Kent Haberleri

Harem Otogarı Ataşehir'e taşınacak mı?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Harem Otogarı’ nı Ataşehir’ e taşımak istiyor. Fakat otogarın taşınması planlanan 58 dönümlük arazide işler arap saçına dönmüş durumda. Harem Otogarı Ataşehir'e taşınacak mı?

TEDAŞ’ın bölgede bulunan 6 dönümlük yüksek gerilim hattı otobüsçülerin alanını daraltıyor. Hatta TEDAŞ buraya Ataşehir Uluslararası Finans Merkezi’nin elektrik ihtiyacını karşılamak için bir trafo daha yapmaya hazırlanıyor. Diğer yandan Ataşehir Belediyesi de gişelerin sağ tarafında kalan arazinin ‘şehir içinde kaldığını savunarak’ otogar projesinin iptali için dava açtı.


İstanbul Anadolu yakasında bulunan 44 yıllık Harem Otogarı’nın taşınması planlanıyor. Otogar’ın taşınması için İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından esnafa gösterilen adres ise Ataşehir gişelerin sağ tarafında bulunan, eskiden Emniyet’e ait olan daha sonra da İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından devralınan bir arazi.


Ancak 58 dönümlük bu arazide TEDAŞ’ın yüksek gerilim hattı da bulunuyor. Üstelik Enerji Bakanlığı yapımı tamamlanacak Ataşehir Finans Merkezi’ne söz konusu arazi üzerinden elektrik dağıtımı yapmak için yeni bir trafo daha yapmak istiyor. Bu durumda yüksek gerilim hattı ve trafonun toplam alanının yaklaşık 18 dönüme çıkacağı belirtiliyor. Söz konusu durum da İstanbul Büyükşehir Belediyesi’yle Enerji Bakanlığı karşı karşıya geliyor.


ALAN YETERLİ DEĞİL

Otobüsçüler ise 58 dönümün kendilerine ancak yeteceğini belirterek yapılması planlanan düzenlemeye karşı çıkıyor.Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Başkanı Mustafa Yıldırım, Enerji Bakanlığı’nın alanda kullanım alanını genişletmesi durumu gerçekleşirse kendilerine Harem’in sadece 1.5 katı kadar büyük bir alanın kalacağını ve bu alanı yeterli bulmadıklarını belirtiyor. Ataşehir’e taşınması planlanan otogarın 2015 seçimlerine yetiştirilmek için aceleye getirildiğini savunan Yıldırım, “Harem otogarı büyüyen sektöre yetmiyor. Alana giriş çıkış yapmak son derece zor. Trafikte büyük sıkıntılar yaşanıyor. Otogarın alanı 17 dönüm ama artık tek bir firmanın neredeyse 17 dönüme ihtiyacı var. Mevcut bir şekilde Otogar Ataşehir’e taşınırsa bizim işimize yaramaz. Bize bu arazi İstanbul Büyükşehir Belediyesi vasıtasıyla gösterildi. Dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar’ın da yardımı oldu. Ayrıca Enerji Bakanlığı bu arazide fazladan alan kullanmak isterse bizim için hiç iyi olmaz. Bu konuda Enerji Bakanı Taner Yıldız’ın anlayışına sığındık. Havayolu sektörüne gösterilen kolaylıklar işçinin öğrencinin kullandığı otobüs sektörüne neden gösterilmiyor” diye konuştu.


İKİ ARAZİ TAHSİS EDİLEBİLİR

Kendilerinin daha geniş bir alanda hizmet verebilmek için bölgedeki İSKİ arazisini talep ettiklerini fakat bu taleplerinin de kabul edilmediğini ileten Yıldırım, “Bize civarda iki tane arazi tahsis edilebilir. Birinden indirme birinden bindirme yaparız. Enerji Bakanlığı bu bölgeden çıkmaya yanaşmıyor. Eğer bizim kullanım alanımız 40 dönüme düşerse iptal oluruz. Ayrıca mevcut alan daraldığı zaman TEM’in trafiğine de ciddi şekilde olumsuz yansır. Harem’den zaten büyük firmalar çıktı. Burada orta halli firmalar kaldı. Bize çaresizliği çare gibi sunuyorlar.” diye konuştu.


Alanda bulunan yüksek gerilim hatlarının toprak altına geçirerek alan kazanma gibi bir durumunda ortada olduğunu ifade eden Yıldırım, “Enerji hattını aşağı almak kolay değil. Buradan Trakya elektrik hattı geçiyor. İstanbul hatların aşağı alınma çalışması süresince elektriksiz kalabilir. Başbakan bize yardım etmeli. Kendisi İstanbul’u çok iyi bilir” dedi.


1500 ARAÇ GİRİŞ YAPIYOR

Harem Otobüs İşletmecileri Acentaları Esnaf Derneği Başkanı Kemal Kuluçoğlu ise Ataşehir’de bulunan arazide yüksek gerilim hattı olan elektrik direklerinin yer altına alınmasıyla ilgili olarak bir çalışma yapıldığını ve böylece otogara daha çok alan açılabileceğini söyledi. Bu çalışma için ceplerinden para da koyacaklarını söyleyen Kuluçoğlu, “TEDAŞ otogarın taşınması beklenen yeni alanda kendi projelerini yapmak istiyor. Biz sektör olarak aramızda bir toplantı yaptık. İstanbul Büyükşehir Belediyesi terminallerin dışarı çıkarılması için bir süreç başlattı. Otogara günde 1500 araç giriş çıkış yapıyor. Bu alan artık bize yetmiyor“ diye konuştu.


PROJE İÇİN İPTAL DAVASI AÇTIK

Konuyla ilgili olarak hurriyet.com.tr’ye konuşan Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi ise söz konusu arazinin otogar olarak kullanılamayacağını bunun şehir trafiğini olumsuz etkileyeceğini belirtiyor. Projeyi mahkemeye verdiklerini açıklayan İlgezdi, “Şehrin merkezinde otogar olmaz. Başka bir sürü alanda yapılabilir bu proje. TEM’in hemen kenarında giriş çıkış yapılan bir alana siz otogar yapamazsınız. Biz bu projeyi mahkemeye verdik. Büyük ihtimalle de iptal olacaktır” diye konuştu.


HAREM’E NE YAPILACAK?

Alınan bilgilere göre İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Harem Otogarı boşaltıldıktan sonra mevcut alana bir yolcu transfer merkezi kuracak. Be merkez içinde aynı zamanda sosyal tesislerde bulunacak. Bir ara bu bölgeye stadyum yapılması da belediye de konuşulmuş fakat daha sonra bu projeden vazgeçilmişti.   


Hürriyet