Sektörel

Hangi şehirlerde dükkan kiraları yüzde 40 arttı? 

Pandemiyle beraber kalabalık şehirlerde yaşayan vatandaşların sahillere yönelmesiyle dev markaların da dükkan yatırım tercihleri değişti. Bu bölgelerde açılan dükkan sayısının fazla olması nedeniyle ticari gayrimenkul kiralarında yüzde 40 oranında artış yaşandı. 

Koronavirüs salgını nedeniyle büyük şehirlerden yazlıklara ve tatil beldelerine taşınan vatandaşlar bölgelerdeki kira fiyatlarını artırdı. Sabah'tan Feride Cem'in haberine göre; dev markalar yazlık bölgelerde dükkan açmaya başlayınca bu bölgelerde dükkan kiraları da yüzde 40 arttı. 

Koronavirüs salgını nedeniyle vatandaşlar Ege ve Akdeniz'deki sahil kasabalarından dönmeyince giyimden mobilyaya, ayakkabıdan kuyuma kadar birçok marka yazlık bölgelerde mağaza açmaya başladı. 

Birçok marka ya var olan dükkân sayısını artırmak ya da bulunmadığı lokasyonlara yeni mağazalar açmak için düğmeye bastı. Durum böyle olunca Bodrum, Alanya, Marmaris, Göcek, Çeşme, Alaçatı, Ayvalık, Altınoluk, Kuşadası, Fethiye gibi yazlık bölgelerde ticari gayrimenkul fiyatları neredeyse üç kat arttı. 

METREKARE FİYATLARI UÇUYOR 

Bölgedeki faaliyet gösteren emlakçılar mağaza kira fiyatlarının geçen yıla göre yüzde 40 ila 80 arasında arttığını söylüyor. Bodrum'da pandemi öncesinde dükkân kiraları metrekarede 40 TL iken, pandemi sonrası yüzde 75 artarak 70 TL'ye çıktı.

Çeşme'de pandemi öncesinde fiyatlar metrekarede 60 TL iken, koronavirüs sonrasında 100 TL'ye çıktı. Kuşadası'nda fiyatlar yüzde 66.6 artarak 30 TL'den 50'ye yükseldi. Marmaris'te ise TL yerine Euro ile kiralama yapılıyor.

Coldwell Türkiye Ülke Müdürü Gökhan Taş da sahil kasabalarında ticari gayrimenkullerin metrekare fiyatlarında yüzde 80'lere varan artışlar yaşandığını belirtti. Emlak Danışmanı Sevil Ece Gümüş ise Bodrum'da Konacık'tan Ortakent'e kadar olan alanda yer kalmadığını, en popüler lokasyonun Yalıkavak olduğunu dile getirdi.


MAĞAZALAR YER BULAMIYOR 

Perakendeciler, sahil kasabalarında yer bulamamaktan ediyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, pandemide yazlık kasabalardaki nüfus azalmadığı için bölgedeki mağazaların cirolarının da düşmediğini söyledi.


Antalya'dan Kuşadası'na kadar uzanan şeritte yaklaşık 40 mağazası bulunan LC Waikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, bölgede 5-6 yeni mağaza açmayı planladıklarını belirtti. Desa Deri Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet ise Alanya'da mağaza açmak istediklerini ancak yer bulamadıklarını söyledi. Sahil şeritlerindeki yerleşim yerlerinde kalıcı nüfus artınca özel okullar da bölgeye akın etti. 

Bahçeşehir Koleji CEO'su Özlem Dağ, "Bodrum'daki okulumuz dolu. Fethiye'ye anaokulu binası yapıyoruz. Serik'te açacağımız kampusle Antalya'da sayımız 7'ye çıkacak" dedi. Yalıkavak Marina Ticari Direktörü Umut Özkan da alışveriş merkezlerinin şu anda önde gelen Türk ve uluslararası markalardan oldukça yoğun talep aldığını belirterek, "Kapasitemizin yüzde 100'e yakın kısmı doldu" şeklinde konuştu.

BAYİLİK İÇİN SIRAYA GİRDİLER 

Mobilyacılar da sahil şeritlerinden bayilik teklifleri almaya başladı.Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, "Birçok kişi bayilik için başvuru yapıyor" dedi. Bellona Genel Müdürü Mustafa Karamemiş ise bu sene ülke genelinde açmayı planladıkları 43 mağazanın yüzde 50'sinin Akdeniz ve Ege Bölgesi'ndeki şehirlerde olacağını aktardı. 

Sahillerde konut satışı yüzde 200 arttı!