Sektörel

Hamdi Atay'dan inşaat sorunlarına mühendis çözümü!

İnşaat sektörünün Türkiye' nin lokomotifi olduğunu söyleyen İnşaat Mühendisi ve Mühendisler Odası Başkan Yardımcısı Hamdi Atay, işçilerin eğitimi noktasında devlet ve işverenlere çok önemli görevlerin düştüğünü söyledi.

İnşaat sektörünün Türkiye' nin lokomotifi olduğunu söyleyen İnşaat Mühendisi ve Mühendisler Odası Başkan Yardımcısı Hamdi Atay, Atay ayrıca, her geçen yıl artan işçi kazalarında da işçilerin duyarsızlığının ve eğitimsizliğinin söz konusu olduğunu bu duyarsızlığı ortadan kaldırmak için işçilerin eğitimi noktasında devlet ve işverenlere çok önemli görevlerin düştüğünü söyledi. 


Atay, üniversitelerdeki öğrencilerin durumlarını da şöyle değerlendirdi;" Eğitim sistemi inşaat sektöründe iyi noktalarda diyebiliriz ama ciddi sıkıntıları da var. İnsanları eğitmek konusunda Finlandiya' nın ciddi adımları var. Finlandiya dünyada eğitim noktasında bir örnektir. Finlandiya' da uygulanan sistemde insanlar üzerinde baskı kurmadan stres oluşturmadan özgüvenlerini bozmadan bir eğitim sistemi geliştirmeye çalışıyorlar. Zorunlu olarak bir şeyleri dayatmıyorlar. Ve bunun sonucu olarak dünyanın en zeki beyinleri olarak ortaya çıkıyorlar. Eğitim konusunda Türkiye nasibini Finlandiya kadar almış değil. Biz iyi noktalarda iyi durumda değiliz. İlimizde dört tane üniversitemiz mevcuttur. Bu üniversitelerin açılması kaliteli bir mühendislerin yetiştiği anlamına gelmiyor. Eğer o anlama gelseydi 50 tane daha üniversite daha açardık. Asıl mesele mühendislik eğitimi verirken okulun kapasitesi ve misyonlandır. Bu iş için bir planlama gerekiyor. Öğretim görecek kişilerin insan planlanması yapılması gerekiyor. Ülkemizde şöyle bir görüş var. Mezun olacaksın diplomanı alacaksın ve daha sonra zengin olacaksın. Bu anlayış maalesef çocukların mesleklerini iyi hazmetmesini onların işlerinin öğrenmesinin önüne geçiyor. Okullarda bu konuda aciz kalıyor. Bir mühendisin yetişmesi her şeyi çözmüyor. 


Bu iyi yetişmiş bir mühendisin piyasa şartlarında hayatının yarısını tüketici konumunda geçirmiş olan ailesine yük olan devletine yük olan bu çocuklar meslek sahibi olduktan sonra iyi gelirler ile bunu tolere etmeleri gerekir. Oysaki mühendisler hak ettikleri gelirleri elde edemiyorlar dolayısıyla mesleklerini icra etme noktasında da ikilemde kalıyorlar. Kısacası mühendis yetiştirmek için çok fazla zaman emek ve para harcıyoruz, ama onların mesleklerini doğru yaparak ülkelerine hizmet etmelerine imkan tanımıyoruz." 


Kayseri Meydan