Hasan Karcı: Mobilya ihracatı için destek bekliyoruz
MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, özellikle ihracat konusunda destek beklediklerini belirtti
MASKO'dan yapılan yazılı açıklamada, krizin etkilerini en aza indirmek için potansiyel yeni pazar arayışı içerisine giren mobilya sektörünün, yılın ilk çeyreğinde yüzde 40 oranında daralma yaşadığı kaydedildi.
Ocak-Mart arasında "dip" seviyesine ulaşan sektörün, KDV indirimiyle 1 Nisan'dan itibaren iç talepte canlanma yaşadığı, yapılan satışlarda indirimin olmadığı aya göre yaklaşık yüzde 45-50, geçen yılın aynı dönemine göre de yüzde 25-30 artış yaşayan mobilya sektöründe, ikinci "dip" yaşanmasının beklenmediği ifade edildi.
MASKO Mobilya Kenti Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, konuya ilişkin değerlendirmesinde, KDV indirimi gibi, sektörü destekleyici teşviklerin geri çekilmesiyle sektörün "darbe" alacağını belirtti. Karcı, krizin, mobilya sektörünü de etkilediğini hatırlatarak, sektörün 1 milyar 300 milyon dolar ihracat yaptığını, 2008'de iç pazar büyüklüğü 7,5 milyar dolara ulaşırken, ihracatın 1 milyar 331 milyon dolar seviyesinde olduğunu anlattı. Mobilya ithalatında kriz nedeniyle duraklamalar yaşandığına değinen Karcı,"MASKO Mobilya Kenti de bu olumsuzluklardan etkilendi. Ancak bunlar, bizim yapacağımız çalışmalarımız için engel değildir" dedi.
Karcı, mobilya sektörünün normal seyrine 2010 yılında gireceği tahmininde bulunarak, MASKO Mobilya Kenti olarak, yurt dışı çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğini düşündüklerini ve bu konuda destek beklediklerini ifade etti. Yurt dışında çalışma ve tanıtım yapılması gerektiğine işaret eden Karcı, şunları kaydetti: "Özellikle Batı Avrupa mobilya sektörü için çok dinamik bir alan. Mobilya sektöründe de İtalya ülke olarak başı çekiyor. Geçtiğimiz yıllarda da İtalya ihracat anlamında gerileme yaşamasına rağmen halen Avrupa'nın en büyük mobilya ihracatına sahip. Bunun nedeni nedir? Elbette ki doğru trendleri yakalıyor, emekçisine değer veriyor ve stratejik zamanlamayla ihracatını gerçekleştiriyor. ABD mobilya pazarı ise ekonomik kriz ve düşen ev satışları ile birlikte
zorlu bir dönem geçiriyor. Bunun ötesinde artan işsizlik, geleneksel tüketim alışkanlıklarında da gerileme yaşanmasına neden oluyor. Bu durum, ABD mobilya sektörünü etkiledi. Kanada mobilya endüstrisi de ABD'dekine benzer tablo çiziyor. Ancak biz, dünyanın en büyük mobilya kenti MASKO olarak, yurt dışı pazarlarda gücümüzü gösterip, hem ülkemizi hem de genel olumsuz gidişatı lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum." (AA)