26 / 11 / 2024

Hangisi daha pahalı olacak?

Hangisi daha pahalı olacak?

İstanbullular 2 yeni alışveriş merkeziyle daha tanışıyor. Nişantaşı City's ve Esentepe'deki Astoria, ilginç mimarileri, lüks markaları, `ekstra' hizmetleri ile alışveriş kültürüne yeni bir soluk getirecek.




Bu ayın sonuna kadar İstanbullular 2 yeni alışveriş merkeziyle daha tanışacak. Nişantaşı'nda bulunan City's ve Esentepe'de yeralan Astoria, İstanbul alışveriş kültürüne farklı bir soluk getirmek konusunda oldukça iddialılar. Nişantaşı'nda açılacak City's de Esentepe'deki Astoria da standardın üzerindeki kira rakamlarına rağmen yerli yabancı dev markaların yoğun ilgisiyle karşılaşmıştı. Şimdi shop mix'ler tamamlandı ve son rötuşlar yapıldı. Alışverişin en cafcaflı dönemi olan yılbaşı arifesi kaçırılmış olsa da her iki alışveriş merkezi de açılışa hazır. Peki 18 Ocak'ta açılacak City's Nişantaşı ve 21 Ocak'ta hizmete girmesi planlanan Kampinski Residences Astoria nasıl bir fark yaratmayı planlıyor? Lüks tüketimin bu 2 yeni adresi, İstanbul'daki alışveriş dünyasına ne gibi yenilikler kazandıracak? İşte A grubu tüketiciye yönelik bazı ayrıntılar...

1-Metrekare bazında Türkiye'nin en pahalı merkezi City's olacak

CITY'S, Akmerkez, Kanyon gibi lüks alışveriş merkezlerinin çok daha yukarısında konumlandırılan, A+ bir proje olarak nitelendiriliyor. Metrekaresi 250 euroya ulaşan fiyatlarıyla, City's aynı zamanda Türkiye'nin en pahalı alışveriş merkezi ünvanını da kazandı. 5 kattan oluşan City's'in bir katı kültür-sanat faaliyetleri için ayrılmış. Bu katta bir sinema bir de tiyatro var. AVM yönetimi tarafından işletilecek 7 salonlu City Life Sinema Komleksi'nde Ferrari araçlarına özel koltuk tasarımı yapan ve üreten dünyanın en ünlü mobilya grubu Poltrana Frau'nun tasarladığı koltuklar olacak. City's'in en önemli özelliklerinden birisi de istediğiniz noktaya aracınızı bırakabilmeniz. Aracını valeye teslim eden kişiler, çıkışta elektronik bir sistemle çağrı gönderecek. Hemen en kısa noktaya aracı getirilecek. Binanın dış cephesindeki 16x6 metre boyutundaki Curve Led ekranda sürekli moda gösterileri yayınlanacak. City's'in, Nişantaşı'nın zaten yoğun olan trafiğini daha da çekilmez bir hale getirmesinden korkuluyordu. Ancak, 6 katlı ve günlük bin 600 araç kapasiteli otopark, Nişantaşı için `çölde vaha' olacak.

Dev markalar Nişantaşı'nda

CITY'S'de yeralan 126 mağaza arasında D&G, Ferre, Jean Paul Gaultier, Cerutti, Versace Jeans Couture, Class Roberto Cavalli, Pal Zileri, Baldinini, Dockers, Gizia, Garize, Chamay, Dilek Hanif, Steve Madden, Douglas, Lush, It's a Joke, Clementin, ve Le Antricote yer alıyor.

2- Astoria'nın silahı, alışverişin yanında masaj-sauna hizmeti

MİMARİSİYLE dikkat çeken Astoria, gün ışığını içine alan `Avrupa'nın en yüksek ikiz atriumları' olarak tanımlanıyor. Kempinski Residences Astoria'da 5 katta toplam 35 bin metrekarelik alanda dünyaca ünlü yerli ve yabancı 110 marka, lüks restoranlar, sinema salonları ve bir de SPA-spor merkezi bulunacak.Astoria'da dünyanın en iyi SPA'larından biri olarak gösterilen `Anantara SPA&Fitness Club' yer alıyor. 3 bin metrekare alana yayılan spa ve fitness merkezinde şifalı "ayurvedic" tedavilerin yanı sıra tai masaj odası, fin saunası da bulunacak. 1.000 kişilik oturma kapasiteli, 10 salonlu sinemanın işletmesini cinebonus yapacak. Valet parking hizmetinin de bulunacağı merkezin, otoparkı 800 araca hizmet verebilecek. Ortakları arasında ünlü aktör Robert De Niro'nun da bulunduğu Nobu restoranın Astoria'da yer alabileceği uzun süre konuşulmuştu. Ancak, Astoria'nın genel müdürü Eyüp Babür, Nobu'yla Astoria için değil, Kempinski'nin bir diğer projesi Bellevue için görüşüldüğünü belirtti.

Reno ilk kez Astoria'da

RENO, Charles&Keith, Vakko Butik, Etam, Guess Accesories, Brandroom, DKNY, Electroworld, Cacharel, Genpatech, Assortie, Bistrott, B&G, Goose, Caffe Nero, Sushico, Chinese in Town, Cafe Clementine ve Starbucks, Astoria'daki markalardan sadece birkaçı.

Home Store'u bıraktı, 3 yeni marka yarattı

İSMİ Akmerkez'deki Home Store restoranla özdeşleşen Levent Penso, 2006'da buradaki hisselerini ortaklarına devredip, tekstil işinden de restoran işletmeciliğinden de çıkmıştı. Penso'nun sessizliği fazla uzun sürmedi. 2007'de Penso, bu kez 3 farklı marka ve üç farklı konseptle İstanbulluların karşısına çıktı. Penso, 4 adreste 9 dükkan için 7 milyon euro yatırım yaptı. Kebap üzerine, fakat alışılagelmiş kepapçılardan daha modern bir dekorasyona sahip olan Sharma, Fransız stilinde dekore edilen Clementine ve daha şık bir konsepti olan Grey, Penso'nun yeni markaları. 20 milyon dolar ciro hedefleyen Penso, tekstil işine ise yeniden girmeyi düşünmüyor.

İstanbul'da lüks tüketimin adresleri

ATAKÖY Galeria ile başlayan alışveriş merkezi patlaması sürüyor. İşte İstanbul'un üst gelir grubuna hitap eden merkezleri:

 

İstinye Park (Maslak)

 

Kanyon (Levent)

 

Akmerkez (Etiler)

 

Mayadroom (Etiler)

 

Adressİstanbul (Şişli)

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE


Geri Dön