Sektörel

Hakan Şişik: Yabancılara konut satışı daha da artmalı!

AYİD Genel Sekreteri Hakan Şişik, Türkiye genelinde ipotekli konut satışlarının bir önceki yılın aynı ayma göre yüzde 85.2 oranında arttığını belirtirken, sektörün ayakta kalması için satış oranlarının artması gerektiğini söyledi.

İnşaat sektörünün nabzını tutan AYİD (Anadolu Yakası İnşaat Müteahhitleri Derneği), TÜİK'in mart ayı satış rakamlarını değerlendirdi. AYİD, yabancılara konut satışındaki artışı olumlu bulurken, Bağdat Caddesi'nin reklam ve pazarlamasının yeterince yapılmadığına dikkat çekiyor. 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2015 yılı mart ayı konut satış istatistikleri verilerine bakıldığı zaman bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,4 oranında artarak Türkiye genelinde 116 bin 030 konut satışı gerçekleşti. İnşaat sektöründeki sorunlara çözüm bulmak amacıyla Anadolu yakasının geçmişi 60 yıla dayanan inşaat müteahhitleri tarafından kurulan AYİD, konut satış rakamlarını değerlendirdi. 


AYİD Genel Sekreteri Hakan Şişik, Türkiye genelinde ipotekli konut satışlarının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 85,2 oranında arttığını belirtirken, sektörün ayakta kalması için satış oranlarının daha da artması gerektiğine dikkat çekti. "Bu istatistikleri değerlendirdiğimizde inşaat sektörü açısından seçime sayılı günler, satış rakamlarındaki bu artışı olumlu buluyoruz. Türkiye'de inşaat sektörü ülke ekonomisinin lokomotifi olmuştur. Bu olumlu havanın sürekli bir hal alması için imar mevzuatlarında daha şeffaf, sade ve kolaylaştırıcı çalışmalar yapılmalıdır. Gelişen Türkiye'de inşaat sektörü bu çalışmalarla güvenli bir liman olmaya devam edecektir." açıklamalarında bulunan Hakan Şişik, yabancılara konut satışının AYİD için ayrıca önemli olduğunu da belirtti. 


Yabancılara konut satışı şubat ayında 1369 iken, mart ayında 1610 olarak resmi kayıtlarda yerini aldı. "Şubat ayına baktığımız zaman İstanbul'da yabancılara 466 konut satışı yapılmış. Mart ayında ise bu sayı 548'i bulmuş. Ne yazık ki yüzde 20'lik bir satış gerçekleşmiş. Yabancılara konut satışının daha da artmasını istiyoruz" diyen Hakan Şişik, sözlerine şöyle devam etti: "Satışların gerçekleştiği bölgeler ve satış rakamları incelendiğinde özellikle İstanbul Avrupa yakasında genellikle pahalı olmayan projelere ilgi olduğunu görmekteyiz. Yabancıların ilgisini Bağdat Caddesi'ne çekebilmeliyiz." Hakan Şişik, Bağdat Caddesi ve çevresinin reklam ve pazarlamasının yeterince yapılmaması nedeniyle yabancıların ilgisinin yok denecek kadar az olduğunu ifade ediyor.