23 / 11 / 2024
fuzul

Halkalı-Zeytinburnu arasında testler başladı!

Halkalı-Zeytinburnu arasında testler başladı!

Yenileme çalışmalarının yüzde 80’i tamamlanan Halkalı-Gebze arasında bulunan banliyö hattında Halkalı-Zeytinburnu arasındaki hatta 3 vagondan oluşan test treni raylara indirildi. Tren dün itibarıyla Halkalı-Zeytinburnu arasında testlere başladı...




29 Mayıs 1969 yılından bu yana hizmet veren banliyö tren hattı 19 Haziran 2013’te yapılan son seferin ardından kapatılan Halkalı-Gebze arasında bulunan eski banliyö hatlarını yenileme çalışmalarında yaklaşık 77 kilometrelik hattın yapım çalışmalarının yüzde 80’i tamamlandı. 

Eş zamanlı olarak Zeytinburnu-Halkalı arasında da çalışmalara başlanmıştı. İstanbul’daki banliyö hatlarının metro standartlarına getirilmesi ve yüksek hızlı trenler için bir hat daha yapılması çalışmaları yıl sonunda sona erecek.

Hattaki yeni istasyon ve eski istasyonların restorasyon çalışmaları da tüm hızıyla devam ediyor. Haydarpaşa-Gebze banliyö hattının yeniden hizmete girmesi için sürdürülen çalışmalarda rayların döşenmesinde Kadıköy Kızıltoprak İstasyonu’na kadar gelindi. Böylece Haydarpaşa’ya sadece 2 istasyon kaldı.

3 VAGON RAYA İNDİ

Gazete Habertürk'ün haberine göre; İstanbul toplu ulaşımında önemli bir yere sahip Halkalı-Gebze banliyö hattında trenlerinin kullanacağı 2 hattın yanı sıra hatta hızlı trenlerin de kullanacağı 1 hat daha eklendi. Hattın Avrupa yakasındaki Halkalı-Kazlıçeşme arasında 3 vagondan oluşan test treni de raylara indirildi. Tren Halkalı-Zeytinburnu arasında deneme seferlerine başladı. 

Zeytinburnu-Halkalı arasında Kanarya İstasyonu’nun raylarının serilme işlemi devam ediyor olup, Halkalı-Zeytinburnu arasında ilk deneme seferinin önümüzdeki hafta Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın da katılımıyla bu hafta yapılması planlanıyor.

1 MİLYON YOLCU TAŞINACAK

Gebze-Haydarpaşa arasındaki Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattında rayların döşenmesi sürüyor. Hattın tamamında Ağustos ayı içinde inşaatının bitirilip 1.5-2 aylık periyotta da sinyal sistemlerinin tamamlanması planlanıyor. Test işlemleri sonrasında da hat hizmete açılacak. 45 kilometre uzunluğa sahip banliyö ve tren hatları tamamlandığında ve  Marmaray  projesi ile entegrasyonu sağlandığında Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada, Bakırköy’den Bostancı’ya 37 dakikada, Söğütlüçeşme’den Yenikapı’ya da 12 dakikada gidilecek. Hatta günde 1 milyon yolcunun seyahat etmesi bekleniyor.

 


Geri Dön