01 / 05 / 2024

Harita müdürlüğünün görevleri nelerdir?

Harita müdürlüğünün görevleri nelerdir?

İBB Harita müdürlüğünün yerine getirmek ile yükümlü olduğu görev ve sorumlulukları, İBB'nin resmi internet sayfasında yer alıyor. Buna göre Harita müdürlüğünün görevleri nelerdir? İşte yanıtı...



Harita müdürlüğünün görevleri nelerdir?

İBB Harita müdürlüğünün yerine getirmek ile yükümlü olduğu görev ve sorumlulukları, İBB'nin resmi internet sayfasında yer alıyor. Burada yer alan bilgilere göre harita müdürlüğünün görevleri arasında ilçe ve ilk kademe belediyelerinin imar uygulama planlarını yapmak ve denetlemek yer alıyor.


Harita müdürlüğünün diğer sorumluluk ve yetkileri şu şekilde sıralanıyor:


İstanbul Büyükşehir belediyesi il sınırları içerisinde “büyük ölçekli  haritaların yapım yönetmeliği” doğrultusunda 1/1000 ve 1/5000 ölçekli  harita yapar, yaptırır ve onaylar.


Planlamaya altlık oluşturmak üzere görev sahası içerisinde kadastro ve tapu bilgilerini temin eder, bununla ilgili olarak tapu ve kadastro genel müdürlüğü ile bu çerçevede protokol düzenler.


Üretilen her tür haritayı arşivler, kamu kurum ve kuruluşlarına ilgili müdürlüklere ve halkın hizmetine sunar.


5216 sayılı Büyükşehir belediyesi kanunu’nun 7/g maddesi gereğince; meydan, bulvar, cadde, yol ve sokak ad ve numaraları ile bunlar üzerindeki binalara numara verilmesi işlerini gerçekleştirmekle Büyükşehir belediyesi’ne görev, yetki ve sorumluluk verilmiştir.   binaların numaralandırılması, numaralandırılan binalara ait adreslerin ulusal adres veri tabanına işlenmesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla da, 5490 sayılı “nüfus hizmetleri kanununun” 69. maddesine istinaden “adres ve numaralamaya ilişkin yönetmelik” 31.07.2006 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.


5216 sayılı kanunun 7. ve 11. maddelerine istinaden ilçe ve ilk kademe belediyelerinin imar uygulama planlarını yapar ve denetler.




Geri Dön