Kent Haberleri

Haliç-Karadeniz Sahra Hattı yeniden hayata geçirilecek

Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nın yeniden hayata geçirilmesi için 17 Kasım'da ihaleye çıkılacak. Proje İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) öncülüğünde, TCDD ve Kağıthane Belediyesi'nin iş birliğiyle hayata geçecek.

1914 yılında Çorlu Amele Taburu tarafından yapılan bir demiryolu hattı, Haliç-Karadeniz Sahra Hattı... Amacı, Silahtarağa Termik Santrali'ne kömür ulaştırarak, İstanbul'un acil enerji ihtiyacının giderilmesini sağlamak... 


Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'un elektriksiz kalmaması için Silahtarağa Elektrik Santrali'ne Karadeniz kıyısındaki Ağaçlı ve Çiftalan köylerinden çıkarılan kömürü taşımak amacıyla inşa edilen Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nın yeniden hayata geçirilmesi için 17 Kasım'da ihaleye çıkılacak. BİRİNCİ DÜNYA Savaşı yıllarında İstanbul'un elektriksiz kalmaması için Silahtarağa Elektrik Santrali'ne Karadeniz kıyısındaki Ağaçlı ve Çiftalan köylerinden çıkarılan kömürü taşımak amacıyla inşa edilen "Haliç-Karadeniz Sahra Hattnın yeniden hayata geçirilmesi için 17 Kasım'da ihaleye çıkılacak. 


İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) öncülüğünde, TCDD ve Kağıthane Belediyesi'nin iş birliğiyle hayata geçecek proje için Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü'nce, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu'nda "Dekovil Hattı Çalıştayı" düzenlendi. Çalıştayda konuşan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hayri Baraçlı, hem tarihi mirası korumak hem turizme katkı yapmak hem de yapacakları projelerin vizyonunu ortaya koymak için çalıştayda olduklarını belirtti. 


17 KASIM'DA PROJE İHALESİ GERÇEKLEŞECEK 


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'la hattın bulunduğu sahayı gezdikten sonra Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç'ın her toplantıda bu konuyu gündeme getirmesinin kendilerini heyecanlandırdığını dile getiren Baraçlı, İstanbul'un 2020 yılına dair turizm heplerine ulaşması için neler yapabileceklerini araştırdıklarını ve bu konuda sürekli çalışma yaptıklarını ifade etti. 


KAĞITHANE DEMİRYOLU


BİRİNCİ Dünya Savaşı sırasında karşılaşılan yakıt ve elektrik sıkıntısı nedeniyle varlığı Bizans'tan beri bilinen ancak hiç kullanılmamış olan İstanbul'daki Karadeniz kömür havzalarının değerlendirilmesi fikrinin ortaya atılmasıyla 1914-1916 yılları arasında toplam bir buçuk yılda kurulan "Haliç-Karadeniz Dekovil Hattı", "Kağıthane Demiryolu" olarak da biliniyor. 


1920'li yıllarda atıl hale geldi 


SAVAŞ sonrasında kömür teminindeki sıkıntı ortadan kalkınca 1920'li yıllarda atıl hale gelen ve zamanla ortadan kaybolan tren yolu tamamlandığında 43 kilometrelik yol üzerinde su kemerleri, orman, surlar ve köylerden geçilerek, Karadeniz'e nostaljik bir yolculuk yapılacak. 


Yeni Akit