Genel

Haliç- Karadeniz Sahra Hattı yeniden yapılarak turizme kazandırılacak!

Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'un elektriksiz kalmaması için Silahtarağa Elektrik Santrali'ne Karadeniz kıyısındaki Ağaçlı ve Çiftalan köylerinde çıkarılan kömürü taşımak amacıyla inşa edilen Haliç-Karadeniz Sahra Hattı yeniden canlandırılacak..

Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'a kömür taşıyan Haliç- Karadeniz Sahra Hattı yeniden yapılarak turizme kazandırılacak.


Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'un elektriksiz kalmaması için Silahtarağa Elektrik Santrali'ne Karadeniz kıyısındaki Ağaçlı ve Çiftalan köylerinde çıkarılan kömürü taşımak amacıyla inşa edilen Haliç-Karadeniz Sahra Hattı yeniden canlandırılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 62 km'lik hatta inşa için inceleme çalışmalarına başlıyor. Haliç-Kemerburgaz- Karadeniz Sahili Raylı Sistem Projesi adı verilen 100 yıllık hatta güzergah etütleri yapılarak, istasyon yerleri tespit edilecek ve imar planları yapılacak. 1952 yılında kullanılamaz hale gelen ve 62 yıldır kullanılmayan hattın 1999 yılından itibaren inşası gündeme alınmıştı. TCDD, Büyükşehir Belediyesi ve Kağıthane Belediyesi'nin çalışmalarıyla güzergahı yeniden belirlenen tarihi tramvay yolu, tamamlandığında Haliç'ten Karadeniz Ağaçlı'ya kadar gidilebilecek. Bu hattın yaklaşık 7 kilometresi ormanın içerisinde, bir bölümü de şu an kara yolunu takip ettiğimiz orijinal güzergâhında olacak. İstanbul turizmine yeni bir yelpaze ve alan kazandıracak olan hat tamamlandığında 43 kilometrelik yol üzerinde su kemerleri, orman, surlar ve köylerden geçilerek, Karadeniz'e nostaljik bir yolculuk yapılacak. 


HATTIN TARİHÇESİ


1914 yılında İstanbul'a elektrik sağlayan Silahtarağa Santrali, Zonguldak'tan denizyoluyla getirilen kömürü kullanıyordu. 1. Dünya Savaşı yıllarında kömür temininde sıkıntı yaşanınca 1 Şubat 1915'te Silahtarağa- Ağaçlı arası dekovil hattının inşasına başlandı. Enver Paşa'nın emriyle başlanan hattın inşaasından bir kare...


Zeynel Yaman/ Sabah