ev aletleri 17 milyon adetlik, 2.2 milyar TL’lik bir pazar olduğunu hatırlatan Koçer, “Sıfırdan başladığımız yarışta 2012 sonunda gıda ve sıcak içecek hazırlama kategorilerinde yüzde 3 paya ulaştık. Bu yıl da süpürge ve pişiricileri yüzde 3 seviyesine taşıdık. Tüm kategorilere bakıldığında pazar payında yıl sonunda yüzde 2 seviyesini aşmış oluyoruz. Bundan sonraki hedefimiz 2014 yılında pazar payımızı yüzde 3’ün üzerine taşımak ve Türkiye dışındaki coğrafyalarda da ürün satmak” diye konuştu. Homend’in 3 yıllık yolculuğunu da özetleyen Koçer, şöyle devam etti: “2012 yılı Homend açısından her açıdan bir büyüme yılıydı. 2010 yılı sonlarında raflarda yer almaya başlayan ve 2011 sonunda 8 milyon TL ciro yaptık. 2013 yılında 132 ürünümüzle, toplam ciromuzun 32 milyon TL’ye, ürün satış adedimizin ise 450 bine ulaşacağını öngörüyoruz.”
Hedef 1 milyon ürün
2012 yılına göre bu yıl yüzde 60 büyüme kaydettiklerine dikkat çeken Koçer, “2014 büyümesinin ise daha da yüksek olmasını hedefliyoruz, çünkü 2014’te piyasaya süreceğimiz ürünler bize ciddi ciro ve pazar payı sağlayacak. Satış adedimizin 2 kattan fazla büyüyerek 1 milyon ürüne ulaşmasını hedefliyoruz” dedi.
DİK SÜPÜRGEDEN SONRA KONUŞAN ÜTÜ GELECEK
PİYASAYA yeni sürdükleri dik süpürge kategorisindeki Dustrider 1225 adlı ürünlerinin büyük ilgi gördüğünü anlatan Hakan Koçer, şöyle devam etti:
“İlk etapta 8 bin adet üretildi ve daha tamamının sevkiyatı gerçekleştirilmeden piyasadan 16 bin adet talep geldi. 2014 yılı için bu ürünümüzden 100 bin adet üretmeyi ve süpürge kategorisinde de pazar payımızı yüzde 3’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 2014 yılı ürün hedeflerimiz arasında yeni bir ütü modeli var. Bu ütümüz 2600 Watt, 120 gr şok buhar, otomatik kapanma gibi özelliklerinin yanı sıra sahibini sesli olarak uyarma özelliğine de sahip olacak.”
Sanal satış 2014 yılında başlıyor
HAKAN Koçer, 2014 yılında Homend’in sanal mağazasını açacaklarını söyledi. Koçer, sözlerini şöyle sürdürdü: “Homend.com.tr’den de satış yapıyoruz ama sanal mağaza üzerinde çalışıyoruz. Farklı bir mağaza konsepti yaratacağız. Öyle bir sanal mağaza açalım ki orada da farkımızı ortaya koyalım istiyoruz.”
Vatan