Ulaşım

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi 3 yılda tamamlanacak!

İstanbul’la Edirne arasını 1 saate indirecek 'Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren’ projesi ile Halkalı istasyonundan başlayacak 11 duraklı hat, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne’den geçerek Bulgaristan sınırına bağlanacak.

Türkiye’nin Bulgaristan’a ve bu yolla Avrupa’ya açıldığı sınır kapısı Kapıkule’ye uzanan ‘Halkalı Kapıkule Demiryolu’ hattı, rotasına eklenen yeni duraklarla hızlı tren olarak yeniden hayata geçiyor. 2011 yılı yatırım programına alınan ancak aradan geçen zaman içinde hala ihalesine bile çıkılamayan hızlı tren projesinin teknik detaylarının yer aldığı Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu açıklandı. 2 milyar 750 milyon TL bedel biçilen proje gelecek ay İnceleme Değerlendirme Komisyonu’nda (İDK) değerlendirilecek.


MARMARAY’DAN BULGARİSTAN’A UZANACAK 

Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana hizmet veren hat yenilenerek bazı kısımlarda rotası değiştirilecek. İstanbul Halkalı İstasyonu’ndan başlayan yaklaşık 229 km’lik hızlı tren hattı, Avrupa’ya giriş noktalarından biri olan Edirne Kapıkule İstasyonu’nda son bulacak. Kapıkule’den sonra Bulgaristan sınırına bağlanacak demiryolu hattının başlangıç noktası olan Halkalı istasyonun ise Marmaray hattı ile entegre olması planlanıyor. Projeye göre Kırklareli’nde bulunan Büyükkarıştıran İstasyonu’ndan Tekirdağ Limanı’na, Tekirdağ Limanı’ndan ise feribot taşımacılığı ile Derince ve Bandırma limanlarına aktarılabilecek. Ayrıca Çerkezköy istasyonunda sadece yolcular değil, Çerkezköy Bölgesinde yer alan sanayi tesislerinin yükleri de taşınacak.


11 İSTASYONLU HATTIN 4’Ü ESKİ DURAKLAR 

11 adet istasyonun bulunacağı hatta, halihazırda bulunan Halkalı, Çerkezköy, Edirne ve Kapıkule istasyonları kullanılmaya devam edilecek. Halkalı, Ispartakule, Çatalca, Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Havsa, Edirne, Kapıkule istasyonlarının yer aldığı rotada, saatte 200 km hıza ulaşacak tren elektrikli ve çift hatlı olacak. Demiryolu hattının 73 km’lik kısmı İstanbul, 40 km’lik kısmı Tekirdağ, 62 km’lik kısmı Kırklareli ve 54 km’lik kısmı Edirne sınırları içerisinden geçecek.


HIZLI TREN 3 YILDA TAMAMLANACAK

İnşaatın, projelendirme çalışmalarının ve ihalesinin ardından 3 yıllık süre içerisinde tamamlanması bekleniyor. ÇED raporundaki proje detaylarına göre, tren hattı için 6 viyadük, 23 köprü, 2 tünel, 7 yeni istasyon inşa edilecek.  Hattın, Halkalı–Ispartakule istasyonu arasında kalan kısmının TCDD’nin özkaynakları ile, Ispartakule-Çerkezköy arasındaki kısmın ulusal fonlardan, Çerkezköy - Kapıkule arasında kalan kısmın ise Avrupa Birliği hibesiyle yapılması planlanıyor.


TARİHİ İPEK YOLU CANLANACAK 

Hat üzerinde bulunan illerin kalkınmasına hız katacak olan proje ile bir anlamda tarihi "İpek Yolu" da tekrar hayata geçmiş olacak. Halkalı – Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin yanı sıra Sivas – Kars Hızlı Tren Projesi, Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi, İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projeleri de bütünün diğer parçalarını oluşturuyor.


EDİRNE BELEDİYE BAŞKANI GÜRKAN: HANGİ AÇIDAN BAKARSANIZ OLUMLU BİR GELİŞME

Hızlı Trenin en fazla etkileyeceği illerden biri olan Edirne’nin Belediye Başkanı Recep Gürkan, projenin kente sağlayacağı katkıyı şu sözlerle dile getirdi: "Projeyi hem ticari, hem turistik hem de ulaşım açısından olumlu görüyoruz. Bu hattın Kapıkule’den sonra Avrupa’ya uzanması Edirne’nin hem turistik bir destinasyon olması, hem de daha çok ziyaretçi almamız açısından önemli katkılar sağlayacaktır. Edirne özellikle İstanbul ve çevre illerinden çok sayıda turist alıyor. Yıllık turist sayısı 3 milyona ulaşıyor. Bu 3 milyonun hepsi karayoluyla geliyor. Tren hem bu sayı arttıracaktır, hem de trafik yoğunluğunu azaltacaktır" dedi. Hızlı trenin ticarete yapacağı katkıya da değinen Gürkan, "Kapıkule dünyanın ikinci büyük kara sınır kapısı. Yılda 2,5 milyon insan giriş çıkış yapıyor. Dolayısıyla ticaret hacmi de çok büyük. Proje ticareti de olumlu etkileyecek. Hangi açıdan bakarsanız olumlu bir gelişme" yorumunu yaptı.


ÇATALCA BELEDİYE BAŞKANI KARA: DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI DOĞRU BİR YATIRIMDIR 

Projenin geçeceği bir diğer nokta olan Çatalca’nın Belediye Başkanı Cem Kara ise demiryolu taşımacılığını desteklediklerinin altını çizerek, "Ne kadar yol, ne kadar köprü yaparsanız yapın bütün yükü karayoluna yıkarsanız bunun altından kalkamazsınız. Demiryolu taşımacılığı doğru bir yatırımdır. Hem ucuz hem de çok daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olacaktır. Ülke ekonomisine katkısı, yollardaki trafiğe katkısı, daha ucuza taşıya katkısı açısından doğru bir projedir" ifadelerini kullandı.

Hürriyet




Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul Halkalı istasyonundan başlayıp Edirne Kapıkule istasyonunda sona erecek olan 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı- Kapıkule Demiryolu Projesi, 2020 yılında hizmete girecek. Projenin yatırımı 2 milyar 750 milyon lira olacak.


İstanbul ile Edirne’yi birbirine bağlayacak hızlı tren projesinin detayları belli oldu. Projeye göre Türkiye’yi ve Asya’yı Avrupa’ya bağlayan ana demiryolu güzergahı üzerinde olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi yaklaşık 229 km uzunluğunda olacak ve hızlı trenler saatte 200 km hız yapacak. 

 

11 istasyon bulunuyor

 

Maliyeti 2 milyar 750 milyon TL olarak hesaplanan demiryolu hattının 73 km’lik kısmı İstanbul’dan 40 km’lik kısmı Tekirdağ’dan 63 km’lik kısmı Kırklareli’nden, 54 km’lik kısmı Edirne sınırlarından geçecek.  Halkalı Kapıkule Demiryolu Projesi’nde 11 adet istasyon bulunacak. Bu istasyonlar sırasıyla İstanbul’da Halkalı-Ispartakule-Çatalca, Tekirdağ’da Çerkezköy-Çerkezköy Yük, Kırklareli’nde Büyükkarıştıran-Lüleburgaz-Babaeski ve Edirne’de Havza- Kapıkule istasyonlarından geçerek Kapıkule Gümrük İstasyonu’nda sonlanacak. Ayrıca demiryolu hattı buradan Bulgaristan sınırına da bağlanabilecek. 

 

Proje bittiğinde İstanbul-Edirne arası 1 saate inecek. TCDD Genel Müdürlüğü tarafından yapımı 3 yıl olarak hesaplanan projenin 2020’de tamamlanması bekleniyor.


Vatan




Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Türkiye'nin Avrupa'ya açıldığı sınır kapısı Kapıkule'ye uzanan 'Halkalı Kapıkule Demiryolu' hattı, rotasma eklenen yeni duraklarla hızlı tren olarak yeniden hayata geçiyor, istanbul'la Edirne arasını 1 saate indirecek 'Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren' projesi ile Halkalı istasyonundan başlayacak 11 duraldı hat, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne'den geçerek Bulgaristan sınırına bağlanacak. Proje bedeli 2 milyar 750 milyon TL olarak hesaplandı. 



Posta