Haliç-Unkapanı Karayolu Tüneli Tüp Geçit Projesi 700 günde bitecek!
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı planlanan Haliç-Unkapanı Karayolu Tüneli Tüp Geçit Projesi’nin ihale süreci bu ay içinde başlıyor. Tünelin, yer tesliminden sonra 700 günde tamamlanması planlanıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı planlanan Haliç-Unkapanı Karayolu Tüneli Tüp Geçit Projesi’nin ihale süreci bu ay içinde başlıyor. Tünelin, yer tesliminden sonra 700 günde tamamlanması planlanıyor. Bu tünel yapılınca, 1836 yılında inşa edilen Unkapanı Köprüsü de kaldırılacak.
Unkapanı karayolu tünel geçiş projesi ile tarihi yarımada Unkapanı üzerinden Şişhane, Kasımpaşa, Karaköy güzergâhına bağlanarak kara ulaşımı tamamen su altında kurulacak bir tünel ile sağlanacak.
900 metre uzunluğunda olacak tünel, Haliç’in tabanına çakılacak kazıklar üzerine kurulacak.
Sualtı köprüsü deniz seviyesinin 8.5 metre altına inşa edilecek. Köprünün engellediği su akıntısı, proje sayesinde Haliç’in temizlenmesine katkı sağlayacak.
Mevcut köprü kaldırıldığında yaya ulaşımı Karaköy’den Kasımpaşa’ya oradan da Hasköy’e kadar, deniz üzerine kurulacak yürüyüş yollarıyla sağlanacak.
Yer yer yüzer iskeleler olacak. Yüzer iskeleler gemi ulaşımına uygun halde açılır kapanır biçimde inşa edilerek tersaneye deniz ulaşımı devam edecek.
İSTANBUL’A 6 YENİ METRO HATTI
İstanbul’da 6 yeni metro ihalesi yapılacak.
Kirazlı-Halkalı Metrosu, Küçükçekmece, Bahçelievler ve Bağcılar’dan geçecek.
Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı da ağustosta ihaleye çıkıyor.
Çekmeköy–Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu ile Sarıgazi (Hastane)-Taşdelen-Yenidoğan Metrosu da ağustosta ihaleye çıkıyor.
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosunda 11 istasyon bulunacak.
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metro hattı 18.5 kilometre olacak.
Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattında 8 istasyon olacak.
Hürriyet
Haber Milliyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İBB Başkanı Kadir Topbaş’ın ‘Ustalık Eserim’ olarak nitelendirdiği Haliç-Unkapanı Karayolu Tüneli Tüp Geçit Projesi önümüzdeki günlerde start alacak. 700 gün sürecek projeyle ulaşım su altında kurulacak bir tünel köprü ile sağlanacak
İstanbul’un en büyük sorunlarının başında trafik çilesi geliyor. İstatistiklere göre İstanbul trafiğine her gün 600 yeni araç katılırken, Türkiye’deki 18 milyon araçtan 3.5 milyonu megakentin yollarında bulunuyor. Kışın sabah saatlerinde E-5’de oluşan yoğunluğun şehre günlük faturası yaklaşık 1 milyon 290 bin lira.
Yaz aylarında bu maliyet 975 bin liraya düşerken, uzmanların hesaplamalarına göre İstanbul’da pik saatlerde 10 kilometrelik mesafe, 1 saat 25 dakikada alınıyor.
2023 hedefi yüzde 67
Ulaşımın katlanabilir olması için an az 30 kilometrelik seyir hızına ihtiyaç var. Bunun için de Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yeni çözüm arayışında. İBB, metro hatlarını 2023’e kadar 780 kilometreye çıkartarak raylı sistemin ulaşımdaki payını yüzde 66.9’a çıkarmayı hedefliyor. İstanbul’da hayata geçirilecek en önemli projelerin başında ise Unkapanı Köprüsü’nün yerine yapılacak olan tüp geçiş güzergâhı.
Haliç altında 6 şerit
İBB Başkanı Kadir Topbaş’ın ‘Ustalık Eserim’ olarak nitelendirdiği Haliç-Unkapanı Karayolu Tüneli Tüp Geçit Projesi önümüzdeki günlerde start alacak. İhalesi bu ay tamamlanacak ve 700 gün sürecek projeyle 1836’da inşa edilen Unkapanı Köprüsü kaldırılacak, Şişhane, Kasımpaşa, Karaköy güzergâhına ulaşım su altında kurulacak bir tünel köprü ile sağlanacak. Güzergâh boyunca ayrıca yüzer iskeleler olacak.
Yüzer iskeleler gemi ulaşımına uygun halde açılır kapanır biçimde inşa edilerek tersaneye deniz ulaşımı da devam edecek. Deniz tabanına çakılan kazıklar üzerine kurulacak sualtı köprüsü deniz seviyesinin 8.5 metre altına inşa edilecek ve mevcut köprünün engellemiş olduğu su akıntısı yeniden sağlanarak Haliç’in temizlenmesine önemli ölçüde katkı sağlanacak. Tüp Geçiş Projesinin üç şerit geliş, üç şerit gidiş olmak üzere 900 metre uzunluğunda olacağı belirtiliyor. İBB yetkilileri, altyapı çalışmaları devam eden Alibeyköy-Eminönü tramvay hattı projesinin de çevre düzenlemesi tamamlandığında Haliç’te sosyal yaşama ivme kazandıracağı görüşünde.
6 yeni metro hattı
İstanbul’a 12 yılda 98 milyar liralık metro yatırımı yapan İBB’nin 2016’da ise 16.3 milyar liralık metro yatırım bütçesi bulunuyor. İBB’den yapılan açıklamada temmuz sonu ve ağustos aylarında 6 yeni metro hattının ihalesi yapılacağı duyuruldu. İşte yapımına başlanacak yeni proje ve hatlar...
- Kirazlı-Halkalı metrosunun ihalesi ağustosta gerçekleştirilecek ve 9.7 kilometre uzunluğa sahip olacak olan metro hattında 9 istasyon bulunacak. Küçükçekmece, Bahçelievler ve Bağcılar’dan geçecek hattın 1020 günde bitirilmesi öngörülüyor.
- Başakşehir-Kayaşehir metro hattı ağustosta ihaleye çıkacak. 6 kilometre hatta 4 istasyondan oluşacak projenin 900 günde tamamlanması hedefleniyor.
- Yeni projelerden biri olan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metro hattı Bağcılar, Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir ve Esenyurt ilçelerini etkileyecek. İhalesi ağustosta yapılacak proje 18.5 kilometre hat üzerinde 11 istasyondan oluşacak.
- Çekmeköy Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu ile Sarıgazi-Taşdelen-Yenidoğan Metro projesi de ağustosta ihaleye çıkacak. 17.8 kilometrelik hatta 14 istasyon olacak, Üsküdar’dan Sultanbeyli’ye ulaşım olacak.
- Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosuna ilişkin ihale ağustosta gerçekleştirilecek. 13 kilometre uzunluğundaki hatta 11 istasyon bulunacak. Proje 1020 günde bitirilecek. Ayrıca 18 kilometrelik Beykoz-Üsküdar Metrosu Üsküdar’da Marmaray ile Kabataş’a entegre olacak.
- Kaynarca-Pendik-Tuzla arasında inşa edilecek metro hattının da ağustos ayında ihale edileceği, 12 kilometrelik, 8 istasyondan oluşacak hattın 1020 gün sonra bitmiş olacağı belirtildi.
Kabataş’ın yerine bu iskeleler
28 Temmuz itibariyle Kabataş iskelesi yerine hizmet verecek iskeleler
- ŞEHİR HATLARI: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi)
İskelesi’nden,
- İDO: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi’nden,
- DENTUR: Kabataş-Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi’nden,
- BUDO: Kabataş-Bursa seferleri Karaköy Eski İDO İskelesi’nden sağlanacak.
Devam eden raylı sistemler
- Kartal-Kaynarca: 5 km
- Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe: 20 km
- Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Kağıthane-Mahmutbey: 25 km
- Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli: 13 km
- Dudullu-Bostancı: 15 km
- Bakırköy İDO Bağcılar: 9 km
- Sabiha Gökçen Havalimanı-Kaynarca: 8 km
- Halkalı-Gebze Marmaray: 64 km
Kabataş’ın çehresi değişecek
Tartışmalara yol açan Kabataş Projesi 28 Temmuz’da start alacak. Proje ile Kabataş Meydanı’nda raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı bütünleşecek, 83 bin metrekarelik yayalaştırılmış meydan hayata geçirilecek. Vapur, deniz otobüsü ve motor iskelelerinin yenileneceği projede Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafik yer altına alınacak. Meydanın altına müze ve otopark inşa edilecek. Kabataş Transfer Merkezi’nin inşaat çalışması nedeniyle Kabataş’taki vapur, motor ve deniz otobüsü iskeleleri diğer iskelelerden hizmet verecek. Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kağıthane ve Alibeyköy’den Mahmutbey’e oradan da İkitelli, Bahçeşehir, Esenyurt’a dek uzanacak metro hatları Kabataş’a entegre olacak. Mahmutbey Metrosu Kabataş’tan Karaköy ve Unkapanı Köprüsü’ne kadar uzatılacak. Proje ihalesi yapılan Sarıyer-Beşiktaş Metrosu’nun Kabataş’a uzanacağı, Darüşşafaka-Yenikapı Hattı’nın Taksim-Kabataş Füniküleri ile Kabataş’a entegrasyonun devam edeceği belirtildi.
Milliyet