Perakende

Happy Center, Rammar'ı devraldı! 192 şubeye ulaştı!

40 şubeli Rammar marketleri satın alan Happy Center, 192 şubeye ulaşarak Türkiye’nin en büyük yerel zinciri oldu. Stratejik satın alma operasyonu sonrasında, ulusal ve discount zincirlerin de içinde olduğu en büyükler liginde ilk 3’e girmeyi hedefliyor.

Son yıllarda yaptığı satın almalara bir yenisini daha ekleyen Happy Center Marketleri’nin sahibi Altun Gıda, Rammar Marketleri’nin tamamını satın aldı. 40 şubeli market zincirinin sahibi olan Şafak Gıda’yı satın alan şirket, büyümesinde önemli bir adım attı. Perakende sektörünün önemli oyuncuları arasında gösterilen Altun Gıda, bu stratejik satın almayla birlikte Türkiye’nin en büyük yerel zinciri oldu.

Dünya'dan Çiğdem Yücesoy Subaşı'nın haberine göre; Altun Gıda CEO'su Yavuz Altun, “Rammar’la birlikte şube sayımız 192’ye ulaştı. Bu sayede yüzde 20’lik bir büyüme sağlamış olduk. Hedefimiz beş yıl içinde ulusal ve discount zincirlerin de içinde olduğu sektör sıralamasında ilk 3’e girmek” diye konuştu.

Kurucusuydu sahibi oldu

1988'de Tahtakale’de kırtasiye ve hırdavat işi yapan Altun Ailesi, eş zamanlı olarak Rami’de gıda toptancılığına da başladı. 1996'da ise perakende sektörüne Rammar Marketleri’yle birlikte girdi. Şafak Gıda’nın sahipleri olan Karadağ ailesi ile Fatih’te ilk şubeyi birlikte açtıklarını dile getiren Yavuz Altun, 2006'ya kadar ortaklığın sürdüğünü belirtti.

Rammar’la yolları ayrıldıktan sonra perakende sektöründeki yatırıma iki şubeli Happy Center satın alınarak devam edildi. Zaman içinde yeni jenerasyonun da yönetime katılmasıyla büyüme hız kazandı. 

Katlamalı bir büyüme stratejisi izlediklerini belirten Yavuz Altun, şunları kaydetti:

“Halen Türkiye’nin beş farklı şehrinde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Ağırlıklı olarak İstanbul’dayız. Marketlerimizin fiziksel ziyaretçi sayısı aylık 6 milyonu bulmuş durumda. Çalışan sayımız ise 5 binin üzerine çıktı.”

Şirket, fiziksel olarak büyürken odağına e-ticareti de kattı. Beş yıldır aktif olarak kendi platformu üzerinden online satış gerçekleştiriyor. “Büyümeyi çoklu kanal üzerinden sürdürdük” diyen Altun e-ticaretin gelecekte önemli bir role sahip olacağını öngörerek bu alana yıllar öncesinden yatırım yaptıklarına dikkat çekiyor ve ekliyor: 

“Beş yıldır da aktif kullanıyorduk. COVID-19 pandemisiyle birlikte alışveriş tercihlerinin bir anda online tarafta yoğunlaşması bizi zorlamadı. Kalitemiz ve hızımızla müşterilerimize sorunsuz hizmet verebildik.”

E-ticaret, halen şirketin cirosunun yüzde 5’lik bölümüne denk geliyor. Hedefte ise gelirlerin yüzde 25’lik kısmını e-ticaretten sağlamak yer mevcut. 

Trendyolgo’nun ana tedarikçisi

Şirket, bu alanda farklı platformlarda aktif rol alma konusunda önemli bir adım attı. Yakın zamanda Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden Trendyol’un sessiz sedasız yürüttüğü online market işi için işbirliği gerçekleştirdi. Happy Center’ın market alışverişine imkan sunan Trendyolgo’nun ana tedarikçisi olduğuna vurgu yapan Altun, “Şimdi benzer bir işbirliğini Hepsiburada için faaliyete geçiriyoruz” dedi. 

Çin’e Happy satıyor

Altun Gıda, gelirlerinin önemli bir kısmını da yurt dışı satışlardan sağlıyor. Mağazalarında satmak için geliştirdiği Happy markalı private label ürünlerin halen Avrupa ülkeleri, Amerika ve Çin’e kadar uzanan geniş bir coğrafyaya ihracını yapıyor. Özellikle temizlik ve kuru gıda ürünlerinde önemli bir pazar elde ettiklerini vurgulayan Altun, “Türkiye’nin en büyük üreticileriyle işbirliğimiz var. Bu ürünleri iyi kalite ve orta düzeyde fiyatla konumlandırdık. Ve oldukça başarılı sonuçlar aldık. Tuvalet kağıdı, deterjan, ıslak mendilde iddalıyız. İhracatta da çok talep alıyor bu ürünler. Private label ürünlerin mağazalarımızdaki satış payı yüzde 30’un üzerinde. Uluslararası markaların payından daha yüksek bir orana sahip durumda” şeklinde konuştu.

Happy Center Rammar'ı satın aldı!